X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה בקשת מומחה ליוני כסף להעניק לאמו טיפול ניסיוני להצלת חייה השופטת: הניסוי לא אושר ולא נוסה אפילו על ארנבות - איני יכולה להיכנס לנעלי הרופאים
▪  ▪  ▪
טיפול ניסיוני? לא בבית החולים שלנו [צילום אילוסטרציה: לע"מ]

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה (יום ד', 13.1.10) בקשה של מומחה לטיפול ביוני כסף לבצע טיפול באמו הגוססת כדי להציל את חייה. מדובר באישה בת 84 הסובלת מזיהום מחיידק אלים, שאינו מגיב לטיפול אנטיביוטי. השופטת ריבי למלשטריך-לטר כתבה בהחלטתה כי למרות ההבנה לכאב הבן אשר משוכנע כי בידיו להושיע את אמו, היא אינה יכולה להתיר את הטיפול הניסיוני מאחר שלא אושר על-ידי מנהל התרופות ולא על-ידי ועדת הלסינקי. "יש לשמור על המסגרת שקביעה רפואית שמורה לרופאים ואין מקום להעביר נושא זה לפתחו של בית המשפט".
מדובר באישה הסובלת מזיהום בשל חיידק אלים, שתקף אותה לאחר ניתוח בבית חולים בני ציון. האישה מורדמת ומונשמת אך אינה מגיבה לטיפול אנטיביוטי קונבנציונלי. בנה, מהנדס אלקטרוניקה בהכשרתו, העוסק בפיתוח טיפול ביוני כסף, לצורך הדברת זיהומים בעצמות, ביקש להתיר לו לטפל בה. הטיפול כרוך בהחדרת 6 אלקטרודות בהשתלה תת-עורית, באמצעות הזרקה, שתחוברנה למקור זרם חיצוני המשחרר יוני הכסף, במשך 10 דקות, שלוש פעמים ביום, במשך עשרה ימים.
ניסה קודם כל על עצמו
הבן טען כי פעולה זו יכולה לסייע לגוף להתגבר על הזיהום ולשמור על ריכוז נמוך של חיידקים. עוד טען, כי בזמנו נתנה ועדת הלסינקי של בית חולים מאיר אישור נקודתי לטפול ביוני כסף בשלושה מקרים של זיהום בעצמות, וכן כי טיפל בעצמו בהצלחה.
בית החולים בני ציון טען כי מדובר בטיפול שאינו מוכר לעולם הרפואה, וכי לא ניתן לאשרו כטיפול ניסיוני כיוון שלא נבחן בוועדת הלסינקי. בבית החולים הדגישו כי אם בית המשפט יורה על מתן הטיפול - הם לא יתנגדו לכך.
כאמור, בית המשפט דחה את הבקשה. השופטת הבהירה כי התקנות קובעות תנאים והוראות שיש לקיים כתנאי למתן אישור לניסוי רפואי בבני אדם על-ידי מנהל משרד הבריאות, דבר המלמד שהתהליך אינו פשוט ובכל נקודות הצומת שבו - נתונה ההכרעה לרופאים, כאשר במסגרת שיקוליהם המקצועיים יביאו בחשבון את הסיכונים שניתן לחזות למול התועלת שאפשר לחזות. מדובר במרחב שיקול דעת רפואי מקצועי טהור, שאיננו נחלת בית המשפט ומנוסח התקנות לא עולה כי ניתן שיקול דעת לערכאה משפטית, לאכוף על רופאים מקצועיים, מה שנאסר עליהם בדין.
לא נוסה אפילו על ארנבים
השופטת הוסיפה כי על-פי התקנות, תפקידה של ועדת הלסינקי של בית החולים, לאשר כל ניסוי רפואי בבן-אדם, שייערך בבית החולים וכי לא הוכח כי הייתה פנייה לכינוס הוועדה, אם אכן הייתה כזו, מה הייתה תגובתה הפורמאלית, אם היתה, ומה הייתה מסגרת הדיון שם, אם התקיים. יתרה מכך, מסגרת החוק הקיימת אינה מאפשרת לבית המשפט לקבוע ללא הכשרה רפואית כלשהי, כי ניתן לעשות שימוש בטיפול שמעולם לא נוסה כיעיל, שכן "טפול להדברת זיהום ברקמות רכות באמצעות יוני כסף לא נוסה מעולם גם לא לגבי ארנבים, אין לגביו מחקר מדעי, לא ידועות תוצאותיו, ולא ניתן להעריך בכלי בית המשפט את הסיכוי מול הסיכון".
בפן האנושי, כתבה השופטת, "קשה שלא להבין ולכאוב את מצוקתם של הבנים. הם סמוכים ובטוחים כי הטיפול הנסיוני יכול להיות ישועתם האחרונה של אימם. אינני יכולה לשלול את תחושתם או את תרומתו של הטיפול הנסיוני. יתכן גם כי ערכו של טיפול זה יוכח ביום מן הימים. אך אין בכל אלה כדי להתיר את ידי הכבולות לחוק, ולאפשר את הטיפול המבוקש".

תאריך:  13/01/2010   |   עודכן:  13/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הגוססת לא תטופל ב"יוני כסף"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אבא שלי הגיע לבית- החולים ו...
ראספוטין בן מדביד  |  13/01/10 12:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
סקר של מרכז הבנייה הישראלי לקראת תערוכת "בתים ומבטים" שנערך על-ידי חברת גיאוקרטוגרפיה מגלה: כרבע מהציבור בישראל משפצים כיום או שיפצו בשנתיים האחרונות את ביתם; בשנה האחרונה עלה באופן משמעותי גובה ההשקעה הממוצע בשיפוץ הבית
עידן יוסף
התאחדות האיכרים החליטה לסגור את ביה"ס והפנימייה ולמכור את האדמה ליזמים פרטיים    העובדים טוענים שסגירת הפנימייה משמעה פיטורים של 52 עובדים ואף סיכון מגוריהם של כ-100 תלמידים קשיי יום
שלומי לוי
אחרי הפסקה קצרה של שלושה שבועות עקב סיכומי העשור, ביקורת הסינגלים הישראלים החדשים חוזרת והפעם: גלעד שגב, גסטהאוס, מונסון, קוטלר & צ'יקו-בס, שלומי שבת ושרלוט גינזבורג. תהנו
מאיה שני
רצה ללמד את יהודי הוואנה להתחבר לוויקיפדיה ומצא עצמו בכלא    חבריו: הוא לא היה אדם ממולח, הוא רק רצה לעזור היכן שיכל
יפעת גדות
במכתב גלוי ושמו "אני מאשים" הביע זולא את עמדתו האמיצה, וכתב כי הוא מאמין שדרייפוס חף מפשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il