X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יצרני מזון גדולים יחויבו לייצר, לייבא ולמכור מוצרי מזון גם לציבור חולי הצליאק, בהיקף המהווה 5% מהיקף המכירות שלהם יהיו זכאים לשיעור מס מופחת מהכנסות ייצור מזון ללא גלוטן חולי הצליאק הנזקקים להבטחת הכנסה יקבלו הטבה כספית ישירה
▪  ▪  ▪
חולי צליאק יזכו ליותר אלטרנטיבות

בשורות טובות לחולי הצליאק: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק לסיוע ולעידוד ייצור מזון לחולי צליאק בישראל. במסגרת החוק יחויבו יצרני מזון גדולים לייצר מזון נטול גלוטן ואף יקבלו הטבות מס על-מנת לעשות זאת. חולי הצליאק אשר נזקקים להבטחת הכנסה יקבלו הטבה כספית ישירה.
במסגרת הצעת החוק שיזם חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה), יחויבו יצרני מזון מובילים ויבואני מזון מובילים (מונופולים ויצרני מזון בעלי נתח שוק נרחב) לייצר, לייבא ולמכור מוצרי מזון גם לציבור חולי הצליאק, בהיקף המהווה 5% מהיקף המכירות שלהם. כמו-כן, יחויבו יצרנים המייצרים מוצרים לחולי צליאק לייבוא בלבד להגדיל את היקף הייצור על-מנת לספק את היצע מוצריהם גם לשוק המקומי.
החוק מתגמל את יצרני המזון שיזכו לקבל אישור ממשרד הבריאות על כך שייצרו מוצרי מזון ללא גלוטן, העומדים בקריטריונים שיקבע שר הבריאות, בשיעור מס מופחת על הכנסות מייצור מזון ללא גלוטן. עם זאת, יחויבו יצרני המזון המובילים לבצע בדיקות תקופתיות על בסיס שנתי על-מנת לוודא את שיעור הגלוטן המצוי במוצריהם (לרבות כאלו שאינם מיועדים לחולי הצליאק). נתונים אלו יהיו פתוחים לעיון הציבור.
מחלת הצליאק
מחלת הצליאק (Celiac Disease) היא אי-סבילות מולדת וקבועה לגלוטן, שהינו מרכיב חלבוני המצוי בדגנים: חיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. אצל אנשים עם רגישות לגלוטן, גורמת אכילת הגלוטן לתהליך אימונולוגי בדופן המעי, הגורם להתפתחות דלקת במעי הדק ולנזק תפקודי. כתוצאה מכך ישנה ספיגה לקויה של אבות המזון, עד כדי מצב של תת-תזונה. הסימנים הקליניים של המחלה הינם רבים ומגוונים, החל בחוסר שגשוג אצל ילדים, בעיות עיכול (שלשולים, הקאות), אנמיה, בעיות פרקים, ובמקרים חמורים - אף ממאירות של המעי הדק.
שכיחות המחלה המוערכת כיום היא 1:120 עד 1:300 באירופה ובצפון אמריקה, כאשר בישראל, במחקר על קבוצת תורמי דם ללא כל תסמינים, נמצאה שכיחות הצליאק של לפחות 1:157. הטיפול במחלת הצליאק מבוסס אך ורק על שמירה על דיאטה ללא גלוטן במשך כל החיים. בהתאם לכך, חייבים החולים במחלה לצרוך אך ורק מזון שאינו מכיל גלוטן. מזון כזה מחייב ייצור מיוחד, מחומרי גלם שאינם מכילים גלוטן, בתנאים שיבטיחו מניעת זיהום המזון בסביבת הייצור. עלויות הייצור של מזון ללא גלוטן הן גבוהות יחסית לעלויות הייצור של מזון "רגיל", ושוק צרכני מזון זה נחשב בערכים מוחלטים לשוק קטן, בהשוואה לשוק חולי הצליאק במדינות בעלות אוכלוסיות גדולות.

תאריך:  28/12/2009   |   עודכן:  28/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר חוק לעידוד ייצור מזון לחולי צליאק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הידד לח"כ מוזס! ל"ת
הידד  |  28/12/09 15:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילה פנייבסקי
חלק מתושבי הקבע החדשים בבית מאיימים לעורר מהומות ואולי גם, בשעה טובה, קצת אקשן    אבל מה שבאמת מעניין לדעת זה למה לעזאזל הם צריכים את זה?
מאיה שני
בקרוב טוויטר תדע לא רק מי 'מצייץ' ומתי 'מצייץ', אלא גם היכן אתה 'מצייץ'    שירות המיקרובלוגינג הפופולרי קונה את חברת ההזנק מיקסר לאבס    [משתמשים בודקים את אמינות הכלי בטוקיו / צילום: AP]
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת בן-גוריון    על-פי הנתונים, בנוכחות תרופות אנטי-דלקתיות מקבוצת ה-coxibs, תפקוד האספירין כתרופה המונעת קרישי דם נפגע
ספי קיני
ניתוח נתוני עוצמת האות הנקלט על-ידי עורקי התקשורת של החברה ייתן התראה מוקדמת מפני שיטפון
יפעת גדות
ההסתובבויות וההתהפכויות במיטה כל הלילה, האופייניות להפרעות השינה, גורמות לקשיים רבים בין הזוגות    יש מה לעשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il