X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראל הסכימה לשנות את חוק הפטנטים באופן שעשוי להקל על הארכת תוקפם של פטנטים על תרופות
▪  ▪  ▪
החוק ישונה כך שתוקף הפטנטים על תרופות יוארך [צילום: AP]

משרדי הבריאות, התמ"ת והמשפטים הסכימו באחרונה לשנות את חוק הפטנטים בישראל לטובות יצרניות תרופות המקור הבינלאומיות. ההסכמה אמורה לקדם את המגעים עם משרד הסחר האמריקאי על הוצאת ישראל מרשימת המדינות שאינן מגינות על קניין רוחני ואת המשא ומתן על צירוף ישראל לארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD).
הגנת פטנט לתרופות חדשות ניתנת כיום במערב למשך 20 שנה ממועד רישום התקופה, בעוד שבארה"ב ובאירופה ניתן לבקש הארכת פטנט על תרופה לתקופה של עד חמש שנים. בישראל אפשר להאריך את תוקף הפטנט על תרופה בהתאם למועד הקרוב ביותר שאליו הוארך הפטנט ב-21 מדינות מערביות. ברשימת המדינות נכללות ארה"ב, יפן, אוסטרליה, בריטניה וצרפת. ל-TheMarker נודע כי לפי ההצעה שהועלתה באחרונה בפני האמריקאים, רשימת המדינות תצומצם מרשימה של 21 לרשימה של כחמש מדינות מערביות גדולות בלבד. עו"ד יואל ליפשיץ, סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, אמר כי "נסכים למהלך קיצור רשימת המדינות אם יאפשרו את הוצאתה של ישראל מהרשימה הבעייתית של משרד הסחר האמריקאי".
בדו"חות השנתיים של נציבות הסחר האמריקאית (USTR) מופיעה ישראל זה כארבע שנים ברשימה השחורה של מדינות שאינן מגינות על קניין רוחני, בין השאר לאור הפרות בהגנה על קניין רוחני של תרופות פטנט. בישראל פועלות חברות תרופות המייצרות בעיקר תרופות גנריות (תרופות העתק), ובראשן טבע.
בדו"ח האחרון, שפורסם במאי 2009, מופיעה ישראל ברשימת המדינות המצויות במעקב מחמיר לצד מדינות כמו סין, רוסיה, אלג'יריה, צ'ילה, והודו. בין השאר נדרשת ישראל להבטיח שמירה קפדנית יותר על סודיות תיקי רישום של תרופות המיוצרות בחו"ל ולפעול לשינוי במדיניות הארכת תוקפם של פטנטים בתחום התרופות.
להצעה הישראלית השלכה מעשית, בייחוד על רקע ההתפתחויות סביב ציפרלקס, תרופת פטנט לטיפול בדיכאון וחרדה של חברת התרופות הדנית לונדבק, שבישראל הוחלט שלא להאריך את תוקף הפטנט שלה בעקבות החלטה דומה שנתקבלה באוסטרליה.
גורמים בענף הפרמצבטיקה בהתאחדות התעשיינים, אישרו את הידיעה, ואמרו כי "קיים חוסר שביעות רצון מהוויתורים שנעשו עד כה במו"מ עם האמריקאים, ואנו תקווה כי ישראל תעשה מאמצים לעצור את הסחף לטובת ויתורים נוספים. בחברות הישראליות מסתכלים בהשתאות על לחצי חברות תרופות המקור בארה"ב, ומקווים שהלחצים ייפסקו בדרישה לצמצום מספר המדינות".
גיא גורצקי, מנכ"ל פארמה ישראל, המאגדת את נציגויות חברות התרופות הזרות בישראל, מסר בתגובה כי "מזה תקופה ארוכה מתקיימים מגעים בין ממשלות ישראל וארה"ב שמטרתם שיפור ההגנה על קניין רוחני בישראל והתאמתה לסטנדרטים המקובלים במערב. פארמה ישראל מברכת על כל התקדמות בנושא".
ממשרד התמ"ת, המרכז את המגעים מול ארה"ב, נמסר כי הושגה התקדמות רבה, למעט בנקודה אחת הקשורה להארכת תוקף פטנט, לגביה ישנה מחלוקת בין משרדי הממשלה. בישיבה בין-משרדית, שמתוכננת ליום ראשון אצל שר התמ"ת, תלובן סוגיה זו. אם תושג הסכמה בין המשרדים ועם ארה"ב בנקודה זו, ישראל צפויה לצאת מרשימת המדינות המפירות זכויות יוצרים.

תאריך:  15/01/2010   |   עודכן:  15/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל עשויה לצאת מרשימת מפירות זכויות יוצרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תרופה מאד יקרה!!!
עידו57  |  28/01/10 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דובי בן-גדליהו
הסכום הכולל של הכנסות המדינה ממס קנייה על רכב פרטי בלבד עמד ב-2009 על כ-6.72 מיליארד שקל אך זהו רק קצה הקרחון    אם מוסיפים את ההכנסות ממע"מ, מכס על כלי רכב יפניים וקוריאניים, אגרות, מיסוי דלק, וההכנסות משווי השימוש החודשי מגיעים לנתון שקרוב יותר ל-30 מיליארד שקל
יורם גביזון
מיר אדר ממגדל שוקי הון: מדובר באיתות שלילי לחברות הדשנים
עופר וולפסון
בוועידת דה-מרקר, התייחס הבעלים של המשביר הצרכן לצרכן לאפשרות כניסתו לתחום מכירת המזון   "כשרמי לוי יתחיל לפעול בתחום ה-Non Food אנחנו ניפגש באמצע"
זיו ברגר
אחרי סיום עונה מטורפת בים דירגנו את הגולשים המצטיינים של הסבב
עופר וולפסון
ההערכה בקרב האנליסטים הייתה לעלייה של כ-0.3%    שיעור עליית האינפלציה הסופי ל-2009: 3.9%    ההערכה: בעקבות המדד הנמוך פישר לא יעלה בפברואר את שיעור הריבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il