X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה טענת חברתם של עו"ד חטר ישי ודוד אפל, כי נאלצו לחתום על חוזה לתשלום כספים לבנק דיסקונט "בגלל מצב של כפיה"
▪  ▪  ▪
אפל. הטענה נדחתה

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה (יום א', 3.1.10) את דרישתה של חברת הנדל"ן מגדל הזוהר, לפיה יש לפטור אותה מתשלום 8 מיליון שקל לבנק דיסקונט.
מגדל הזוהר נמצאת בשליטת עו"ד דרור חטר ישי ואיש העסקים דוד אפל. משמעות ההחלטה היא: החברה תחויב לשלם סכום זה, בתשלומים, בשנה הקרובה, כפי שכבר נקבע בהסכם בין הצדדים לפני שנה.
השופטת גילה כנפי-שטייניץ מתארת בהחלטתה את האירועים, וזו תמציתם: מגדל הזוהר בנתה בשנות התשעים את שכונת המגורים גני אביב בלוד. בנק דיסקונט נתן ליווי פיננסי, על-פי חוזה מ-1995. לאחר מכן, ב-2006, תבע דיסקונט ממגדל הזוהר לפרוע חוב של 20 מיליון שקל. הייתה מחלוקת בין הצדדים על גובה החוב, ונערך חישוב מחודש. בתום החישוב טענה מגדלי הזוהר שהחוב הוא לכל היותר 10 מיליון שקל, ודיסקונט טען שהחוב הוא 14 מיליון שקל.
החוב לא נפרע. לפני כשנה ביקש דיסקונט להוציא צו פירוק נגד מגדלי הזוהר. השופטת המחוזית בתל אביב, ורדה אלשיך, הוציאה ב-6 בינואר אשתקד צו פירוק נגד מגדלי הזוהר, אך קבעה כי יבוטל, אם החברה תשלם 6.5 מיליון שקל תוך שבוע.
תוך כדי השבוע, ב-11 בינואר, הושג הסכם בין הצדדים, לפיו תשלם מגדל הזוהר 14.5 מיליון שקל בתשלומים תוך שנתיים. ההסכם הוצג בפני השופטת אלשיך, שביטלה את צו הפירוק. מגדל הזוהר החלה לשלם חודש לאחר מכן, ועד דצמבר שילמה, כפי שנקבע, 6.5 מיליון שקל.
לפני שלושה שבועות, כמעט שנה לאחר חתימת הסכם הפשרה, ביקשה מגדלי הזוהר לבטל את ההסכם, המחייב אותה כאמור לשלם בשנה הקרובה עוד 8 מיליון שקל. החברה טענה כי נאלצה לחתום על ההסכם "בכפיה", משום שהייתה במצוקה באותה עת . החברה יוצגה בבית המשפט בידי עו"ד יראון פסטינגר.

הבנקים: מגדלי הזוהר הייתה חייבת 78 מיליון שקל

החלטת השופטת חושפת גם פרטים לגבי יתרת החוב של מגדלי הזוהר לדיסקונט ולבנק הפועלים, כפי שהציגו אותה הבנקים לפני שנה. בנק דיסקונט אמר כי סך החוב של מגדלי הזוהר לבנק הוא 32 מיליון שקל, ואילו בנק הפועלים טען לחוב של 46 מיליון שקל - סך הכל 78 מיליון שקל.
שני הבנקים עשו הסדרים עם החברה: דיסקונט יגבה כאמור 14.5 מיליון שקל בתשלומים במשך שנתיים, ובנק הפועלים הסכים לתשלום של 28 מיליון שקל. שני ההסדרים הביאו להקטנת החוב של מגדלי הזוהר לשני הבנקים (על-פי הנתונים שלהם) ב-36 מיליון שקל.
יצוין, כי מגדלי הזוהר טענה בזמנו, שחלק מהחוב נובע מגבית עמלות מופרזות, לפחות על-ידי בנק דיסקונט.

שיהוי של כשנה בהגשת הבקשה

שלשום דחתה השופטת כנפי-שטייניץ את תביעתה של מגדל הזוהר, ולמעשה הורתה לה להמשיך ולשלם לדיסקונט , שיוצגה בידי עו"ד מיקה בנקי, את ה-8 מיליון שקל. השופטת הביאה כמה סיבות, משפטיות ועסקיות, להחלטתה.היא קובעת,כי הנסיבות אינן מאפשרות להפעיל את הסעיף בחוק החוזים, המתיר לבטל חוזה בשל כפייה.
השופטת ציינה גם כי הבקשה לביטול ההסכם הוגשה באיחור רב, כמעט שנה לאחר שנחתם, בעוד שלפי החוק יש להגיש בקשה מעין זו בהקדם. השיהוי, ציינה, הוא כשלעצמו יכול להביא לביטול הדרישה. עוד ציינה, כי עו"ד חטר-ישי, מבעלי מגדל הזוהר, שטיפל בנושא אשתקד, הוא בעל ניסיון רב בעסקות של הסדרי תשלומים. מגדל הזוהר חויבה לשלם הוצאות בסך 20 אלף שקל.

תאריך:  05/01/2010   |   עודכן:  05/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד אפל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש חייב את מגדל הזוהר לשלם 8 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
בנו של העבריין המנוח, יעקב אלפרון, נפצע לאחר שנפל מהקטנוע שלו    צוות מגן דוד אדום שרון פינה אותו לבית החולים לניאדו בעיר
איציק וולף
דוח חברת איתוראן מגלה כי האחוז הגבוה ביותר בישראל של ניסיונות לגניבת רכב נרשם בשנה החולפת בגוש דן    גנבי הרכב מעדיפים כלי רכב מסחריים
עידן יוסף
קרא למקדוניה לפעול כדי למנוע השתטלטות הג'יהאד העולמי גם על הבלקן כפי שאירע באפריקה ובדרום אמריקה
מאיה שני
צילומים שערכה נאס"א גילו עדות לאגמים שהיו קיימים על כוכב הלכת מאדים לפני 3 מיליארד שנה    המדענים מקווים כי זו עדות לחיים מיקרוביים שהיו קיימים על פני הכוכב הקפוא
עדי בן ישראל
שותפות הנפט מודיעין נסקה ב-62% ב-3 ימים לקראת הנפקת הזכויות    סולטן, אחד מבעלי השליטה בשותפות, מסמן את המטרות: להוציא את מודיעין מרשימת השימור בבורסה ולהתחיל לקדוח במחצית השנייה של השנה    האם החלום יהפוך למציאות או יתפוצץ בפני המשקיעים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il