X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוציא צו מניעה האוסר על משרד השיכון לפתוח היום את מעטפות המכרזים למכירת קרקע לבניית 2,200 דירות המינהל ל-News1: נכבד את הצו, אם כי לא הופנה אלינו ישירות
▪  ▪  ▪
בית שמש [צילום: פלאש 90]

נמשכת ההתגוששות בבית שמש על מכרזים לבנייה. בדקה ה-90 אסר בית המשפט העליון (יום ב', 4.1.10) על פתיחת מעטפות המכרזים לבניית כ-2,000 יחידות דיור ברמת בית שמש ג'. החלטת השופט עמית יצחק ניתנה במעמד צד אחד במסגרת ערעור שהגישו 9 חברי מועצת עיריית בית שמש, שעתירתם נגד המכרזים נדחתה. העותרים טוענים כי שר השיכון, אריאל אטיאס, מוביל את הבנייה לחרדים בלבד.
דוברת המינהל אמרה ל-News1, כי למרות שהצו אינו מכוון פורמלית נגד המינהל, יכבד המינהל את ההחלטה, ולא יפתח היום (5.1.10) את התיבה והמעטפות. הצו יהיה בתוקף למשך שבועיים, עד 18 בינואר, ובינתיים יהיה על משרד השיכון ועיריית בית שמש להשיב לטענות שהועלו בו.
מדובר בפרשה ה"מתגלגלת" בבית שמש מאז הקיץ, עם החלטת מועצת העיר כי יש למנוע "השתלטות חרדית" וזאת על-ידי מכרזים מגזריים בהם יקבל כל מגזר: חילוני, דתי לאומי וחרדי מתחם משלו.זאת נוכח העובדה כי אוכלוסיית בית שמש מונה כ-77 אלף תושבים וכי הדירות החדשות יגדילו, על-פי הערכה, את מספר תושבי העיר בכ-15%.
חברי מועצת העירייה פנו לשר השיכון ולמינהל מקרקעי ישראל בדרישה לכבד את החלטת מועצת העיר ולחלק את המכרזים למתחמים מגזריים. משרד השיכון דחה את הדרישה, וקבע כי המכרזים ייפתחו לכל הקבלנים, היזמים והעמותות "ללא כל אבחנה או חלוקה שעניינה מגזר דתי אליו משתייכים רוכשי הדירות או חברי העמותה".
העותרים פנו אם כן לבית משפט המחוזי, וזה נתן לפני כשלושה שבועות החלטה לפיה המכרזים לא יבוטלו. השופט משה סובל קבע כי מדובר בשיהוי ויש לקיים את המכרזים במועדם ב-5 בינואר. השופט סובל אף מתח ביקורת על הניסיון למנוע השתתפות במכרזים על-רקע שיוך דתי, וקבע כי יש לשווק את כל המתחמים הנכללים במכרזים "לכל קשת האוכלוסיה ללא כל הגבלה והבחנה המיוסדת על תכונה או השתייכות קבוצתית של רוכשי הדירות, ובכלל זה השתייכות דתית - עולה בקנה אחד עם עיקרון היסוד של דיני המכרזים, המחייב פרסומו של מכרז פומבי הנותן לכל אדם הזדמנות שווה להשתתף בו".
כאמור, חברי מועצת העירייה הגישו ערעור על ההחלטה באמצעות באת-כוחם עוה"ד דפנה הולץ. הם אף ביקשו להקפיא את המכרזים. בערעור נטען בין היתר כי מאחר שמדובר ב"סוגייה מהותית, שנוגעת לאכלוסיה כל כך גדולה, ולעתידה של עיר שלמה, שגה בית המשפט המחוזי כשהחליט לדחות את העתירה בעיקר בהסתמכות על השיהוי בהגשתה".
המערערים הזהירו כי אם בית המשפט לא יתערב "יביא הדבר בוודאות להתחרדותה הברורה והמובהקת של העיר בית שמש ולעזיבתם של התושבים שאינם חרדים - תוצאה בעלת השלכות הרת גורל ומרחיקות לכת שאינה רצויה לאף אחד מן המגזרים בעיר".
משרד השיכון: התביעה פוגעת בעיר ובקוני הדירות
דובר משרד השיכון אמר בתגובה: המכרז פורסם לפי כל הכללים, ופתוח לכל האזרחים והיזמים. התביעה שהוגשה קנטרנית ופוליטית, ומטרתה להקשות על מכירת המגרשים. התביעה פוגעת בעיר, בקבלנים ובקוני הדירות. אנו מקווים שהתביעה תתברר בהקדם, ותאפשר את קביעת הזוכים במכרזים. משרד השיכון יפעל כמובן על-פי החלטות בית המשפט העליון.

בהכנת הידיעה השתתף אלעזר לוין
תאריך:  05/01/2010   |   עודכן:  05/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש עצר את המכרזים ברמת בית שמש ג'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בית -משפט של סדום !
גימי-יהודי מיהודה  |  5/01/10 12:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במסגרת מחקר: בקרב המשתתפים שהפסיקו לעשן, שכיחות מקרי הסוכרת החדשים הייתה גבוהה ב-70% בהשוואה לשכיחות בקרב אלו שמעולם לא עישנו    משתתפים שהמשיכו לעשן היו בסיכון גבוה ב-30% לפתח סוכרת בתקופה זו, בהשוואה לסיכוי של אלו שלא עישנו
רותי אברהם
נדחתה תביעת עדאלה לבטל הפקעת אדמות מלפני 50 שנה ביער מגידו    המפקיע: שר האוצר דאז לוי אשכול    השופטים: יער הוא "צרכי התיישבות"
מאיה שני
828 מטרים ו-169 קומות של הדר    מגדל בורג' נפתח בחגיגיות והשכיח למספר רגעים את בעיותיה הכלכליות של האמירות    "משברים באים וחולפים", אמר המפתח    [AP]
יהונתן ליס
חבר הכנסת מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי פנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד עדנה קנטי, בטענה שנשאה דברי המרדה והסתה וקראה לסרבנות בשידור
מיה סלע
אפילו מותו של אביה לא גרם ליעל פוליאיקוב לשקוע בסכריניות או מיסטיקניות מזויפת    בפרק פתיחת העונה החדשה של "הכל דבש" היא הזכירה לכולנו שלפעמים, המציאות יורקת לך בפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il