X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מספר העובדים הירושלמים יוגדל, והאולפנים יעברו לבירה על תחילת 2012 אקוניס: "מנענו החשכת מסך שהייתה עלולה לפגוע באינטרס הציבורי"
▪  ▪  ▪
מעבר הדרגתי לבירת ישראל

ועדת הכלכלה סיימה (יום ד', 13.1.10) את הכנת הארכת הזיכיון לישראל 10. לדרישתם של חברי הכנסת אופיר אקוניס, זבולון אורלב וציון פיניאן, נמחק מהצעת החוק הוויתור לערוץ 10 על שידורי חדשות מירושלים, ובמקומו התחייבה חברת "ישראל 10" להגיש בשבועיים הקרובים תוכנית למעבר שידורי חברת החדשות שלה לירושלים עד תחילת 2012 כתנאי לקבלת רישיון במסגרת הרפורמה בתקשורת.
ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' הציעה בדיון כי עד שיתבצע המעבר בפועל לירושלים, יידרש ערוץ 10 להקצות יותר תקציבים להפקות מקור וסרטי קולנוע בנושא ירושלים, שיצולמו בעיר ויעסיקו עובדים מקומיים. חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד), שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) ונחמן שי (קדימה) ביקשו לקחת פסק זמן על-מנת לדון בהצעה. בעקבות הבקשה, פרץ משבר, בשיאו איים אורלב והודיע לפרוטוקול כי אם תשתנה הצעת החוק הוא יסתייג וימשוך את הסכמתו לנוסח הפשרה שהוגש ביוזמתו.
שמאלוב-ברקוביץ' הבהירה לו כי היא אינה מתכוונת שהוועדה תחזור בה מההחלטה להעביר את חדשות 10 לירושלים, אלא דורשת כי על-מנת לחזק את ירושלים, ההעצמה תתבצע באופן מיידי באמצעות הפקות מקור וקולנוע. לאחר דין ודברים, התרצה ח"כ אורלב והושגה החלטה בוועדה הקובעת:
  • מספר העובדים בערוץ 10, שמקום מגוריהם הרשום בירושלים, יוגדל באופן מיידי;
  • היקף הפעילות של חדשות 10 בירושלים יגדל באופן מיידי.
"ההתייחסות לירושלים כפריפריה בעייתית מאוד, אמרה שמאלוב-ברקוביץ'. "ההשקעה בירושלים חייבת להיות מובהקת ומוגדלת בכל תחום ועניין. זהו לב ליבו של העם היהודי, ולנוכחות התקשורתית ישנה חשיבות מכרעת למיצובה התודעתי של ירושלים בישראל ובעולם כולו".
חבר הכנסת שאמה יצא במתקפה חריפה נגד יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס. לדבריו, אקוניס אמר לו כי "אסור לעזור לערוץ 10. זה ערוץ שמאלני שצריך להיסגר". עוד ציין כי אקוניס הזהיר אותו כי במידה שיצא לטובת ערוץ 10 - הוא ישלם על כך מחיר פוליטי בליכוד.
בעקבות הדיון, אמרה ח"כ שמאלוב-ברקוביץ: "אני שמחה וגאה על ההחלטה שעברה בוועדה. ככלל אני מאמינה כי כל גורם בתקשורת חייב לקחת אחריות לאומית על חיזוקה של ירושלים כמרכז ההוויה והעשייה היהודית. המהלך להעברת האולפנים של ערוץ 10 לעיר חשוב, אבל אפשר עד אז לדרוש שתעשה יותר עבודה על ירושלים בירושלים".
יושב-ראש הוועדה אמר כי הוועדה קיימה עשרות שעות של דיונים במטרה לשמר את הפלורליזם בשוק התקשורת. לדברי אקוניס, "מנענו החשכת מסך בערוץ 10, שהייתה עלולה לפגוע באינטרס הציבורי. החוק מבטיח את העמידה בכל החובות של ערוץ 10 תוך שמירה על עיקרון השוויוניות ביחס לשאר הזכייניות". ח"כ שי אמר כי "החוק מאפשר לערוץ 10 להמשיך את שידוריו עוד שנתיים לפחות תוך השקעה של מאות מליוני שקלים בתוכניות".

תאריך:  14/01/2010   |   עודכן:  14/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזיכיון יוארך: ערוץ 10 ירחיב פעילותו בירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אל תשנו את שגרת האכילה
איריס פרחי
בערעור שהגיש, טען כי לא ידע שבדירה שהשכיר לאחר נערכו הגרלות והימורים    בית משפט מחוזי הקל בעונש למרות שהסכים עם בית משפט שלום שהנאשם עצם את עיניו בכוונה
איריס פרחי
מנהל תחנת הדלק תבע אותו וטען שמשאבת התדלוק היה תקינה וכי על הלקוח לשלם    הנתבע השיב שהמשאבה לא פלטה סולר ואין לחייבו    בית משפט חשב אחרת וחייב אותו בתשלום
איריס פרחי
לדבריו, השוכר הותיר אחריו חובות, ודירה מוזנחת ולא שילם דמי שכירות    השוכר השיב ששכר את הדירה עם ליקויים שלא תוקנו ועזיבתו נעשתה בהסכמה    בית משפט חייב את השוכר בפיצוי
איציק וולף, מאיה שני
בבריג'ט פייר עומשי ובבנה בן התשע, שגב דוד עומשי הצליחו ליצור קשר עם משפחתם המודאגת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il