לבקשת קבוצת ידיעות אחרונות ביטלה הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, את הכרזתה כבעל מונופולין בשוק העיתונות היומית בשפה העברית. כזכור, ב-12 באפריל 1995 הכריז הממונה על הגבלים עסקיים על ידיעות אחרונות כבעל מונופולין באספקת עיתון יומי בשפה העברית.
בכתב ההכרזה על העיתון כבעל מנופולין, כתב הממונה דאז, יורם טורבוביץ' (12.4.95), כי "בראשית שנת 1994 פנה העיתונאי יואב יצחק ואף בפיו הבקשה כי ידיעות יוכרז כבעל מונופולין בתחום העיתונות בשפה העברית. לאחר פנייתו טרח מר יצחק והדגיש את חשיבות ההיענות לפנייתו, בהסבירו באחת מתזכורותיו כי: 'דרישתי הועלתה נוכח חלקו של ידיעות אחרונות בשוק העיתונים בישראל, העולה בהרבה על מחצית מכלל מכירות העיתונים בישראל. נימקתי זאת גם בהחזקותיה הצולבות של קבוצת ידיעות אחרונות: ברשת מקומונים, בערוץ השני בטלוויזיה בישראל, ברשת הכבלים ערוצי זהב ובעוד שורה של החזקות (חלק מהן סמויות) באמצעי תקשורת שונים'".
ארבע שנים אחר כך (13.4.99), הוכרזה ידיעות אחרונות בשנית כבעל מונופולין בשוק האמור לאחר שתוקף ההכרזה הראשונה פקע. הבקשה לבטל את הכרזה הוגשה על-ידי ידיעות אחרונות, ונוכח התנגדות מעריב ויצחק נדחתה בקשת ידיעות אחרונות.
בדיקה שערכה רשות ההגבלים העסקיים לאחרונה העלתה כי כניסתו של החינמון "ישראל היום" לשוק הובילה לשחיקה משמעותית בנתחי השוק של ידיעות אחרונות ולשינויים מהותיים בשוק. לפי חוק ההגבלים העסקיים, בעל מונופולין הוא מי שמספק מעל למחצית מכלל האספקה לשוק. על-פי ממצאי הבדיקה, ידיעות אחרונות מספקת פחות ממחצית מכלל האספקה, ולכן אינה עוד בעל מונופולין. יואב יצחק מצדיק עתה את החלטת הממונה. לדבריו, אין עוד מקום להכרזת ידיעות כמונופולין, מאחר שעיתון זה איבד חלק ניכר מכוחו, וכיום הוא אינו עולה לכדי 40% משוק העיתונות הכתובה.
קן הבהירה לידיעות אחרונות כי התקשרויות בהסכמים עם נקודות מכירה קמעונאיות של עיתונים, אשר תוצאתן המסתברת היא בלעדיות למעשה, מלאה או חלקית, של ידיעות אחרונות בנקודות שעלולה לדחוק מתחרה של ידיעות אחרונות מנקודות מכירה, עשויות להוות הסדר כובל אסור על-פי חוק ההגבלים העסקיים. הממונה הבהירה עוד, כי התקשרויות של ידיעות אחרונות בהסכמים הנוגעים לפרסום, ואשר תוצאתן המסתברת היא כי מפרסם או קבוצת מפרסמים יפרסמו באופן בלעדי בעיתונות כתובה בידיעות אחרונות עשויות אף הן להוות הסדר כובל.
לפני כשבועיים הרחיב ישראל היום את תפוצתו ל-250 אלף עותקים בסופי שבוע. בסקר TGI האחרון (יולי 2009) נמסר כי העיתון בבעלות שלדון אדלסון הגיע לשיעור חשיפה של 26.9% - זינוק לעומת 23.2% בחציון השני של 2008 ו20.2% בחציון הראשון של 2008. לעומת זאת, ידיעות אחרונות רשם בחציון הראשון של 2009 שיעורי חשיפה של 34.2% מהציבור לעומת 35.9% בחציון השני של 2008 ו-36.5% בחציון הראשון של אותה שנה. בכך הגיע ישראל היום למקום השני אחרי ידיעות.