המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה את מקטע 7 בכביש חוצה ישראל - כך הודיעה (יום ג', 5.1.10) חברת כביש חוצה ישראל. החברה מסרה עוד כי הקטע החדש יאפשר זרימה שוטפת של התנועה צפונה מיקנעם. התוכנית תעבור כעת להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.
אורכו הכולל של הקטע החדש הוא כ-8.5 קילומטרים, ועלות הקמתו נאמדת בכמיליארד שקל. שטחו הכולל של קטע הכביש מגיע ל-2,000 דונם. בחברת חוצה ישראל מקווים להתחיל בעבודות לקראת סוף 2010, לאחר קבלת האישורים הסטטוטוריים, התכנוניים והתקציביים. עם זאת, יש לציין כי הפרויקט לא קיבל עדיין תקציב מן האוצר. העבודות יבוצעו על-ידי זכיין או מתקציב המדינה, בדומה לעבודות שנעשו במקטעים 19 ו-20 בדרום הארץ.
מסלול הקטע הוא משולי אזור התעשיה אליקים (סמוך ליקנעם), יעבור במנהרה כפולה באורך של כ-1,700 מטר בשוליו הדרום מזרחיים של הכרמל, ויעקוף את יקנעם ואזור התעשיה שלה. בסופו, יעבור הקטע באזור תל-קשיש, סמוך לצומת התשבי.
לפי תוכנית חברת חוצה ישראל, התנועה ממחלף תל-קשיש תפוצל בעתיד בין כיוון אצבע הגליל לבין שלומי, דרך מחלף העמקים, מנהרת רכסים (שאורכה יהיה 1,600 מטר), מנהרת איבטין (באורך 400 מטר) והצמתים אחיהוד וכברי.
"פגיעה אנושה בטבע ובסביבה" החברה להגנת הטבע מסרה כי "חלקו הצפוני של כביש 6 מתוכנן להתפצל מהמחלף המתוכנן באזור תל קשיש לשתי זרועות. המשך שלוחות הכביש מהווה פגיעה אנושה בסביבה ובטבע. החברה להגנת הטבע, בשיתוף ארגונים מקומיים וארציים, פועלת במישור הציבורי והתכנוני לקידום חלופות לכביש, כגון שדרוג מערכת הכבישים הקיימת, שימנעו את הפגיעה הצפויה".
חברת חוצה ישראל מסרה בתגובה כי המנהרה בשולי הכרמל אמורה לצמצם את הפגיעה בגן הלאומי הכרמל שהכביש עובר בתחומו. בנוסף, צפוי הכביש לעבור בשולי יער יקנעם.