X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תרשום רווח הון של עד 26 מיליון שקל מעסקה בגבעת שמואל הקונה - קבוצת רכישה בראשות קרן בן-דוד וחני הורוביץ המגרש מיועד לנופש וספורט, ויש לשנות את ייעודו למגורים אפריקה מממשת מגרשים ב-130 מיליון שקל כדי ליצור רזרבה לפרעון חובות
▪  ▪  ▪
לבייב. ממשיך לממש [צילום: פלאש 90]

קבוצת אפריקה-ישראל ממשיכה לממש נכסים. החברה-הבת אפריקה-מגורים חתמה על עסקת אופציה, שלפיה תמכור לקבוצת הרכישה "מגדלים", בראשות עו"ד קרן בן-דוד וחני הורוביץ, 67% ממגרש בן 24 דונם, בגבעת שמואל. "מגדלים" תשלם 42 מיליון שקל. המועד האחרון למימוש האופציה הוא 31 בדצמבר. אם תצא העסקה לפועל, תרשום אפריקה-מגורים רווח הון של עד 26 מיליון שקל לפני מס.
הבעיה העיקרית העומדת בפני "מגדלים" היא, שהמגרש מיועד לנופש וספורט. יש צורך לשנות את ייעודו לבניה למגורים - הליך העשוי להיות ארוך. אולם שתי היזמיות מאמינות, שבגלל המחסור בקרקע למגורים בגבעת שמואל, תאשר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שינוי יעוד למגורים.
"מגדלים" תכין תוכנית לבניית 250 דירות, ותבקש מהוועדה המקומית לאשרה. חברי קבוצת הרכישה יודעים מראש, כי בשלב זה הם רק קונים את המגרש. עד עתה נרשמו 50 שותפים לקבוצת הרכישה, אך מכיוון שהם רק קונים את הקרקע, אין הכרח שבשלב זה יהיו 250 קונים למגרש.
אפריקה-מגורים קנתה את המגרש ב-2006, בכ-16 מיליון שקל. החברה תכננה לשנות את ייעודו למגורים ולבנות עליו 450 דירות. היא החלה בהליכי שינוי היעוד לפני שנה לפחות, שעד עתה לא הסתיימו.

חייבת 300 מיליון שקל לבנקים ולאג"ח

אפריקה-מגורים חייבת לפרוע בשנה הקרובה 249 מיליון שקל לבנקים, קרן ורבית. כן היא חייבת לפרוע בשנה הקרובה 51 מיליון שקל לבעלי אג"ח, כולל ריבית. יתרת החובות לפירעון תוך שנה - 300 מיליון שקל. נראה כי החברה, בניהולו של גיל דקל, מוכרת את המגרשים כדי לשפר את נזילותה, ולהכין מזומנים לקראת פירעון החובות.
עם זאת, המכירות הן בשולים. החברה אינה מוכרת את הנכסים העיקריים שלה, כגון מגרש יקר-ערך ברחוב אבן גבירול פינת ארלוזרוב בתל אביב, מגרשים בר"ג, מגרשים בסביון ונכסים אחרים. לרשות החברה עומדות עתודות קרקע גדולות, חלקן הניכר לבניה מיידית. מבחינה זו, מצבה טוב לעומת מצבה של החברה-האם אפריקה-ישראל.

מכרה מגרשים ב-87 מיליון שקל

אפריקה-מגורים מכרה במחצית השנייה של 2009 ארבעה מגרשים (לא כולל גבעת שמואל), ב-87 מיליון שקל. העסקה העיקרית היא מכירת 50% ממגרש ל-350 דירות בצפון פ"ת, ב-48 מיליון שקל. כן מכרה מגרשים בגני תקווה ובחיפה, בכ-15.5 מיליון שקל כל אחד. אפריקה-מגורים גם מכרה 50% ממגרש במודיעין, בכ-8.5 מיליון שקל. אם גם עסקת המכירה בגבעת שמואל תצא לפועל, יסתכם המימוש במחצית השנייה של 2009 ב-130 מיליון שקל.

תאריך:  21/12/2009   |   עודכן:  23/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפריקה ממשיכה לממש: מוכרת מגרש ב-42 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
פורוורד מכבי תל אביב: "ברור שהמשחק מכוון לצ'אק ואלן"
עידן יוסף
שליש מחברי הכנסת מן הימין ומן השמאל שיגרו עצומה בנושא לפרלמנט הבריטי
עופר וולפסון
התקציב אושר על-ידי דירקטוריון החברה    תקציב ההשקעות יהווה כ-10% מסך התקציב הכולל    ישמש להקמת מוקד שירות ארצי, פתיחת חנויות דואר נוספות ושיפוץ סניפים    במהלך השנה יושק שירות ה-IPOST
מאיה שני
בעלה של בריטני מרפי, תסריטאי בריטי יהודי, אמר לצוות הרופאים שלא יבצעו נתיחה שלאחר המוות בגופת אשתו, אולם הם לא נענו לו    ביתם של הזוג בלוס אנג'לס [צילום: AP]
עופר וולפסון
שיווק את המכשירים המוברחים באמצעות אתר אינטרנט שפתח    היקף ההברחה: עשרות אלפי דולרים    בחיפוש בביתו נמצאה מעבדה שלמה, שכללה מכשירים מוכנים לשיווק ואלפי חלקי חילוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il