X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מניתוח שערך משרד התמ"ת מדובר בכרבע מסך המשתמשים במדינה שני שלישים ערכו השוואות מחירים לפני הקנייה, כאשר זאפ הוא האתר המוביל לצורך כך הצרכן המקומי עדיין רגיש לחשיפת פרטי כרטיס האשראי שלו ברשת
▪  ▪  ▪
השימוש הישראלי באינטרנט לצרכי קניות הולך וגובר [צילום: AP]

מניתוח שפרסם (יום א', 3.1.10) מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת בנושא קניות מקוונות ברשת האינטרנט, עולה כי כ-850 אלף אנשים בישראל בגילאי 14 ומעלה קנו בשנת 2008, באמצעות האינטרנט, לפחות פעם אחת, מוצר, שירות או תוכן דיגיטלי, והם מהווים כרבע מסך המשתמשים מדי פעם באינטרנט.
כשני שלישים מהקונים ערכו השוואת מחירי מוצרים בין אתרי אינטרנט לפני הקנייה, לעומת כשליש שלא ערכו השוואה כזו. שיעור זה הוא גבוה בהתייחס לקניות מזון או ציוד לבית, שבהן 50% ו-53%, בהתאמה, עורכים השוואת מחירים מוקדמת.
האתרים העיקריים שבהם נעזר הצרכן הישראלי בתהליך הקנייה של מוצרים או של שירותים הינם זאפ (כ-22%), וואלה! (כ-21%), גוגל (כ-14%) ויד 2 (כ-9%).
63.7% מהקונים באמצעות האינטרנט מעדיפים לקנות באתרים של החנויות עצמן, 34.2% מעדיפים לקנות באמצעות לוחות מקוונים ו-23.7% משלבים את שני סוגי האתרים הנזכרים.
גם באינטרנט הצרכנים מעדיפים את המוכר להם, ואכן הקנייה הרווחת יותר באינטרנט (כ-39%) היא קנייה עצמאית של צרכן מחנות המוכרת לו עוד מקודם, לעומת קנייה עצמאית מחנות שלא הכיר מקודם הנפוצה בקרב 19% מהקונים. צורות הקנייה האחרות: מכירה קבוצתית, פומבית או באמצעות מכרז, נפוצות פחות.
הסיבות העיקריות לקנייה באתרים הנזכרים הן הרגשה בטוחה יותר במסירת כרטיס האשראי מאשר באתרים אחרים (21% מהתשובות), האתרים מציעים מחיר זול יותר (16.2%) או שגולשים אחרים המליצו על אתרים אלו (12.5%). עוד 9% סבורים שהאתרים יגלו אחריות לאחזקה ושירות למוצר אחרי המכירה, ו-7.4% סבורים כי האתרים שנבחרו ישלחו את המוצר בזמן שהם מתחייבים עליו.
עוד עולה, כי כ-91% מהקונים באינטרנט שלמו עבור הקנייה בכרטיס האשראי שלהם, ורק כ-6% שילמו באמצעות פייפ פאל. כאחוז אחד מהקונים משלמים במזומן למוביל המביא להם את המוצר שקנו באינטרנט.
אז מה הציבור רוכש באמצעות האינטרנט? חלק ניכר מהמוצרים שנקנו באינטרנט היו כרטיסי טיסה או הזמנות למקומות נופש שאינם מוצרים בעלי נפח והם נשלחו בדואר אלקטרוני, במחשב, בטלפון סלולרי או בפקס (6.1%). בסה"כ, הקונים מגלים שביעות רצון מהקנייה, כאשר כמעט כל הקונים (98%) קיבלו בדיוק את הפריט שהזמינו באינטרנט מבחינת מודל, צבע גודל, וכד'. כ-86% מהקונים קבלו את הפריט במועד ובמהירות שהובטחו להם.

כחמישית התנסו בחוויות שליליות

כ-21% מהקונים התנסו אי-פעם בחוויית קניה שלילית באינטרנט שנגרמה בעיקר בשל מוצר לא תקין (27.3%), או שונה מהמוצר שהוזמן (25.5%), מוצר שלא הגיע בזמן (12.7%) שירות לא טוב (9.1%), וסיבות אחרות (13.5%). כ-58% ממי שהתנסו בחוויה שלילית בקניה באינטרנט גם התלוננו על התקלה בקנייה, שיעור הגבוה אך במעט משיעור המתלוננים על תקלה בקנייה רגילה של מזון או ביגוד.
עם זאת, מתברר כי כ-70% מהקונים באינטרנט יודעים למי לפנות במקרים שבהם הם אינם שבעי רצון מהמוצר עקב תקלה או מסיבה אחרת, אולם כ-30% מהקונים - אינם יודעים למי לפנות.
בני פפרמן, מנהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, ציין כי ניתוח הנתונים שלעיל, מלמד שהצרכן המקומי רגיש לחשיפת פרטי כרטיס האשראי שלו ברשת: הוא משתמש באתרי האינטרנט בעיקר לצורך השוואת מחירים, ופחות לעצם עריכת הקניות באינטרנט. "התשלום עבור הקניה ברשת מהווה עדיין את אחד החסמים העיקריים בביצוע עסקות ברשת. החשש, הנפוץ למדי בקרב הצרכנים, מניצול לרעה של מידע אשראי הנמסר ברשת, מהווה מכשול בפני רבים, ולכן, גם כאשר הם נוהגים לאסוף מידע מרבי אודות מוצרים באמצעות האינטרנט, חלק ניכר מהם ממשיך להימנע מביצוע פעולת התשלום עצמה באמצעות האינטרנט", אמר פפרמן.

תאריך:  04/01/2010   |   עודכן:  04/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
850 אלף ישראלים רכשו מוצרים באינטרנט ב-2008
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מחליף בתפקיד את יניב נתן, מנכ"ל הקבוצה הקודם ובעליה    בתפקידו האחרון שימש רבינוביץ' כמנכ"ל EDS
עידן יוסף
הסביר את תגובתו החריפה לדבריו של ח"כ זחאלקה ב"ערב חדש"    "לא במקרה זחאלקה, שהוא אדם משכיל, השתמש בדימוי"
אלעזר לוין
שר האוצר, בכירי המשרד ונגיד בנק ישראל, נפרדו מהמפקח היוצא על הביטוח ומילאו פיהם שבחים    רמזים על מחלוקת מקצועית בין בנק ישראל לאוצר
איציק וולף
רב-ניצב דודי כהן אמר כי למרות התלונה שהוגשה נגד האחים סודמי לפני כחודש לא ניתן היה לבצע פעילות אכיפה מקדימה    "השוטרים פעלו כשורה במקרה הטראגי של הרצח בבני עייש"
עופר וולפסון
שר התיירות החליט להרחיב את הפרויקט בעקבות הצלחתו באזור הגליל    הפרויקט - יוזמה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל - בוחן 140 קריטריונים שונים על-פיהם נקבעת רמת הצימר, לפי שלוש דרגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il