X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן מנהל המחלקה האונקולוגית באיכילוב דרש מחולים תשלום למרות שהם חברי קופות חולים השופטת: דפוס התנהגות דומה לא מחמיא של הרופא כלפי חוליו
▪  ▪  ▪
פיגר. מומחה לגידולים [צילום: מן הטלוויזיה]

חברת תרופות שילמה למי שכיהן כסגן מנהל המחלקה האונקולוגית בבית חולים איכילוב, ד"ר אריה פיגר, כדי שיעשה ערבי שאלות ותשובות לחולי המעי הגס, והמליץ על תרופותיה לנוכחים.
בית משפט השלום בתל אביב הרשיע (יום ב', 28.12.09) בעבירות של שוחד, עושק והפרת אמונים, את הרופא. פיגר, שיוצג על-ידי עורך דין נבות תל צור, הוא מומחה לגידולים במערכת העיכול ובטיפול בסרטן במעי הגס. הוא יצא לחופשה בשנת 2007 בעקבות התפוצצות הפרשה.
מדובר בפרשה שהחלה עם חקירה שנפתחה לאחר שמנהל בית חולים איכילוב, פרופ' גבי ברבש, קיבל תלונות על קבלת שוחד של ד"ר פיגר. מהתלונות עלה כי פיגר מפנה חולים לקליניקה הפרטית שלו ואף מפנה חולים לרכוש תרופות באופן פרטי בחברה שבה שימש כיועץ.
ברבש הגיש תלונה ליועצת המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד מירה היבנר, וזו הפנתה אותה למשטרה. מפלג ההונאה בתל אביב פתח בחקירה. הפרשה התפוצצה במאי 2006 ובעקבותיה נוספו מתלוננים.
כאמור, אמש (ב') הסתיימה הפרשה בהרשעת ד"ר פיגר בלקיחת שוחד, בעושק ובהפרת אמונים. בית המשפט קבע בהחלטה, המשתרעת על יותר ממאה עמודים, כי פיגר נטל שוחד מחמישה חולים למרות שהחוק מעניק להם טיפול רפואי ללא תשלום. בהחלטה ציינה השופטת רחל גרינברג, כי האישומים נבחנו בקפדנות ובזהירות מירביים אל מול דברי הנאשם, בשל העובדה כי הם מבוססים ברובם על "עדות של עד יחיד".
עם זאת הדגישה, כי מעדויות העדים עולה "דפוס התנהגות דומה ולא מחמיא של הנאשם כלפיהם וכלפי יקיריהם שהלכו לעולמם". מדובר באנשים זרים זה לזה, שהמשותף ביניהם היה "המפגש עם הרופא ד"ר פיגר בביה"ח, במסדרונותיו ובקליניקה שלו".
השופטת הפנתה אצבע מאשימה בפרשה גם כלפי בכירים במערכת הרפואית על התעלמות מהכללים. ההתעלמות לדבריה מהדרישה להפרדה ברורה בין הקליניקה הפרטית לעיסוק בבית החולים, "יוצרת מצב בלתי ראוי בתחום האתיקה המקצועית", כתבה.
היא הוסיפה כי "חטאו של הנאשם אינו רק בתחום האתיקה, שאף היא, להבנתי, חלק בלתי נפרד מייעודו כרופא, אלא בעבירות פליליות של ממש".

הכרעת דין: פ2024/07 מדינת ישראל נגד אריה פיגר
תאריך:  29/12/2009   |   עודכן:  29/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גבי ברבש  רחל גרינברג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת תרופות שילמה לד"ר פיגר עבור ערבי שו"ת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
לאחר חודשים של ספקולציות, צולמו יחד לראשונה הזוג רפאלי-דיקפריו בחופשה במקסיקו    השניים נפרדו ביולי בעקבות פלירטוטים של בן הזוג
גלית יצחק
נקודת משטרה נחנכה בשטח חדר המיון בסורוקה ותפעל בין השעות 22:00-7:30    תנ"צ אבשלום פלד: "חשובה לא פחות היא הנוכחות המשטרתית בקהילה"
עידו באום
המרוויחים מהרפורמה: שכירים ברמת שכר נמוכה עד בינונית    הנפגעים: עצמאים באותן רמות שכר    המטרה: לעודד את הציבור לחסוך יותר לפנסיה
עופר וולפסון
בסקר שנערך בקרב אנשי שוק ההון, הבנקים והאקדמיה עולה כי מרביתם חוזים טובות לכלכלה בשנת 2010    מאמינים כי המעו"ף יעלה בכ-10%, הדולר יתחזק לכ-4 שקלים ושוק הדיור יתייצב
מאיה שני
עולם התקשורת היהודי מזועזע מדברים שהעלה לאינטרנט רב היישוב אפרת שלמה ריסקין    אמר כי יש לו "התעניינות עמוקה" בחייו של ישו, אותו כינה "הרב ישו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il