X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה תלונת מנהל בתי המשפט נגד בכיר בלשכת עוה"ד בגין ביזוי בית משפט ועדת האתיקה: אין לעשות שימוש בסעיף "התנהגות" להגבלת חופש הביטוי
▪  ▪  ▪
הלשכה "עושה שריר"

לשכת עורכי הדין גנזה תלונה על ביזוי בית משפט שהגיש מנהל בתי המשפט נגד בכיר בלשכה. מדובר בתלונה נגד יו"ר המועצה הארצית בלשכה, עו"ד עמוס ון אמדן, על-רקע ביקורת שמתח על החלטת בית משפט, אותה כינה "שערורייתית". ועדת האתיקה של מחוז ירושלים קבעה כי מדובר בביקורת חריפה אך לגיטימית, וכי אין בה "דברי בלע" כטענת הנהלת בתי המשפט. הוועדה הוסיפה כי מדבריו של ון-אמדן עולה גם "דאגתו הכנה לגורלה של לשכת עורכי הדין".
מדובר בפרשה שהחלה עם בקשת ון-אמדן מבית המשפט המחוזי בתל אביב להוציא צו שימנע מיו"ר הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, לקיים "הצבעה טלפונית" בקרב חברי הוועד המרכזי. השופט עוזי פוגלמן דחה את הבקשה וקבע כי מדובר ב"ענייניה הפנימיים של הלשכה ואינו רואה מקום להתערבות שיפוטית".
ון-אמדן הגיב במכתב לחברי הוועד המרכזי, בו מתח ביקורת על ההחלטה אותה כינה "שערורייתית". התבטאות זו גררה תלונה על עבירה אתית מצד הנהלת בתי המשפט נגד ון-אמדן. עוזרו של מנהל בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, טען בתלונה שהופנתה ליו"ר ועדת האתיקה הארצית בלשכה, עו"ד דרור ארד-איילון, כי ון-אמדן "ביזה את כבוד בית המשפט". מנגד, ון-אמדן טען כי מדובר למעשה בתלונה "על-רקע פוליטי", ומטרתה "סתימת פיות".
כאמור, ועדת האתיקה במחוז ירושלים, בראשות עו"ד דורון תמיר, החליטה לגנוז את התלונה. בהחלטה נקבע כי אין מדובר בעבירה אתית "הגם שניתן היה להתבטא בלשון פחות חריפה". הוועדה קבעה כי התבטאותו של ון-אמדן "אינה עולה כדי 'כל מעשה או מחדל אחר שאינו הולם את מקצוע עריכת הדין' לפי סעיף 61(3) לחוק לשכת עוה"ד... המקרה אינו עומד בניגוד לאיזה כלל מכללי האתיקה".
חברי הוועדה ציינו, כי ההחלטה שהתבטאות עורך דין מהווה עבירה משמעתית "נגזרת ממידת הקרבה או הריחוק של הדברים שבוטאו ביחס לליבת מקצוע עריכת הדין", לפיכך, דבריו של ון-אמדן שנאמרו "בכובעו כיו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין", משמעותם הברורה היא כי "ההקשר אינו משפטי במובן של ליבת המקצוע של עורך הדין כי אם פוליטי (פוליטי לא מפלגתי)".
הוועדה דחתה את הטענה לפיה ון-אמדן עשה "שימוש בלתי ראוי" במעמדו. טענה זו לדבריהם אינה מתחשבת בעובדה כי אין מדובר בהתבטאויות במסגרת ייצוג של תיק בפני שופט, אלא בהתבטאויות שנאמרו במסגרת מעמדו ה"פוליטי-ציבורי" של ון-אמדן.
חברי הוועדה התייחסו גם לסוגיית חופש הביטוי מול "חופש הביזוי", וכתבו כי הסעיף המגן על כבודו של בית המשפט מציב תנאים להפעלתו, כגון "דרישת כוונה לפגוע במוסד השפיטה כדי פגיעה 'קשה רצינית וחמורה' באמון הציבור בו, לצד הגבלתו לעניין ביקורת כנה ואדיבה, וכלה במערכת איזונים שלרוב מעדיפה את חופש הביטוי". אין מקום לדבריהם להגבלת חופש הביטוי "רק על יסוד סעיף מסגרת של 'התנהגות שאינה הולמת'".
בהחלטה לגנוז את התלונה אין כוונה לעודד פגיעה במערכת המשפט, נכתב בהחלטה, אלא "העברה של התבטאויות - לעיתים חריפות כנגד מערכת המשפט - במסננת של עקרונות יסוד של חופש הביטוי וחופש לנהל מאבק פוליטי".

תאריך:  23/12/2009   |   עודכן:  23/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשכת עו"ד: ביקורת על החלטת השופט - אינה ביזוי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אין צורך לבזות את בית המשפט...
גימי-יהודי מיהודה  |  23/12/09 13:12
2
שערוריות יש הרבה במחוזי בת"א
גלעד ש.  |  23/12/09 13:22
3
בימ"ש למשפ' חיפה-צריך דחוף בדק ל"ת
כבודה  |  23/12/09 17:06
4
מעכרת המשפט מפרקת עצמה לדעת ל"ת
ירון זכאי  |  24/12/09 01:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
אחד מבניו של אוסמה בן-לאדן, המתגורר בבריטניה, גילה לתקשורת כי קרובי משפחתו חיים מזה 8 שנים במתקן שמור בפאתי אירן, לאחר שהדבר נחשף לו רק בחודש שעבר    כעת הם מבקשים לצאת את המדינה    "הם קורבנות חפים מפשע, כמו כל אחד אחר שנפגע באירועי 9 בספטמבר", אומר עומאר בן-לאדן
גלית יצחק
מחליפה בתפקידה את יובל זיו    יו"ר IEL: אין לי ספק שהידע והניסיון המקצועי שהיא צברה בתפקידיה הקודמים, יתרמו רבות להמשך ביסוס מעמדה של ביקורופא
מערכת אתר ערוץ הספורט
הנהג האגדי צפוי להרוויח 6.2 מיליון ליש"ט
גלית יצחק
רופא אף-אוזן-גרון הותקף והוכה בידי חולה במרפאה בבית חולים שיבא    הרופאים יקיימו בצהריים אסיפת הסברה
יפעת גדות
גם אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה ישנם צעדים שאפשר לנקוט בהם כדי להורידו    אם לחץ הדם שלכם נורמלי - חשוב ללמוד כיצד לשמור עליו ולמנוע ממנו לעלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il