X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
News1 חושף את הסיבות לדחייה של חודשיים במכרז למכירת מגרש ל-222 דירות בחולון "הביקוש לדירות אינו גדול" מתמודדים אחרים: פפושדו וקבוצה מקומית שינוי מגמה בענף: פחות קבוצות רכישה, יותר קבוצות רוכשים
▪  ▪  ▪
חנן מור

קבוצת חנן מור החליטה לעבור משיטת קבוצת רכישה לשיטת קבוצת רוכשים, בעסקה לרכישת מגרש ל-222 דירות בחולון. בשיטה הקודמת, ארגנה החברה קבוצה של רוכשי דירות, שיהיו היזם, שיקנה את המגרש ויהיה אחראי לבנייה. בשיטה החדשה, תרכוש חנן מור את המגרש - אם תזכה במכרז - ותמכור מראש את הדירות לקבוצת קונים; האחריות לקניית המגרש, לתכנון, לבנייה ולמימון תהיה של חנן מור, ולא של קבוצת הרכישה.
חנן מור מסבירה כי החליטה לשנות את השיטה לאור הבעיות שהתעוררו במכרז. בעיות אלו כבר הביאו השבוע לדחייה של יותר מחודשיים במועד האחרון להגשת הצעות. לכאורה, היה על הקונים להגיש הצעותיהם עד יום א' הקרוב, 10 בינואר. השבוע הודיע מינהל מקרקעי ישראל, בעליו של המגרש, שהמועד החדש הוא 14 במרס.
מדובר במגרש לבניית שני מגדלים בני 28 קומות, ברחוב סרלין פינת קראוזה. ל-News1 נודעו שתי הבעיות העיקריות, המעכבות את המגרש:
  • בית הספר הטכני: עיריית חולון מתנה את הסכמתה לתוכנית הבנייה בכך שקונה המגרש יתן לעירייה מגרש חלופי לבניית בית ספר טכני. הנימוק: על המגרש עומד בניין בית הספר. אולם בדיקה שערכו יזמים גילתה שבית הספר כבר אינו עומד על המגרש! יזמים אומרים כי דרישת העירייה אינה סבירה ואינה חוקית. העירייה יכולה לעכב את הבנייה לשנים רבות, על-ידי כך שהוועדה לבניין לא תאשר את התוכנית, ועל-ידי אי-הוצאת היתר בנייה.
  • המגרש של מקוה ישראל: גבולות המגרש שורטטו בעבר, כנראה, בצורה לא מדויקת. התברר כי הקו הכחול, המסמן את גבול המגרש, עובר בתוך שטחו של בית הספר החקלאי מקוה ישראל (רחוב קראוזה נקרא על-שם מנהלו הוותיק של בית הספר). לכן, הבנייה מותנית בקבלת אישור של מוסדות בית הספר, או בהסכם חליפין, קנייה או פיצוי כספי, וזהו הליך ממושך המרתיע יזמים.
על המגרש מתמודדות גם חברת ים סוף של אלי פפושדו, וכן קבוצת רוכשים מקומית המאורגנת בידי המהנדס יוסף הייטן.
אירועי הימים האחרונים מצביעים על מגמה אפשרית של מעבר מקבוצות רכישה לקבוצות רוכשים: לא רק בחולון מתארגנות שתי קבוצות רוכשים לקניית הדירות. כפי שפרסמנו אתמול (ג'), מארגנים בימים אלו האחים יצחק ועידו חג'ג' קבוצת רוכשים, שתקנה מאלקטרה נדל"ן ושותפיה 46 דירות ברובע הרכבת בתל אביב. חוגי נדל"ן מעריכים שמגמה זו תתחזק בזמן הקרוב בשל הסיכונים הניכרים ביזום בנייה על-ידי קבוצות רכישה. גם משרד השיכון עומד להוציא בקרוב תקנות, שיגבירו את הדרישות מהן.

תאריך:  06/01/2010   |   עודכן:  06/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולון: חנן מור עוברת מקבוצת רכישה לקבוצת רוכשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
יו"ר האיחוד הלאומי יוצא במתקפה חסרת תקדים על השב"כ בעקבות פרסומם של מכתבי האיום על חייו של אהוד ברק    "פועל באופן שיטתי כדי להשחיר את הציבור שלנו"
רותי אברהם
בית המשפט קבע כי עתירה לביטול הסדר האזוריות בתחום בריאות הנפש יידון בפני הרכב    העותרים-הסובלים ממוגבלות נפשית: ההסדר אינו חוקי והופך את החולה לשבוי של המוסד לבריאות הנפש
עופר וולפסון
המשרדים ייפתחו כרגיל בשעה 07:30 בבוקר, אולם ייסגרו לקהל ב-09:00    מחבני הרישוי יתקיימו כסדרם    העיצומים - במסגרת סבב ההזדהות עם שביתת עובדי רשות המים
אלעזר לוין
איתן בן דוד: "ההחלטה – בניגוד להבטחה שקיבל ברק מראש הממשלה "    ההתיישבות דורשת חוזי חכירה ל-198 שנים – וטרם נענתה    הצד החיובי: ועדות הקבלה ימשיכו לפעול
ספי קיני
המערכת יירטה רקטות ופצצות מרגמה וגם מספר מטחים במקביל    המערכת תיכנס לפעילות מבצעית במחצית השנייה של 2010
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il