ועדת הכלכלה הטילה (ב', 18.1.10) על מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, להקים ועדה מיוחדת לשם בחינת אפשרות לחידוש הפעלת שדה התעופה בקריית שמונה, אשר מסקנותיה יימסרו לוועדה עד ל-29 באפריל 2010.
כזכןר, פעילות קווי התעופה הפנים-ארציים ממרכז הארץ לקריית שמונה הופסקה בשנת 2007 מטעמי חוסר כדאיות כלכלית.
ח"כ
אופיר אקוניס (ליכוד), יו"ר ועדת הכלכלה, אמר כי "קיומו של שדה תעופה המאפשר טיסות סדירות לאצבע הגליל הנו גורם חשוב מאוד לחוסנו החברתי והכלכלי של צפון הארץ. לתחבורה מהירה, זמינה ויעילה חשיבות ציבורית רבה בפיתוח אזור הגליל, והן חלק מהתשתית הנדרשת לפעילות של משקיעים ויזמים מהמרכז ולהתפתחות מוסדות מקומיים".
"על הממשלה לבחון את ההיבטים החברתיים, התעסוקתיים ואף התיירותיים של פתיחת שדה התעופה שכזה, במיוחד לאור העובדה כי הממשלה תמכה בהצעת חוק שהוגשה בנושא בזמן כהונת הכנסת ה-17", הוסיף אקוניס.
ברשות שדות התעופה מבהירים: "חוסר הכדאיות הכלכלית בולט" מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, אמר בדיון כי "אין הצדקה להפעיל שני שדות תעופה פנים-ארציים במרחק של 20 קילומטרים אחד מהשני, כאשר ישנו השדה בראש פינה".
מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, אמר כי הגירעון השנתי של הרשות מהפעלת שדה התעופה בראש פינה עמד ב-2008 על למעלה מ-12 מיליון שקל. "תנועת הנוסעים לשדה הזה ב-2009, עמדה על כ-22,000, כלומר שהשדה הזה עומד כמעט שומם. לשם השוואה, ב-2003 עברו בו למעלה מ-80,000 נוסעים. הרשות מחויבת להפעיל את שדותיה על בסיס כלכלי ככל האפשר".
מור ציין כי הרשות החלה להפעיל מערך הסעות קבועות (שאטל) מקריית שמונה לשדה בראש פינה, על-מנת להקל על תנועת הנוסעים. הוא ציין כי "מבדיקה שלנו מספר הנוסעים ב'שאטל' נע בין אחד לארבעה ביום".