X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחזיתו הקודמת של הבנק מלפני ארבעה חודשים צפתה שיפור של 2.5% בצמיחת התוצר בשנה הנוכחית עוד חוזה הבנק ירידה מהירה מהצפוי באבטלה
▪  ▪  ▪
השיפור המהיר כבר ניכר בשטח. סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל [צילום: פלאש 90]

האופטימיות מתרחבת. בנק ישראל העלה (יום ב', 11.1.10) את תחזית הצמיחה המאקרו-כלכלית שלו לשנת 2010. הבנק חוזה כעת כי התוצר בשנה הנוכחית יציג צמיחה של 3.5% לעומת הערכה קודמת מלפני ארבעה חודשים, שחזתה צמיחה של 2.5%.
הבנק המרכזי מסביר כי עידכון הצמיחה כלפי מעלה בא בעקבות מידע חיובי על הפעילות הכלכלית במחצית השנייה של 2009 בארץ ובעולם, ובעקבות השיפור בתחזיות הצמיחה והסחר בעולם לשנת 2010.
גידול התוצר, לדברי הבנק, מובל על-ידי עלייה בביקוש לייצוא כתוצאה מההתאוששות העולמית. "השימושים המקומיים, למעט ההשקעה וצריכת מוצרים בני-קיימא, גדלים בשיעור נמוך יותר. הגידול הגבוה של הצריכה של מוצרים בני-קיימא וההשקעה במכונות, ציוד וכלי תחבורה בענפי המשק מביאים גם לגידול גבוה של הייבוא כך שהעודף בחשבון השוטף צפוי להצטמצם", כותב בנק ישראל בתחזיתו המעודכנת.
בנק ישראל מעריך עוד, כי שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-7.1 אחוזים בממוצע לכל השנה, שיעור המתיישב עם רמה נמוכה מ-7 אחוזים בסוף 2010. זוהי ירידה משמעותית לעומת ההערכה הקודמת של הבנק, שחזתה שיעור אבטלה של 8.3 אחוזים בסוף 2010.
עוד מעריך בנק ישראל כי הייצוא, ללא יהלומים, יעלה ב-8.6 אחוזים, לעומת הערכה קודמת לצמיחה של 6.2 אחוזים; הצריכה הפרטית צפויה לעלות ב-4.8 אחוזים במקום ב-1.1 אחוזים. הייבוא צפוי להתגבר בשיעור של 11.4 אחוזים לעומת 7.3 אחוזים בהערכה הקודמת והחשבון השוטף יגדל רק ב-3 אחוזים לעומת גידול חד יותר של 4.9 אחוזים בהערכה מלפני ארבעה חודשים.
בבנק ישראל מציינים כי הערכתם מבוססת על מספר הנחות מרכזיות לשנת 2010: הסחר העולמי יצמח בשיעור של 7 אחוזים, תחול הרעה של 2.1 אחוזים בתנאי הסחר החיצוניים, ההוצאה של המגזר הציבורי תגדל בשיעור של 0.6 אחוזים, הצריכה הציבורית תגדל בשיעור של אחוז, תשלומי העברה לנפש יגדלו בשיעור של 1.8 אחוזים, המע"מ יישאר בשיעור של 16 אחוזים וכמוהו יישאר מס החברות בשיעור של 25 אחוזים.
רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, התייחס להערכת בנק ישראל המעודכנת. "אנו שותפים להערכת הבנק בנוגע להתאוששות בפעילות הסחר", אמר גוזלן, אך הוסיף כי להערכתו מדובר בתחזית אופטימית למדי במיוחד בכל הנוגע לקצב גידול הצריכה הפרטית.
"הצריכה נפגעה באופן מתון יחסית במהלך המיתון ולכן גם פוטנציאל ההתאוששות שלה מוגבל, במיוחד לנוכח שחיקת השכר הריאלית בשיעור של כ-2.5% בממוצע ב-2009. אנו מעריכים כי הצמיחה תסתכם בכ-2.7% אך בכל אופן הדגש צריך להיות על מידת יציבותה של ההתאוששות ולא על מספר זה או אחר. זאת מכיוון שסביבת הפעילות צפויה אומנם להמשיך במגמה החיובית במחצית הראשונה של השנה אך החשש שלנו נובע מהשלבים המתקדמים של 2010 לנוכח היציאה הדרגתית של תוכניות ההרחבה המוניטאריות, הגירעונות הפיסקאליים הגבוהים ומיצוי תהליכי חידוש המלאים".

תאריך:  11/01/2010   |   עודכן:  11/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל העלה תחזית הצמיחה ב-2010 ל-3.5%
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לכולם !
ישמעאל  |  11/01/10 13:38
2
יש תחזיות אחרות
חיים ד.  |  11/01/10 13:52
3
הצמיחה על חשבון השכבות החלשות.
אריסטו מקיוולי  |  11/01/10 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
מאות התפשטו עד לתחתוניהם לרגל 'יום הרכיבה השנתי ללא מכנסיים בסאבווי' המתקיים מזה 9 שנים    [נוסעים מתאספים לקראת יום השנה התשיעי / צילום: AP]
יואב בורוביץ'
כעס רב בהרצליה והפ' ראשל"צ מוליכות ליגת הנשים בכדוריד על ביטול המשחק
אלעזר לוין
החברה מציעה למכירה עשרות דירות-יוקרה בהנחות של 7% עד 10%
איציק וולף
הוועדה אישררה את החלטת יו"ר הכנסת לבחור בינון כמחליפה של נורית אלשטיין היוצאת לגמלאות    ייכנס לתפקידו באפריל    ינון: מקווה שאעמוד במשימה החשובה
ליאת להב
עם כתיבה נוגעת וחומרים הלקוחים מהחיים, מצליחה "סרוגים" גם בעונתה השנייה, לגשר על הפער בין הצופה החילוני לגיבוריו הדתיים    נידה מעולם לא הייתה כה סקסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il