X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היעלים מתוודעים זה לזו [צילום: שי קבסה]
יעלים חדשים הגיעו לחי-בר
לאחר שנים של חיפושים הגיעו שני יעלים זכרים לארח חברה ליעלה המתגוררת במקום "חובתנו המוסרית לדאוג לחיות הבר גם במידה שנגרעו מסיבה זו או אחרת מהטבע" [היעלים מתוודעים זה לזו / צילום: שי קבסה]

לפני כשנתיים הגיעה לשמורת הטבע חי- בר יטבתה דיירת חדשה - יעלה צעירה כבת שנה וחצי. היעלה נמצאה על-ידי ילדים מהכפר עארבה שבגליל, לשם הגיעה לאחר שנקנתה בניגוד לחוק בדרום. כאשר הגיע אליה פקח רשות הטבע והגנים, שי קורן, הוא הופתע לגלות יעלה פצועה, לאחר שככל הנראה ברחה משוביה ונדרסה.
היעלה הצעירה הועברה לשיקום בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי, ולאחר ששוקמה נבנתה עבור היעלה מכלאה גדולה ומיוחדת במרכז הטורפים שבחי-בר יטבתה, שבה הוכנו שתי מסלעות ואף נשתלו מספר עצי שיטה, על-מנת לדמות את בית הגידול הטבעי של היעלים במצוקי המדבר.
זמן רב חיפשו היעלה ואנשי החי-בר ביטבתה מקום ממנו ניתן יהיה לקבל יעלים נוספים, בין אם מדובר ביעלים החיים בשבי או ביעלים שנפצעו ולא יוכלו לשוב לטבע בשל הפציעה, אך מקור שכזה לא נמצא. זאת עד לפני כחודש, אז הגיעה לרשות הטבע והגנים הודעה על סגירת פינת חי בקיבוץ בדרום, בה מתגוררים חמישה יעלים זכרים. רשות הטבע והגנים נרתמה לסייע לקיבוץ להעביר את היעלים לבתים חדשים, וכך, בשיתוף פעולה בין מספר חטיבות שונות ברשות, הורדמו היעלים בעזרת חיצי הרדמה והוצאו מפינת החי, כאשר שניים מהם הובאו לחי-בר ביטבתה. היעלים הושמו בהסגר ונלקחו מהם דגימות על-מנת לוודא שאינם נושאים מחלות, ומשהסתיימה תקופת ההסגר יצאו שני היעלים מקופסת ההעברה למכלאה הגדולה, סקרו את ביתם החדש ומהר מאוד גילו השניים את היעלה.
אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אמר כי "חובתנו המוסרית לדאוג לחיות הבר גם במידה שנגרעו מסיבה זו או אחרת מהטבע, ואני שמח שהצלחנו לעשות זאת עבור היעלה של החי-בר ושותפיה החדשים למכלאה. אני מקווה שנוכל להסתייע ביעלים על-מנת לחנך את המבקרים על אורחות חייהם, האיומים עליהם בטבע וכיצד אנחנו, בני האדם, יכולים לסייע להם על-ידי השמירה על בתי הגידול שלהם בטבע".

תאריך:  03/01/2010   |   עודכן:  03/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
מפרספקטיבה של מעל 30 שנים, נראה כי שנת 2009, הייתה אחת השנים המרתקות ביותר בעולם הטכנולוגי    לצד משבר כלכלי וניצני יציאה ממנו, ראינו שטף טכנולוגיות חדשות שכבר מתחילות לחלחל לארגונים    מי היו הבולטות שבהן?
מערכת PCאון
חברת המחקר Net Applications מדווחת על קפיצה של פי שלושה בשימוש בדפדפן כרום מאז ינואר 2009    האם Chrome הולך להביס את פיירפוקס בקרב על המשתמשים? מהו נתח השוק של כל אחד מהדפדפנים?
ספי קיני
כוחות גדולים של משטרה הוזרמו לאזור התחנה המרכזית בבאר שבע, והכוננות הועלתה    משהתברר כי מדובר בשב"חים התבצעה חזרה לשגרה
עכבר העיר אונליין
סר אלט'ון ג'ון מלווה את הילד הרע של ההיפ הופ שידוע כהומופוב, ועוזר לו מזה כשנה וחצי להיאבק בהתמכרותו לסמים
ספי קיני
סייג תחליף בתפקידה את רו"ח צביקה חלמיש אשר יסיים כהונה בת חמש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il