X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גורמי ממשל בפולין הביעו בתקשורת שאט נפש מגניבת השלט באושוויץ במשטרה הפולנית מקווים להשיג פריצת דרך באמצעות מצלמות האבטחה
▪  ▪  ▪
השלט המצמרר שליווה את היהודים בכניסתם למחנה. בהנהלת אושוויץ מקווים שהשלט טרם פורק לחתיכות [AP]

בפולין הביעו זעזוע בעקבות גניבת השלט ההיסטורי והידוע לשמצה שנשא את הכיתוב "העבודה משחררת" בגרמנית, ממחנה הריכוז וההשמדה באושוויץ (יום ו', 18.12.09).
דובר הסנאט הפולני, בוגדן בורוסביץ, אמר לרדיו הפונלי כי התקרית הינה "מצערת ומביכה". "אני מקווה שהמשטרה תצליח לשים את ידה על השלט בקרוב, וכי הוא לא ייחתך לגזרים", הוסיף.
סגן שר החוץ הפולני, אנדריי קרמר, אמר לסוכנות החדשות PAP כי הוא המום ממעשה הגניבה של "סמל מרכזי" של אושוויץ.
לץ' ולסה, נשיא פולין לשעבר והמנהיג לשעבר של תנועת ההתנגדות הפולנית בתקופת הקומוניזם, אמר לטלוויזיה הפולנית כי הגניבה הייתה אירוע שאיש לא העלה על דעתו. הוא ציין כי הוא אינו חושב שמדובר במעשה שנבע ממניעים אידאולוגיים. "זהו מעשה פלילי", אמר. "לא ניתן לחשוב עליו בשום צורה אחרת".
דובר מוזיאון אושוויץ, ירוסלאב מנספלט, אמר כי מדובר בגניבה החמורה הראשונה מהמחנה. הוא ציין בפני סוכנות הידיעות PAP כי "הדבר הזה נעשה על-ידי מישהו שידע בדיוק מה הוא רוצה לעשות. הגנבים היו צריכים לדעת כיצד להיכנס לשטחי המוזיאון, כיצד להסיר את השלט, ומה הם הנתיבים בהם צועדים השומרים".
דובר המשטרה מסר: "כל האזור מצוי תחת כיסוי של מצלמות אבטחה. ישנן מצלמות רבות באזור. כעת אנו מנתחים את הצילומים. אנו מקווים למצוא פריצת דרך באמצעות הכיוון הזה".

בישראל מודאגים: "סממן נוסף להרמת ראשה של האנטישמיות"

יוסי לוי, מנהל המחלקה לתקשורת ישראלית במשרד החוץ, ציין כי "ישראל מביעה אמון מלא בשלטונות פולין שישימו ידם על הגנבים חסרי האנושיות, יביאו אותם לדין וישיבו את השלט למקומו כעדות מצמרת לזוועה שהתרחשה באושוויץ".
ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת, מסר כי "הסרת השלט באושוויץ הוא עוד אחת מצורותיה החדשות של האנטישמיות באירופה, אשר מנסה להשכיח את זיכרון ההיסטורי של השואה על-ידי חבלה בכל סמל הקשור בה. לא רק מדינת ישראל צריכה להיות מודאגת ומזועזעת מגלי האנטישמיות באירופה, אלא גם שאר מדינות העולם החופשי. השנאה למדינת ישראל, והמאמצים הגוברים לשכתב את ההיסטוריה מחדש תוך מחיקת זכרון השואה, דורשים תגובה נחרצת יותר מצד הדמוקרטיות בעולם".
המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, אמר כי "רק באחרונה ביקרתי באושוויץ במסגרת מצעד החיים ולנוכח גניבת השלט שעל השער אני מזועזע מהמעשה, המהווה חילול המקום ושלו משמעות עמוקה כל כך לגבינו". שלום הוסיף כי "מדאיג מאוד איך הצליחו לגנוב שלט גדול כל כך ממקום מאובטח. זה מעשה נתעב והוא מהווה הוכחה נוספת לאלימות ולשנאה הגוברת כלפי יהודים"
שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אמר כי "מדובר במחדל חמור של משטרת פולין בתקופה שבה גילויי אנטישמיות מתרבים ויש חשש לשלומם של יהודים. לאנטישמים ולמכחישי השואה אין קווים אדומים והם מנסים לעשות זאת באמצעות העלמת סמלי הזכרון של השואה".
יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, הדר שומן, הביעה אף היא זעזוע. "לפני כחודש חזרנו, מנהיגי הנוער, ממשלחת ייחודית לפולין. השלט הוא אחד ממעט ההוכחות האמיתיות לאכזריות שחוו קורבנות השואה. השלט והכתוב בו מזכירים לנו בכל פעם מחדש, שאסור לנו להיות אדישים ועלינו להיות עירניים לאנטישמיות העולה. הוא מזכיר לנו את הזוועות שעברו מיליוני קורבנות השואה ומשפחותיהם". הדר מוסיפה: "כשאנו נהיה המבוגרים, לא יישארו עוד ניצולי שואה. אנו הדור שחייב לזכור. היא פנתה לראש ממשלת פולין, ולשגריר ישראל בפולין והביעה תקווה שיעשו כל מאמץ כדי להחזיר את השלט למקומו וכדי להביא את האחראים לדין. "לא רק למען ההיסטוריה אלא גם בשביל בני הנוער וניצולי השואה במדינת ישראל וברחבי העולם כולו".

תאריך:  18/12/2009   |   עודכן:  18/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל גרוסברד
סנטר פרטיזן שוב המצטיין ביורוליג.. פישר ולאזמה בטופ של החוסמים
עידן יוסף
ישכים קום להגשת תוכנית הבוקר של קשת אותה יגיש עם טלי מורנו
עפרי עמרמי
31:35 לקולטס במשחק מטורף, בו החליף היתרון צד לא פחות מ-10 פעמים
כתבי דיוקן
זה עלה להם בדם, אבל לא הייתה ברירה. מיטב כתבי מקור ראשון שנוהגים לבקר, להזהיר ולהתריע בשער, וביקשנו מהם לעשות מאמץ קטן לרגל חג האורים ולהצביע על נקודת אור. התוצאה: משהו שאפשר לקרוא לו פרויקט חגיגי ומדליק
יפעת גדות
דוד בן-גוריון הודיע כי ישראל מקימה בנגב כור גרעיני מחקרי לצרכי שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il