X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנשים הסובלים ממיגרנות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח דיכאון ולהיפך - אנשים הסובלים מדיכאון נמצאים בסיכון גבוה יותר להתקפי מיגרנה צוות חוקרים גילה כי גנטיקה יכולה להסביר 56% מכל מקרי המיגרנה במקרים של מיגרנה עם אאורה, הגנטיקה אחראית ל-96% מהמקרים
▪  ▪  ▪
גם גורמים סביבתיים [צילום: AP]

שתי בעיות שנראה כי אינן קשורות האחת לשניה חולקות כנראה מרכיב גנטי - הגורם לכך שאנשים מסויימים יהיו בסבירות גבוהה יותר לסבול הן ממיגרנה והן מדיכאון. כך דיווחו חוקרים הולנדים.
הקשר בין מיגרנה לדיכאון כבר נבחן קודם לכן, אך החוקרים הצליחו להראות הפעם כי גנטיקה היא אולי החוליה החסרה בין שני מצבים אלו.
לדברי החוקרים, מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת ליידן, מיגרנה ודיכאון מופיעים יחד בתדירות גבוהה מדי מכדי שניתן יהיה להתייחס לכך כאל מקריות.
מדובר בקשר דו כיווני; אנשים הסובלים ממיגרנות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח דיכאון ולהיפך - אנשים הסובלים מדיכאון נמצאים בסיכון גבוה יותר להתקפי מיגרנה.
ממצאי המחקר פורסמו במהדורה המקוונת של "Neurology".
תרומת הגנטיקה
לצורך המחקר, צוות החוקרים אסף נתונים על 2,652 אנשים שלקחו חלק במחקר בשם Erasmus Rucphen Family, כולם צאצאים ל-22 זוגות שחיו ברוספן בין השנים 1850 ל-1900.
בקרב המשתתפים, 360 סבלו ממיגרנות, 151 מהם סבלו ממיגרנות עם אאורה, ו-977 סבלו מדיכאון. בסוג השני של המיגרנה, את כאב הראש מקדימים הבזקי אור.
החוקרים גילו כי 25% מאלו שסבלו מיגרנה סבלו גם מדיכאון, בהשוואה ל-13% מאלו שלא סבלו ממיגרנות.
בעזרת השימוש במאגר הנתונים, צוות החוקרים הצליח להעריך את התרומה הגנטית הן למיגרנה והן לדיכאון. הם גילו כי גנטיקה יכולה להסביר 56% מכל מקרי המיגרנה. במקרי המיגרנה עם האאור, הגנטיקה הייתה אחראית ל-96%.
מרכיב גנטי משותף
בנוסף, כשבדקו את הגנטיקה של אנשים שסבלו גם ממיגרנות וגם מדיכאון, הם גילו מרכיב גנטי משותף, במיוחד למיגרנה עם אאורה.
לאנשים הסובלים ממיגרנות יש, לפחות חלקית, נטייה גנטית לדיכאון.
בעתיד, הידיעה לגבי הגנטיקה של מצבים אלו תוכל להוביל לטיפולים טובים יותר ואולי אף לדרכי מניעה, הם מקווים. זיהוי גורמים גנטיים שכיחים יכול לשפר במידה משמעותית את ההבנה של הבסיס המולקולרי הן של המיגרנה והן של הדיכאון, וכך לעזור בעתיד להבין טוב יותר את התהליך הפתופיסיולוגי שבבסיס שתי הפרעות אלו, ואולי להצליח במניעת מיגרנות כרוניות ובפיתוח של טיפולים מניעתיים אישיים.
מומחים שהגיבו לממצאים הדגישו כי למרות שגנטיקה משחקת תפקיד הן במיגרנות והן בדיכאון, צריך לזכור כי גם גורמים סביבתיים קשורים לשני המצבים.

תאריך:  17/01/2010   |   עודכן:  17/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אור לוי הצביעה על חבריה כמי שהיכו את אריק קרפ למוות    "ראיתי את השיניים שלו נופלות"
מאיה שני
טובי הוליווד צפויים לצעוד על השטיח האדום הלילה    ינחה את הערב בפעם הראשונה ריקי ג'רבייס הבריטי    האם "תלויים באוויר" באמת יגבר על "אווטאר"?
מאיה שני
האוקראינים מגיעים היום לקלפיות לראשונה מזה שש שנים    המצביעים רוצים להתקרב למערב, המנהיגים ינסו להתקרב מחדש לרוסיה    באחד הקלפיות "שיחדו" מצביעים לבוא להצביע בעזרת וודקה ומתאבנים
יפעת גדות
ר"מ רוסיה אישר סדרת צעדים ממשלתיים כדי להילחם בהתמכרותה של רוסיה לאלכוהול    הגבלות על מכירות אלכוהול, הגבלות על ייצור המשקה, העלאת המיסים וריסון הפרסומות    המטרה: לצמצם את צריכת האלכוהול ב-15% עד שנת 2012 וב-55% עד שנת 2020
אלעזר לוין
במכתב ליועץ המשפטי לממשלה מציינת התנועה כמה עילות לביטול העיסקה: היזמים לא עמדו בלוח הזמנים, מבקר המדינה מתח ביקורת חריפה, המכרז הוצא בהתעלמות מחוות דעת של השמאי הממשלתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il