X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש ישיבת המקובלים ניסה ללא הועיל להוציא דיבוק, רוח זרה, שדבק בנפשו של אברך האיש התפרץ על מתפללים: אני מריח עבירות, הסוף מגיע
▪  ▪  ▪
המונים סביב ישיבת השלום בעת הטקס [צילום: פלאש 90]

טקס נדיר להוצאת דיבוק, רוח של אדם טמא הנדבקת באדם, נערך אמש (יום ד', 6.1.10) בעזרת הנשים של ישיבת המקובלים "השלום" בירושלים. בסופו של הטקס, שהחל בשעה 20:55 ונמשך כארבע שעות וחצי, לא הצליחו המקובלים בראשות הרב דוד בצרי להוציא את הדיבוק מגופו של האיש.
אל המעמד ההמוני הגיעו אלפים רבים מכל רחבי הארץ, ובהם גם מקובלים מצפת. הם נדחקו בהיכל הישיבה וברחובות סביבה, שנצבעו בשחור. בעל הדיבוק הוא אליהו הלל, אברך מברזיל הסובל מן הדיבוק. כאשר הגיע לארץ לפני כשבועיים בכה הרב בצרי כאשר ראה אותו לראשונה.
קרע תינוק לגזרים ושתה את דמו
הנסיונות להוציא את הדיבוק באמצעות פסוקים, תפילות, קריאה בשמות קודש, השבעות והבטחות לתיקון הנשמה לא עלו יפה. גם הנוכחים שקיבלו על עצמם לקיים יותר מצוות לא סייעו, והרוח לא הסכימה לצאת. "צא דיבוק! צא, צא, אנו גוזרים עליך לצאת!", צעקו המקובלים, אך הדיבוק מיאן להישמע להם ונשאר בגוף. לאחר הפצרות ותחנונים רבים נעתר לבקשתם וסיפר מה הם העוונות שבגינם נתקעה נשמתו ולא עלתה למרומים. הדיבוק סיפר כי בגלגולו הקודם רצח את שכניו, בעל ואישה, וקרע לגזרים את בנם התינוק. "שתיתי את דמו, והעליתי לעבודה זרה. מאז אין לנפשי מנוחה", סיפר והוסיף כי חטא גם בגילוי עריות.
היה זה מעמד טעון רגשית, ומלווה בצעקות רמות. האברך בעל הדיבוק רעד, השתולל וצווח. מגופו נשמעו מדברים שני קולות. עדי ראייה סיפרו כי ניכר היה שמגופו של האברך, בן 30, בוקעים קולות לא לו, וכי היו לו כוחות עצומים שהיקשו לרסן אותו. כאשר תקעו לידו בשופרות התפרע, וחמישה גברתנים שנשכרו במיוחד, שני בחורים מהישיבה שהועמדו במצב הכן ועוד גברתן מהקהל בקושי הצליחו להושיב אותו על הכיסא שיירגע ולא יפגע במקובלים.
בשלב כלשהו של הטקס נראה היה כי הדיבוק מסכים לצאת, אולם רק דרך עיניו - באופן שיפגע באברך. הרב בצרי התרה בו לבל יעז לצאת ממקום שיזיק, וצעק עליו כי ייצא רק דרך זרת רגל שמאל.
הדיבוק דיבר בשלל שפות
ראשית הפרשה הייתה כאשר לפני מספר חודשים, באמצע התפילה בבית כנסת בברזיל, צעק לנוכחים בקול מעוות: "אני מריח עבירות נוראות'", "תיזהרו הסוף מגיע". בהמשך צעק גם בשפה האידית "גיי ארויס חויטא" (צא החוצה חוטא).
לדברי בני הקהילה, החל הדיבוק להשמיע קולות בשלל שפות אותן לא הכירו. הגבאי ניסה להרגיעו, ונענה בשאגה בעברית: "אוי אחי הינך כועס, אתה יודע שזה נראה שהינך עובד עבודה זרה, אני ממש שמח לראותך כך".
האברך נלקח בכוח אל ביתו, ולאחר שהתעורר משינה לא זכר את שאירע. את אשתו העיר בלילה בקריאות בגרמנית. התופעה של צעקות התוכחה חזרה על עצמה כמה פעמים, ובהתייעצות עם גדולי הרבנים בארץ הוחלט כי מדובר בדיבוק שיש להוציא. הם העריכו כי היחיד בדורנו המסוגל להוציא את הדיבוק הוא הרב בצרי.
הוצאת הדיבוק, כאמור, לא הצליחה, ולא ידוע האם נקבע מועד חדש.

תאריך:  07/01/2010   |   עודכן:  07/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוצאת הדיבוק לא צלחה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
פרימיטיבים
יצחק לוי  |  7/01/10 08:29
2
שיא הבלות טמטום ואיוולות
עופר שיפמן  |  7/01/10 09:02
3
בית משוגעים מלא בדיבוקים
יוסף-------------  |  7/01/10 09:18
4
צריך לנסות על אובמה .
ישמעאל  |  7/01/10 09:51
5
אלה אלוהיך ישראל ל"ת
אלטע קאקער  |  7/01/10 21:58
6
לא פרימיטיביים לא אמה ולא דוני
zoomarch  |  8/01/10 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
מספר הסטודנטים במכללות להוראה עלה בכמה מאות השנה    המקצוע הפופולרי ביותר: תנ"ך    רק 283 נרשמו ללימודי מדעי הטבע    ירידה במספר הסטודנטים מהמגזר הערבי
איריס פרחי
הצעיר ערער לבית משפט מחוזי וטען שיש לבטל את הרשעתו    בית המשפט דחה את הערעור ופסק שאין יסוד לערעור, וכי הימנעות מהרשעה נעשית במקרים חריגים, אך אין זה המקרה
איריס פרחי
לדבריה, ההחלקה נגרמה עקב רשלנות הנתבעת, שלא דאגה לייבש את האזור    הנתבעת השיבה שהתובעת רצה ושהתאונה אירעה באשמתה - בית המשפט דחה גרסת זו וחייב את הנתבעת בפיצוי
איריס פרחי
לטענתם, בעלי הבית סירבו להחזיר את שטר הביטחון ללא סיבה ובמהלך השכירות מכשירי החשמל בדירה התקלקלו    נפסק שהמשכירים יחזירו את שטר הביטחון
עידן יוסף
מוצרי מאפה דמויי חמץ לא יימכרו באותה צורה בה הם נמכרים משאר ימות השנה כדי להבדילם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il