X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שנת הלימודים הבאה תוקדש לנושא השפה העברית שיפור ההישגים והמיומנויות בשפה ייעשה בתחום באמצעות: חידונים, עיתון בית-ספרי, עברות שמות ומונחים לועזיים שחדרו לשפה הישראלית וכדומה
▪  ▪  ▪
עברית שפה יפה [צילום: יח"צ]
מטרות שנת העברית
שיפור המיומנויות בשפה בעל-פה ובכתב
טיפוח שפה תקנית
העלאת המודעות לשפה והעשרתה
שיפור תרבות הדיבור והדיון
היכרות עם המורשת הלשונית של התרבות העברית ותולדותיה

בשנת הלימודים הבאה יפתחו תלמידי בתי הספר את יום הלימודים בלימוד מילה עברית. בתוכנית, הנקראת "מילה ברגע", יקדישו המורים חמש דקות מילה מהשפה העברית או שיבוש לשוני נפוץ.
המילים תבחרנה על-ידי מומחים לשפה העברית, והדיון בהן יהיה מהיבטים שונים: תקינות ההגייה, ההקשר התחבירי שלה, דרך הטייתה, דרך כתיבתה וכדומה. כמו-כן, יקשרו המורים את המילה לניבים, לצירופים ולפתגמים בהם היא כלולה.
שר החינוך, גדעון סער, החליט להפוך את השפה העברית לנושא המרכז של מערכת החינוך, בשנת הלימודים הבאה (תשע"א). בהמשך לזאת, הנחה השר סער את הדרג המקצועי במשרדו לגבש בשבועות הקרובים תוכנית עבודה מפורטת בנושא, המותאמת לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים.
עיסוק בשפה לצורך לשיפור ההישגים והמיומנויות ייעשה בתחום באמצעות: חידונים, עיתון בית-ספרי, עברות שמות ומונחים לועזיים שחדרו לשפה הישראלית וכדומה. במסגרת פעילויות שגרתיות בבתי הספר (כגון: טיולים, הצגות, אירוח אנשי רוח ותרבות), יושם דגש על עניינים הקשורים לשפה העברית.
עידוד הקריאה
שר החינוך מבקש להגדיל את הרגלי הקריאה בקרב התלמידים, וירחיב בשנה הבאה את היקפה של תוכנית "שמחת הקריאה" המעודדת קריאה בקרב תלמידים בחטיבות הביניים. תוכנית "שמחת הקריאה" החלה לפעול לפני כשנתיים, ופועלת כיום בכ-75 בתי ספר. במסגרת הרחבת התוכנית תבוצע רכישה מסיבית של ספרי קריאה מומלצים לבני נוער, תקציב הפרויקט ישולש לשני מיליון שקלים (במקום 600 אלף כיום), והוא יורחב ל-140 בתי ספר נוספים באזורי הפריפריה בדרום ובצפון ובבתי ספר מוחלשים חברתית-כלכלית.
במקביל, פנה השר סער לשרת התרבות, לימור לבנת, במטרה להגדיל את היקפה של תוכנית "סופר אורח" הממומנת במשותף על-ידי שני המשרדים, במסגרת התוכנית, מגיעים סופרים ישראלים לבתי הספר, ומשוחחים עם התלמידים על אודות יצירותיהם ותהליך היצירה. סער ציין בפנייתו כי בכוונתו להכפיל את התקציב הקיים למפעל "סופר אורח" (כחצי מיליון שקלים כיום) לסך של מיליון שקלים בשנת תשע"א, תוך שימת דגש על בתי ספר מן הפריפריה.

תאריך:  30/12/2009   |   עודכן:  30/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התלמידים יפתחו את יום הלימודים ב-5 דקות עברית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
משרד המשפטים הודיע כי כתב האישום יוגש בביהמ"ש השלום בתל אביב    רייפמן יואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ובשימוש במסמך מזוייף    ייתכן שיואשם גם בשיבוש הליכי משפט
מאיה רונן
מאיה רונן בחרה בחמש הספורטאיות הגדולות. השיקולים והשמות בפנים
עופר וולפסון
עובדי המכס בגשר נהר הירדן ישבתו למען עובדי רשות המים ולא יאפשרו מחר מעבר סחורות    היום שבתו עובדי המכס בגשר אלנבי    המדובר בצעדי הזדהות עם עובדי רשות המים השובתים מזה כחודש    יו"ר הסתדרות עובדי המדינה: "עשויים להחריף הצעדים"
רותי אברהם
שני תושבי עיסוויה תכננו התנגשות טרקטור עם ג'יפ וחטיפת חייליו, ונדונו לשנתיים מאסר    המטרה: חילופי שבויים בין החיילים לאחיו של אעביר - מחבלים כלואים
עופר וולפסון
לדברי הארגון, סכום של 560 מיליון ש"ח הושקע באמצעות ג'וינט ישראל והממשלה בפיתוח שירותים חברתיים לאוכלוסיות חלשות ב-2009    סכום נוסף של 480 מיליון ש"ח יושקע ב-2010
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il