X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ציור נדיר של תל אביב
מי מכיר את הציור שבקיר?
ציור נדיר של תל אביב נוסף לתערוכת לודוויג בלום בבית התפוצות הציור, אשר לא אותר בשלב המחקר, התגלה בעקבות התערוכה בית התפוצות מזמין את הקהל לאתר את המיקום המצויר

לרגל הארכת התערוכה "ארץ מול שמים" בבית התפוצות, נוסף לתערוכה ציור נדיר של תל אביב בבניינה משנת 1925. הציור לא אותר בשלב המחקר המכין לקראת התערוכה, למרות מאמצים רבים שנעשו למוצאו, אך התגלה בעקבות התערוכה באוסף פרטי בחיפה ובעליו הסכימו להשאילו בשלב מאוחר זה.
הציור מתווסף לשורה של ציורים חשובים ויוצאי-דופן של תל אביב בשנות העשרים ומאוחר יותר, שצייר האמן הירושלמי לודוויג בלום, והם מאירים באור חדש את התיאורים של תל אביב באמנות.
כמו בכל ציוריו, התיאור משקף בדייקנות את הנראה, וגם בציור זה של תל אביב רואים שכונה נבנית, את המריצנים מובילים חול, תעלה שנחפרה, יציקת יסודות ועוד פרטים מדויקים. למרות כל זאת, לא ידוע עדיין מהו המקום שמתאר הציור. האוצרת, ד"ר דליה מנור, התייעצה עם מספר מומחים אבל עדיין לא הגיעה למסקנה ברורה.
חובבי תל אביב וחוקריה מוזמנים לבית התפוצות לראות את הציור (עד 29.1.10) ולהציע פיענוח למקום המתואר בתמונה. בהזדמנות זו יוכלו לראות ציורים נוספים של תל אביב, בהם שכונת צ'לנוב (1925), מראה כללי של תל אביב לכיוון יפו במבט ממגדל המים (1927), קישוטי העדלאידע (1934), הטיילת של תל אביב ליד רחוב בוגרשוב (1946), ועוד שורה של ציורים מירושלים ומרחבי הארץ שצייר לודוויג בלום במשך ארבעים שנה.
התערוכה מלווה בספר מחקרי מהודר, בעברית ובאנגלית, הכולל תמונות ותצלומים ומאמר מקיף על חייו ויצירתו של האמן מאת חוקרת האמנות ואוצרת התערוכה ד"ר דליה מנור.
התערוכה תינעל ביום שישי, 29.1.10. מיקום: בית התפוצות - מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב (כניסה משער 2). אתר בית התפוצות - [קישור].
תאריך:  12/01/2010   |   עודכן:  12/01/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן רימון
אתמול הגיעה שיחת טלפון לידיעות אחרונות, בה נמסרו איומים על חייו של גינת, עורך העיתון בעבר וכיום מגיש "כלבוטק"    לביתו של גינת הגיעו מאבטחים ושמרו עליו שעות ארוכות    גינת: "לילה שקט עבר על כוחותינו"
לילך ויסמן, רן רימון
שר השיכון בדיון על תקציב משרדו: "אני משמש כאן פה לשרים בכירים נוספים; שטייניץ נותן תחושה שהפקידים הם השרים"    "בשיחות עם ראש הממשלה ושר האוצר יש מילים כמו חול"    גורמים בלשכת שר האוצר: "קשה להתחרות בתפקודו המצוין של אטיאס"    גורמים באוצר: אטיאס מנסה להשתמש ב-1.5 מיליארד שקל שמיועדים לכיסוי גירעונות
אלעזר לוין
תביעה משפטית ראשונה מסוגה: שישה מוותיקי המושב תובעים מהמינהל, קק"ל ורסקו חוזי חכירה לטווח ארוך על בתיהם ומגרשיהם    "התחייבו לתת לנו חכירה - ולא קיימו את ההבטחה. אנחנו מתגוררים עשרות שנים ללא זכויות"
אלון רוזנבלום
השחקן המוכר לנו כג'ק שפרד מהסדרה "אבודים" יככב כרוצח שכיר בסרט חדש המבוסס על סדרת קומיקס
עופר וולפסון
תיקון 22 לחוק הגנת הצרכן ייכנס לתוקפו עוד שלושה חודשים    יאפשר - פרט לאפשרות ביטול רגיל - הארכה של פרק הזמן לביטול עסקה שמקורה בהטעיה לפרק זמן "סביר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il