X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קנית של עזריאלי, דלק נדל"ן של תשובה וסאמיט של לוי גילו ברגע האחרון, שקיבוץ בית אורן לא אישר את העסקה למכירת קניון חיפה עו"ד עמית מור החתים את חברי הקיבוץ למחרת עם הנץ החמה, והחוזה הסופי נחתם באיחור של יום
▪  ▪  ▪
דוד עזריאלי [צילום: פלאש 90]

חתימת החוזה, שבו רכשה חברת קנית של דוד עזריאלי את קניון חיפה, ב-300 מיליון שקל, התעכבה ביום. הסיבה: רק ברגע האחרון נודע לצדדים, שהאסיפה הכללית של קיבוץ בית אורן ליד חיפה לא אישרה את החוזה. להלן פרטיו המלאים של סיפור זה, שהוא ללא ספק יחיד במינו בתולדות חוזי הנדל"ן בישראל:
נציגים בכירים של חברות דלק נדל"ן וסאמיט, מוכרי הקניון, הגיעו ביום רביעי (13.1.10) בערב למשרדי חברת קנית, בקניון עזריאלי בתל אביב, כדי לחתום על החוזה. דלק היא בעלת 71% בקניון, וסאמיט בעלת 29%. סוכם מראש, שעזריאלי ישלם לדלק בשליטת יצחק תשובה, ולסאמיט בשליטת זוהר לוי, 300 מיליון שקל בעד הקניון, ששטחו המניב 29,000 מ"ר.
ברגע האחרון גילו עורכי הדין פרט, שקודם לכן לא שמו לב אליו: סאמיט היא בעלת 29.4% בקניון – 15.3% ישירות ו-14.1% באמצעות חברה-בת, בבעלות בחלקים שווים של סאמיט ושל קיבוץ בית אורן, ליד חיפה (סביר להניח שהקיבוץ קיבל את חלקו בבעלות, כי חלק מהקניון נבנה בעבר על אדמותיו). פתאום התברר, שהקיבוץ לא אישר את העסקה!
עו"ד עמית מור, שייצג את חברת סאמיט, ידע כמובן מראש שיש להשיג את הסכמת הקיבוץ. אולם בקיבוצים, כידוע, יש סדר ויש הליכים, ולא מוכרים או קונים נכס ללא אישור האסיפה הכללית. לפני ימים מספר אכן נערכה אסיפה כללית. עורכי הדין הבכירים גילו, שהאסיפה לא אישרה את העסקה, אלא העבירה אותה להכרעת החברים בהצבעה חשאית, שתיערך "בעוד מספר ימים". בינתיים, לכאורה, נתקעה העסקה הגדולה של קניון חיפה.
מדוע לא אישר הקיבוץ מיד את העסקה? אולי בגלל חישוב כלכלי: חלקו של הקיבוץ בקניון (בעקיפין) 2,400 מ"ר, מניב דמי שכירות של 800 שקל למ"ר לשנה, שהם כמעט 2 מיליון שקל בשנה. המכירה הייתה אמורה להניב לקיבוץ הכנסה חד-פעמית של כ-21 מיליון שקל. אם משקיעים סכום זה בשוק ההון הסולידי, למשל, מקבלים הרבה פחות מ-2 מיליון שקל. אז למה למכור?! מצד שני, ייתכן מאוד שיש לקיבוץ מה לעשות עם 21 מיליון שקל, אולי לפרוע חובות לבנקים, הנושאים ריבית גבוהה.
כך או אחרת, לנאספים במשרדי עזריאלי היה ברור דבר אחד: אי-אפשר לחתום על החוזה. אנשי העסקים הבכירים ועורכי הדין נאלצו להתפזר לבתיהם, ולחכות שמישהו יציל את המצב.
עו"ד עמית מור פעל במהירות. הוא דהר לקיבוץ, נפגש עם בכירי המשק והסביר להם את המצב שנוצר. אחרי דיון קצר סוכם, שבמקום הצבעה בקלפי, אפשר לבקש מחברי הקיבוץ, אחד-אחד, לחתום על הסכמתם למכירה. ביום חמישי בבוקר עברו אנשי הקיבוץ מבית לבית והחתימו חברים, עד שהושג המספר הדרוש. הם מיהרו עם החתימות למשרדו של מור, שהודיע לאנשי העסקים הבכירים: "גמרנו, אפשר לחתום על החוזה!".

תאריך:  18/01/2010   |   עודכן:  18/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברי הקיבוץ לא חתמו – ועסקת קניון חיפה התעכבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון רוזנבלום
השחקן, המזוהה בדרך-כלל עם קומדיות או סרטי אנימציה, משלים בימים אלו את העבודה על דרמה חדשה העונה לשם "גרינברג"
עופר וולפסון
החברה דיווחה כי השלימה לפנות בוקר את שלב הלוגים החשמליים בקידוח    בחינה ראשונית גילתה עמוד נפט באורך של 600 מטר    טרם הובהר סופית אם הממדים הכלליים מתאימים להפקה מסחרית
אייל גרוסברד
ריאל, סיינה ופילזן של ראקוצ'ביץ'. המצ'-אפים, המאזנים והניתוחים
איציק וולף
המשטרה עצרה כעשרה חשודים בהונאה של קופת חולים כללית    מכונים אורתופדיים העניקו חשבוניות על ציוד שלא נקנה ועל פיהן קיבלו הלקוחות החזרים מן הקופה
גלית יצחק-אוגנוב
חנה סבלה במשך שנים רבות מהסתבכויות ומדלקות חוזרות ונשנות באוזן השמאלית    בבית החולים כרמל עברה ניתוח חדשני שהחזיר לה את השמיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il