X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו, בית משפט לתעבורה שגה כשלא קיבל את גרסתו שנהג המשאית לא נתן לו זכות קדימה ערעורו נדחה ונפסק שהמערער הוא זה שלא נתן זכות קדימה
▪  ▪  ▪
מי אשם? [צילום אילוסטרציה]

נחום מעין ערער לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע על פסק דינו של בית משפט השלום לתעבורה בעיר מיום 7.9.09, שהרשיע אותו לאחר שמיעת ראיות בעבירה של גרימת חבלה של ממש, עבירה של פנייה שלא בבטחה, עבירה של נהיגה בקלות ראש ובעבירה של חציית פס לבן. הערעור הופנה כלפי כל רכיבי פסק הדין.
בית משפט לתעבורה גזר על מעין את העונשים הבאים: פסילה בפועל למשך 6 חודשים, אשר סווגה למשך 3 חודשים לכל סוגי הרכב, ולמשך 3 חודשים על טרקטור; פסילה על תנאי למשך 5 חודשים וקנס כספי בסך של 2,000 שקל.
בית משפט לתעבורה מצא שמעין אשם בעבירות לאחר שקבע שלא נתן תשומת לב מספקת לדרך, ולאחר שפנה ימינה והשתלב בכביש ראשי החל לבצע פנייה שמאלה לכיוון דרך עפר, תוך חציית נתיב ההאצה שבכיוון נסיעתו וחציית המסלול הנגדי תוך חציית פס לבן, כשהוא חוסם את נתיב נסיעתו של נהג המשאית שנסע בכביש הראשי, ושהביאה להתנגשות בין שני כלי הרכב ומעין נחבל חבלות של ממש.
בכתב הערעור נטען, שבית משפט לתעבורה טעה כשלא קיבל את טענתו כי הגיע עם הטרקטור לצומת מימינה של המשאית המעורבת, וכי היה על נהג המשאית לתת לו זכות קדימה בצומת.
השופטת רחל ברקאי דחתה את הערעור וקבעה, שקביעותיו העובדתיות של בית משפט לתעבורה עוגנו בעדותו של נהג המשאית ובעדותו של בוחן התנועה. "רק בנסיבות בהן מתגלה על פניו כי שגה בית משפט בדרך הסקת המסקנות מן הממצאים אשר באו בפניו תטה ערכאת הערעור להתערב. בנסיבות דנן, לא מצאתי כל עילה להתערב בקביעותיו של בית משפט קמא, המבוססות היטב בחומר הראיות".
לדברי השופטת, טענתו של מעין שלו הייתה שמורה זכות הקדימה בצומת, עומדת בניגוד לעמדתו בבית משפט לתעבורה, שם טען כי ניסה להשתלב בזהירות בעת הפנייה ימינה לכביש הראשי, בו נסע נהג המשאית ולא טען להיעדר אשם מחמת זכות קדימה שהייתה לו.
"לגופו של עניין יאמר כי רכב המבקש להשתלב בנסיעה מכביש צדדי לכביש ראשי הוא זה החייב לתת זכות קדימה ולבצע את הפניה כשהדרך פנויה. בנסיבות דנן הוכח כי הדרך לא הייתה פנויה כי אם תפוסה על-ידי הרכב המעורב והמערער סבר בטעות כי יצליח לבצע את הפניה ימינה ולחצות את הכביש לדרך עפר בצד הנגדי, דבר אשר כאמור לא צלח", ציינה השופטת.
היא הוסיפה כי בית משפט לתעבורה השית על מעין עונש סביר וראוי, התואם את מדיניות הענישה והמתחשב בנסיבותיו האישיות, בין השאר בכך שתקופת הפסילה שהושתה עליו סווגה לכלי רכב.

תאריך:  28/12/2009   |   עודכן:  28/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רחל ברקאי / RACHEL BARKAI
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נהג טרקטור חצה פס לבן ורישיונו נשלל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובעת טענה שעברה טיפולים קשים שגרמו לשיערה לנשור והפאה שקיבלה "סבלה" מנשירת שיער וכי תיקונה ארך זמן רב    בית משפט חייב את הנתבעת בפיצוי
איריס פרחי
השופטת אנה שניידר קיבלה את תביעת המתווך וחייבה את הנתבעים בדמי תיווך    בפסק הדין הציעה לנתבעים להיפרע מהבנק ומכונס הנכסים שעשה עושר ולא משפט על גבם
אופיר בר-זהר
ב-HOT טוענים כי העומס נובע מהטמעת מערכת שירות הלקוחות החדשה, מה שאומר שהבעיה נמשכת כבר יותר משבוע
עידן יוסף
הממשלה אישרה שמירת סדר העדיפויות להקצאת עובדים זרים    יישובי הערבה יקבלו תוספת של 30% עובדים בהשוואה לשאר האזורים    יישובי עוטף עזה תוספת של 15% וכך גם יישובי קו העימות בצפון
מערכת אתר ערוץ הספורט
הקטאלונים השפילו את ריאל עם 57:79 במדריד. אליהו לא שותף בניצחון קאחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il