X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגונים ואישים תיארו את מדען הגרעין שחוסל באירן כדמות בלתי-מזוהה פוליטית משרד החוץ האירני האשים במעשה את אמריקה ואת "המשטר הציוני"
▪  ▪  ▪
מסוד עלי מוהמדי [צילום: AP]

התובע הכללי של אירן, עבאס ג'פארי דולטבאדי, אמר כי מסוד עלי מוהמדי, האיש שנרצח כאשר אופנוע ממולכד התפוצץ ליד ביתו באירן, היה מדען גרעין, אך מדיווחו לא ברור אם היה פעיל בסוכנות האנרגיה האטומית של אירן. כך עולה (יום ג', 12.1.10) ממידע שפרסם הוושינגטון פוסט.
ממאמרים שהועלו על-ידי מוהמדי לאינטרנט נראה כי עסק במכניקת קוואנטים והתמחה בפיזיקה של חלקיקים אלמנטריים.
עמיתיו תיארו אותו כלא מתערב בפוליטיקה, אולם הן הממשל האירני והן האופוזיציה, טענו כל אחת כי מוהמדי תמך במטרותיהן. התקשורת הפרו-ממשלתית, כפי שהיא מתבטאת למשל באתר "ג'האן ניוז", תיארו אותו כ"דוגל נחוש של האיסלאם", אשר קרא לאחרונה לקיים דו-שיח בין שני הפלגים.
לעומת זאת, האתר "ראח-א-סבז" פרסם מכתב שעליו היו חתומים מוהמדי ו-419 מדענים אחרים, בו הביעו תמיכה במנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי. לפי המצוין, המכתב נכתב לפני הבחירות באירן ב-12 ביוני.
מנהל המחלקה למדעים באוניברסיטת טהרן אמר בתגובה: "מוהמדי לא היה פוליטי ולא קיים פעילות פוליטית". לעומת זאת, סוכנות הידיעות האירנית פארס דיווחה כי מוהמדי "היה פעיל בהפרעות הציבוריות בטהרן", וכי הוא "מתלבש כמו אחד מן העם" - תיאור המתייחס לשוטרים ולאנשי ביטחון שתפקידם לשכך את ההפגנות.
אירן האשימה את ישראל ואת ארצות הברית
האתר "טבנאק", המזוהה עם מנהיג משמרות המהפיכה לשעבר, מוחסיין רזאי, האשים היום את "אמריקה ואת סוכניה הציונים" בפיצוץ שחיסל את מוהמדי. בנוסף, האשים האתר את ה"צבועים" – כינוי לקבוצה באופוזיציה שגורשה – במעורבות ברצח. הקבוצה, ארגון "המוג'הידין של העם", הייתה מעורבת בעבר בחשיפת תוכניתה הגרעינית של אירן, והייתה אחראית להרג של מאות פעילים פוליטיים מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979.
"בהתחשב בסוג ההתקפה ובאיומים שהושמעו בעבר על-ידי שירותי הביטחון והטרור המקורבים לאמריקה ולמשטר הציוני, קרוב לוודאי שפיגוע הטרור היה מטעם השירותים הללו, והוצאו אל הפועל על-ידי סוכניהם של הצבועים או על-ידי סוכני המשטר הציוני", נכתב באתר טבנאק.
משרד החוץ האירני מסר לסוכנות הידיעות "IRIB" כי "בחקירה הראשונית של מעשה הטרור נראו סימנים ברורים לאכזריות של המשטר הציוני, של אמריקה ושל סוכנים שכירים". עמיתיו של מוהמדי באוניברסיטה של טהרן האשימו את "אויבי האיסלאם והרבולוציה" ברצח. "עליהם לדעת שהעצים המבורכים של המהפכה האיסלאמית של אירן יתחזקו ויהיו פוריים יותר משפיכת הדמים הזו", כתבו באתר האינטרנט של האוניברסיטה.

תאריך:  12/01/2010   |   עודכן:  12/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדען הגרעין באירן - "לא פעיל פוליטי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן אברמוביץ'
הדיירת שרה לוין לא חוסכת במילים כלפי כמה מהמתמודדים ומלבה את היצרים בבית הצפוף    "שתלך לתלות את עצמה" היא רק אחת מההתבטאויות של לוין
מחלקה ראשונה
מפכ"ל המשטרה בעניין מעצרו המתוקשר של ראש עיריית בת ים: "במבחן התוצאה המעצר היה בניגוד למדיניות וההנחיות" רנ"צ כהן: "גורמים עברייניים חדרו לרשויות המקומיות"
דביר אדלר
דביר אדלר לקח את זוגתו להתאושש מליל הסילבסטר הקשה שעבר עליהם בבית הפנקייק המקורי בביתן אהרון, שם הם גילו שמותר (ואף רצוי) להזמין פנקייק לארוחת בוקר    ממש כמו באמריקה
עופר וולפסון
חברת סאנדיי אנרג'י תקים בקיבוץ צאלים תחנת-כוח בהספק של 5 מגה-וואט ובעלות של כ-100 מיליון שקל    הצפי: ב-2011 יספק המתקן חשמל לרשת הארצית    לקיבוץ אופציה של 50% בפרויקט
יפעת גדות
ציור נדיר של תל אביב נוסף לתערוכת לודוויג בלום בבית התפוצות    הציור, אשר לא אותר בשלב המחקר, התגלה בעקבות התערוכה    בית התפוצות מזמין את הקהל לאתר את המיקום המצויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il