X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שינוי סגנון החיים שלכם יכול להיות צעד משמעותי לכיוון מניעת סוכרת - ולעולם לא מאוחר מדי לעשות זאת
▪  ▪  ▪
יש מה לעשות

כשמדובר בסוכרת מסוג 2 - הסוג השכיח ביותר של הסוכרת - מניעה היא נושא חשוב. חשוב במיוחד לשים את מניעת הסוכרת בראש סדר העדיפות אם אתם בסיכון גבוה למחלה. לדוגמה, אם אתם סובלים מעודף משקל או אם יש לכם היסטוריה משפחתית של המחלה. בארצות הברית בלבד, מומחים מהמרכזים לבקרה ומניעת מחלות (CDC) צופים כי מספר חולי הסוכרת יגיע ל-48 מיליון בשנת 2050.
שינוי סגנון החיים שלכם יכול להיות צעד משמעותי לכיוון מניעת סוכרת - ולעולם לא מאוחר מדי לעשות זאת. מניעת סוכרת היא דבר בסיסי בדיוק כמו להוריד את הקילוגרמים העודפים ולהקפיד על תזונה בריאה יותר. הנה מספר טיפים עדכניים למניעת סוכרת, מטעם איגוד הסוכרת האמריקני:
פעילות גופנית
ישנם יתרונות רבים לפעילות גופנית. היא יכולה לעזור לכם להוריד במשקל, למשל, אך גם אם לא, עדיין חשוב מאד לקום מהרביצה על הספה. בין אם אתם מצליחים לרדת במשקל ובין אם לאו, פעילות פיסית מורידה את רמות הסוכר בדם ומגבירה את הרגישות לאינסולין - שעוזרת לשמור על רמות הסוכר בטווח הנורמה.
מחקרים הראו כי גם התעמלות אירובית וגם התעמלות המבוססת על תרגילי כוח סבולת יכולות לעזור לשלוט בסוכרת, אך היתרונות הגדולים ביותר הם מתוכנית כושר הכוללת את שניהם.
כמות רבה של סיבים
הסיבים הם גסים וקשים והם יכולים להוריד את הסיכון לסוכרת על-ידי כך שהם משפרים את השליטה ברמות הסוכר בדם.
צריכת סיבים קשורה גם לסיכון נמוך יותר למחלות לב ויכולה אפילו לעזור בירידה במשקל על-ידי כך שהיא תורמת לתחושת השובע.
מזונות עשירים בסיבים כוללים פירות, ירקות, קטניות דגנים מלאים, אגוזים וזרעים.
דגנים מלאים
למרות שלא ברור מדוע, דגנים מלאים יכולים להוריד את הסיכון שלכם לחלות בסוכרת ולעזור לשמור על רמות סוכר תקינות בדם. דאגו שלפחות חצי מכמות הדגנים שאתם אוכלים תהיה של דגנים מלאים.
מזונות רבים עשויים מדגנים מלאים, כולל לחמים שונים, מוצרי פסטה, ודגנים מוכנים לאכילה.
חפשו אחר המילה "מלאים" על האריזה ובין הפריטים הראשונים ברשית המרכיבים.
ירידה במשקל
אם אתם סובלים מעודף משקל, מניעת סוכרת יכולה להיות תלויה בהורדה במשקל. כל קילוגרם שתורידו ישפר את בריאותכם ותופתעו לגלות עד כמה. אחד המחקר בתחום הראה כי אנשים שסבלו מעודף משקל ונפטרו מכמות מתונה של קילוגרמים - 5%-10% ממשקל גופם - והתעמלות על בסיס קבוע הורידו את הסיכון שלהם לפתח סוכרת ב-58% בתוך שלוש שנים.
התעלמו מדיאטות אופנתיות והקפידו על בחירות בריאות
דיאטות דלות פחמימות, עם ערך גליקמי נמוך או דיאטות אופנתיות אחרות יכולות לעזור לכם לרדת במשקל תחילה, אך היעילות שלהם במניעת סוכרת אינה ידועה, וכן גם לא ההשפעות שלהן לטווח הארוך. בנוסף, על-ידי הוצאה או הגבלה של קבוצות מזון מסוימות אתם עלולים שלא לקבל חומרים מזינים וחשובים. במקום זאת, הקפידו על מגוון המזונות ועל שליטה בגודל המנות כחלק מתוכנית תזונה בריאה כוללת.
עבודת צוות
איגוד הסוכרת האמריקני ממליץ על בדיקות סוכר בדם לכל אדם מעל גיל 45 הסובל מעודף משקל. אם אתם מבוגרים יותר ובמשקל תקין, שאלו את הרופא לגבי הזמן הנכון לביצוע הבדיקות. שאלו אותו גם על בדיקות סוכר אם אתם מתחת לגיל 45 וסובלים מעודף משקל או מגורמי סיכון אחרים לסוכרת מסוג 2 - כמו אורח חיים לא פעיל או היסטוריה משפחתית של סוכרת.
כמו-כן שתפו את הרופא בחששות שלכם לגבי מניעת סוכרת. הרופא יוכל לשבח אתכם על המאמצים ואולי גם להציע עצות נוספות על בסיס ההיסטוריה הרפואית שלכם או על-בסיס גורמים אחרים.

תאריך:  18/01/2010   |   עודכן:  18/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
דור מכהן כמשנה לחשב הכללי    היה אחראי על כביש 6 והרכבת הקלה בירושלים    אין לו ניסיון בנושאי ביטוח, אך ענבל עוסקת גם בנושאים פיננסיים
מאיה שני
בין אם זה צבע ובין אם ניחנת בבלונד טבעי - תדעי להשיג את מבוקשך טוב יותר מחברותייך הג'ינג'יות או הברונטיות    אפילו האדם הקדמון העדיף את נשותיו בהירות יותר    [כוח הבלונד / צילום: פלאש 90]
יפעת גדות
תלמידי בי"ס עמל עפולה פיתחו מטרייה חשמלית המאירה את דרכו של האוחז בה, וגם ערכות הפעלה תלת-ממדיות להמחשת מסרים מספרי ילדים    התלמידים צפויים להתמודד עם המצאותיהם בתחרות הארצית ליזמות עסקית, לאחר שזכו בה אשתקד בתחרות אחרת, ונסעו לייצג את ישראל בתחרות העולמית שנערכה בבולגריה
עופר וולפסון
התנועה לאיכות השלטון טוענת כי אין לאשר את מינוים של אורי יוגב או איזי תפוחי - שניים ממועמדיו של רה"מ לתפקיד יו"ר לאומי - כיוון שהם בעלי זיקה כלפיו    החוק קובע כי אין לאשר מועמדות אדם בעל זיקה שכזו לתפקיד חבר דירקטוריון, אלא אם כן הוא בעל "כשירות מיוחדת"
מאיה שני
גרמניה מצטרפת למלחמת החורמה בדפדפן של מיקרוסופט    מי צריך את אינטרנט אקספלורר כשיש את מוזילה ועכשיו גם את כרום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il