X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בראיון למגזין פורבס, אמר מילצ'ן כי כיוונו של שוק המניות הישראלי ייקבע במידה רבה בהתאם לתהליכים בכלכלה האמריקנית המליץ על ברזיל ועל הודו כשווקים המתפתחים המומלצים ביותר התייחס ליחסי ישראל-הפלשתינים: "יש לנו הזדמנות גדולה עכשיו"
▪  ▪  ▪
ארנון מילצ'ן

"השוק בישראל הוא כמו סירת מרוץ מהירה" - כך אומר ארנון מילצ'ן, המפיק ההוליוודי והמיליארד הישראלי בן ה-65, בראיון שפורסם אמש (יום ב', 4.1.10) במגזין "פורבס". פורבס ראיין 10 מיליארדרים בעלי אזרחויות שונות, ושאל אותם מה הן הערכותיהם לגבי השווקים הפיננסיים והכלכלה במדינתם ובעולם הרחב בכלל.
בהמשלה לגבי שוק המניות הישראלי, אמר מילצ'ן כי הוא "כמו סירת מרוץ מהירה. הוא יכול לשנות כיוון מהר יותר מנושאת מטוסים. הייתי אומר שהכלכלה הישראלית תלך בכיוונה של הכלכלה האמריקנית".
מילצ'ן גם העריך שההפתעה הגדולה ביותר לשנת 2010, אם תתרחש, תהיה הסכם שלום בין הישראלים לפלשתינים. "יש לנו כזו הזדמנות גדולה עכשיו. אחת הבעיות היא שזה נורא קשה להגיע להסכם עם הצד השני כרגע, כי אנו לא יודעים מי בעצם מנהל את הפלשתינים כרגע, האם זה החמאס או הפת"ח. ישנה מוכנות גדולה מאוד בישראל לפתרון שתי-המדינות, אנו רק זקוקים לאדם אמיץ אחד בצד השני שילחץ את היד ויניע תהליכים. כל דבר יהיה טוב יותר ממה שיש לנו כרגע".
כשנשאל לגבי שוקי הכלכלות המתפתחות שיניבו את התשואה הטובה ביותר לשמקיעים ב-2010, המליץ מילצ'ן על הודו וברזיל. הוא נימק זאת "לו רק בגלל העובדה שמדובר במדינות עם יותר ממיליארד תושבים כל אחת, העובדים קשה, ועשויים להפוך בקלות לבלתי-תלויים בכלכלות אחרות". מילצ'ן האריך כי אמריקה הלטינית כולה תהפוך לשחקן גדול יותר בכלכלה העולמית, וכי ברזיל היא המקום ממנו תבוא הצמיחה. "אני עדיין קצת חושש לגבין סין בגלל המצב הפוליטי הלא-ברור השורר בה, על-אף שמדובר בהימור טוב לטווח הרחוק", הוסיף מילצ'ן.
בהתייחסו לדולר האמריקני, אמר מילצ'ן כי ה"פדרל ריזרב" - הבנק המרכזי האמריקני - אינו יכול באמת לרכוש אותו באופן מסיבי כל עוד הוא מסייע לבנקים. "כל עוד הבנקים נמצאים בסיכון, ה'פד' צריכים להמשיך להלוות להם כספים. ברגע שנדע שאנו יכולים לשים את כספינו בבנקים מבלי לפחד שהם יפשטו רגל, אז גם הבנקים יתחזקו באמת. אם הממשל האמריקני היה מגן על ליהמן ברדרס מלכתחילה, היינו נמנעים מהרבה בעיות".
מילצ'ן טען שזהו הזמן למכור את הזהב, למחזיקי הפוזיציה בו: "עברנו משבר כה גדול, והזהב זינק אל-על. בסוף היום, הזהב הוא מפלט - זה אינו מטבע פוזיטיבי. זהו מקום אליו אתה הולך כשאתה מפחד. אני לא רואה את הזהב כשחקן משמעותי בכלכלה בריאה. אם רק קנית אותו, הייתי אומר להמשיך ולהחזיק בו, אבל אם הוא נקנה לפני 5 או 10 שנים - תמכור".
אחת האופנות החמות באינטרנט, אתר טוויטר על "ציוציו", אינו מלהיב את מילצ'ן, ולדעתו אנשים יתעייפו מכך. "יש לזה אורך חיים של כמה שנים ואז יבוא מישהו עם משהו אחר. זהו רק גאדג'ט, לא עסק. אני עדיין לא מבין מדוע אנשים משתמשים בזה. מה עם קצת מעט פרטיות?"
מילצ'ן, חובב כדורגל ידוע, נשאל גם מי יזכה בגביע העולם שיתקיים בדרום-אפריקה השנה: "התשובה הטבעית היא ברזיל, כך שאני אלך דווקא על אנגליה".

תאריך:  05/01/2010   |   עודכן:  05/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן: "השוק הישראלי - כמו סירת מרוץ מהירה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סירת מרוץ בדרך להתרסקות! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  5/01/10 18:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיון בראימן
בחמש השנים האחרונות כיהן כסמנכ"ל תפעול ומשאבי אנוש של הרשת    מחליף את יאיר עשהאל, אשר פרש לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד
עופר וולפסון
הודיע על הקמת פורום שיגביל את חוק ההסדרים ויגבש את אופיו    "מדובר בחוק שהפך מאמצעי למטרה, חוק דרקוני שבמחי יד מבטל חקיקה פרטית עליה עבדו בעמל רב"    טען כי גם באוצר החלו להבין את השלכותיו הקשות של החוק
רותי אברהם
ביקורת על השב"ס בהליך הארכת בידודו של עמיר    השופט: בקשת הארכת בידוד לא נמסרה לעמיר במועד    עמיר: זה שיטתי
מאיה שני
כשליש מתושבי אחד מאיי שלמה נותרו מחוסרי-בית    מפולות בוץ וסופת צונאמי הרסו כמאתיים בתים    ביום שני פקדה את האיים רעידת אדמה בעוצמה של 7.2 בסולם ריכטר    [מספר רב ולא ידוע של תושבים נמלט מן האזור / צילום: AP]
יפעת גדות
שני מחקרים חדשים גילו כי רמות גלוקוז ובדיקות מעבדתיות אחרות בגיל הילדות יכולות לנבא התפתחות סוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il