X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השב"כ מסכם את השנה החולפת ירידה משמעותית בפיגועים מהרצועה וביהודה ובשומרון חיזבאללה ממשיך בניסיונות לגייס סוכנים פאשלה שנמשכה 12 שנים הסתיימה עם לכידת ג'ק טייטל
▪  ▪  ▪
אימוני מחבלים לחטיפת חיילים [ארכיון: פלאש 90]

שירות הביטחון הכללי מסכם את שנת 2009 וקובע (ה', 31.12.09) כי חלה במהלך השנה החולפת ירידה משמעותית בנפח הפיגועים ביחס לשנים קודמות הן ברצועת והן ביהודה ושומרון.
לטענת השב"כ, מבצע "עופרת יצוקה" שבימים אלה מציינים לו שנה הוביל לירידת הפיגועים שמקורם ברצועת עזה. בעקבות המבצע נרשמה ירידה חדה בשיגורי הרקטות לעבר ישראל; 566 שיגורים - מתוכם 406 בחודש ינואר, רובם במהלך המבצע לעומת 2,048 בשנה שעברה.
ביהודה ובשומרון אחראית פעילות הסיכול המתמשכת של כוחות הביטחון הישראלים לצד פעילות מנגנוני הביטחון הפלשתינים לירידה בכמות הפיגועים.
למעלה מ-90% מסך הפיגועים באיו"ש ובירושלים הם במתווה של השלכת בקבוקי תבערה ורק בשבוע האחרון נפצעה צעירה ישראלית באורח בינוני מפגיעת בקבוק תבערה באוטובוס שבו נסעה סמוך לחברון.
הירידה בנפח הטרור הובילה לירידה במספר הנפגעים: 15 ההרוגים - מתוכם 9 ב"עופרת יצוקה", לעומת 36 בשנה שעברה ו-234 פצועים - מתוכם 185 ב"עופרת יצוקה", לעומת 679 בשנה שעברה. עוד מציינים בשב"כ בסיפוק כי השנה לא נרשמו פיגועי התאבדות.
בשירות הביטחון הכללי מציינים כי לאחר מבצע "עופרת יצוקה" התמקדה חמאס ברצועה יקום בניין הכוח הצבאי ובשיפור מערך המנהרות המשמשות להברחת אמצעי לחימה ורקטות ארוכות טווח. כמו-כן ניכרה התפשטות נרחבת של תופעת הג'יהאד העולמי ברחבי הרצועה והצטרפות עשרות פעילים צבאיים לארגונים שונים שהוקמו ברצועה בהשראת הג'יהאד העולמי.

הפאשלה של השנה - ג'ק טייטל

תחום פעילות אחר של פעילות השב"כ, בתחום סיכול הפיגועים מן הצד הישראלי, היה כרוך במהלך השנה האחרונה בגילוי כשל מתמשך של השירות במשך שנים רבות עם מעצר המחבל יעקב (ג'ק) טייטל אשר רצח ערבים וביצע שורת פיגועים ארוכה במשך 12 שנים מבלי שנתפס.

הצלחות ביירוט כספי טרור

שירות הביטחון הכללי מציין בסיפוק גם הצלחות רבות שהיו בשנת 2009 בתחום המלחמה בכספי הטרור.
ב-27 בפברואר פרסמה הוועדה האחראית על התנהלותן התקינה של מוסדות ללא כוונות רווח בבריטניה, דוח מחקירת התנהלותה של "קרן אינטרפאל" בבריטניה. על-רקע החקירה נדרשה הקרן להתנתק באופן מיידי מ"קואליציית הצדקה". בעקבות פרסום ממצאי הדוח, פרשו השנה מהקואליציה עצאם יוסף, פעיל חמאס בכיר, ממייסדי "קואליציית הצדקה" ומי ששימש כמנהל הביצועי של הקואליציה, וכן 7 קרנות צדקה בבריטניה. כמו-כן, עונשי מאסר כבדים נגזרו השנה על פלשתינים אזרחי ארצות הברית אשר הורשעו בעבירות של מימון טרור באמצעות פעילותם ב-"קרן האדמה הקדושה" שבראשה עמדו; 65 שנות מאסר ל-2 מראשי הקרן, ועונשים של 20 ו-15 שנות מאסר לנאשמים האחרים.

חיזבאללה ניסה לפגוע ברמטכ"ל אשכנזי

ביחס לחזית הצפונית מגלים בשב"כ כי כוונת חיזבאללה להוצאת פיגוע נקם בעקבות מותו של עימאד מורנייה דרשו היערכות וכוננות גבוהה במהלך השנה החולפת. כן בלטו מאמצי הארגון לגייס פעילים לצורך בניית תשתיות טרור בישראל, כאשר יעדי אישים בכירים הינם יעד מועדף.
כך נעצר בחודש אוגוסט ראוי סולטאני, תושב טירה, שנחשד באיסוף מודיעין על הרמטכ"ל - רא"ל גבי אשכנזי. בחקירתו הודה סולטאני כי בנוסף למידע שהעביר אודות הרמטכ"ל, נתבקש על-ידי מפעילו לאסוף מידע על אישים בכירים נוספים ועל בסיסי צה"ל בישראל. גם אסמאעיל סלימאן, בדואי תושב חג'אג'רה שבגליל, נעצר בפברואר השנה, בחשד כי גויס לחיזבאללה. בחקירתו עלה כי נפגש בסעודיה עם מפעיל חיזבאללה לבנוני שגייסו לארגון והנחה אותו לאסוף מודיעין על פעילות כוחות צה"ל באזור מגוריו.
ניסיונות הגיוס פלשו גם למרחב האינטרנט. במהלך השנה הגיעו דיווחים רבים אודות מקרים בהם פנו גורמי טרור ברשת האינטרנט לישראלים, בהצעות להתגייס לפעילות טרור או להעביר מידע מסווג עבור תשלום.

[צילום: שירות הביטחון הכללי]
[צילום: שירות הביטחון הכללי]
[צילום: שירות הביטחון הכללי]
תאריך:  31/12/2009   |   עודכן:  31/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיכום 2009: התפשטות גורמי ג'יהאד ברצועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
כתב אישום הוגש נגד חברי רשת הימורים "קווין מרי"    משחקי ההימורים התנהלו בדירה בתל אביב ושודרו בלווין לבתי קפה-אינטרנט בארץ ובעולם    עוד באישום: עבירות של העלמת מס והלבנת הון
מאיה שני
נחקר בניו ג'רזי אדם החשוד כי הונה משקיעים בארצות הברית ובלונדון במאות מיליוני דולרים
איציק וולף
איש העסקים הולך ומסתבך    הואשם כי הונה בסכום כולל של 6,300,000 דולר    ישוחרר למעצר בית מלא
עידן יוסף
יועציה של יו"ר קדימה ממליצים לה לנצל את היחלשותו של מופז במפלגה, ולהכריז על בחירות מקדימות    אנשי מופז: הוא מבקש לוותר על "דיאלוג היועצים" ולדבוק בדרכו
יפעת גדות
שיגרון ניווני, שידוע גם כמחלת ניוון המפרקים, מתפתח בדרך-כלל במהלך ההזדקנות    יכול לגרום לכאב רב ובסופו של דבר להגיע למצב של תנועה מוגבלת, חוסר תפקוד המפרקים ועיוותים במפרקים שניזוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il