X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרופאים במקום מודאגים מכך שמחלות הן שיהיו האתגר הגדול הבא לעשרות אלפי הפצועים וחסרי-הבית שהשאירה אחריה רעידת האדמה ארצות הברית הודיעה כי תאפשר לילדים יתומים מהאיטי להיכנס למדינה
▪  ▪  ▪
האתגר הבא [צילום: AP]
ביזה ואלימות: הטרגדיה הנוספת של האיטי
יפעת גדות
מאות פורעים בזזו את אחד השווקים בליבה של העיר ההרוסה * המשטרה פתחה אמש באש על בוזזים והרגה גבר אחד
לרשימה המלאה

70,000 גופות בקברי אחים
יפעת גדות
דוברת האו"ם: "זהו אסון היסטורי, מעולם לא נאלצנו להתמודד עם כזה אסון בהיסטוריה של האו"ם, הוא לא דומה לאף אחד" * שר הבריאות בהאיטי: שלושה רבעים מבירת האיטי יצטרכו להיבנות מחדש
לרשימה המלאה

   יפעת גדות, מאיה שני
"3% סיכוי למצוא מישהו חי"

חיל האוויר האמריקני הצניח יותר מ-14,000 ארוחות ארוזות ובקבוקי מים אל בירת האיטי, פורט-או-פרינס אמש (יום ב', 18.1.10) בניסיון להתגבר על העיכוב החמור בזרימת האספקה, כולל בעיה של חוסר בדלק, שעדיין מפריעים למאמצי ההצלה והסיוע.
הפנטגון הודיע קודם לכן כי הוא מהסס להשתמש בהצנחת ציוד משום שהדבר עלול לעורר מהומות בקרב אנשי האיטי, הסובלים מרעב מאז רעידת האדמה בשבוע שעבר. הצפיפות בשדה התעופה של פורט-או-פרינס גם היא מחבלת במאמצים.
לדברי אנשי חיל האוויר האמריקני, אין דרך אחרת לפזר בצורה יעילה את העזרה נכון לעכשיו.
האו"ם הודיע כי הדלק למשאיות המפזרות את האספקה אזל, למרות שכמות נוספת כבר בדרכה ליעד. גורמים רשמיים מחיל האוויר הבינלאומי חוששים כי האלימות עלולה להחריף אם האיטי לא תזכה לסיוע מיידי.
הצבא האמריקני דיווח כי ההתקדמות בדרך. החיילים עסוקים בפריקת ארגזים של מזון ושתייה בשדה התעופה, ורופאים צבאיים מטפלים בפצועים במרפאות השונות שהוקמו. אין מי שלא מבין כי הסיוע שהגיע עד כה הוא "כיבוי שריפות" בלבד.
אנשי סיוע הקימו מחנה אוהלים בפרברי פורט-או-פרינס, תחתיו יוכלו להיאסף עד 100,000 חסרי-בית.
צוואר בקבוק אחד עיקרי הוא היכולת המוגבלת של נמל של פורט-או-פרינס, שנפגע קשות מרעידת האדמה. ספינת חילוץ של חיל הים הגיעה ביום שני והחלה לעבוד כדי לזהות ולהסיר את המכשולים שחסמו את תעלת העגינה.

אלפי פצועים

ארצות הברית מקבלת את יתומי האיטי

ארצות הברית הודיעה כי תאפשר לילדים יתומים מהאיטי להיכנס למדינה באופן חוקי כדי שיוכלו לקבל את הטיפול לו הם זקוקים. "אנו מחויבים לעשות כל מה שאפשר כדי לעזור למשפחות להתאחד מחדש בהאיטי ברגע כה קשה", אמרה מזכירת משרד הביטחון ג'נט נפוליטנו. "אך בזמן שאנו נשארים ממוקדים באיחוד המשפחות בהאיטי, אנו גם מאשרים את השימוש בחוק ההומיניטרי ליתומים המתאימים לאימוץ בארצות הברית, זאת כדי לאפשר להם לקבל את הטיפול לו הם זקוקים פה", אמרה.
הצעד שנוקטת ארצות הברית אינו פותח את דלתות המדינה לכל יתומי האיטי, אלא מעניק - כל מקרה לגופו - כניסה הומניטרית לאלו ש"מאושרים חוקית כיתומים ומתאימים לתהליך של אימוץ בין מדינות על-ידי ממשלת האיטי ויאומצו על-ידי אזרחי ארצות הברית, ולילדים שזוהו קודם לכן על-ידי שירותי האימוץ כראויים לאימוץ בין-מדיני ונמצאו מתאימים להורים המאמצים מצד ארצות הברית.
המשמעות היא שהורים בארצות הברית המאמצים ילדים מהאיטי לא יאלצו לחכות למסמכים או לדרכונים מממשלת האיטי, הנאבקת להתמודד עם האסון ההומניטרי בו היא נמצאת.

פחד מהתפשטות מחלות

הקצב בו משלוחי המזון והתרופות מגיעים להאיטי הפצועה, מעוררים אולי תקווה עבור הניצולים הנואשים, אך הרופאים במקום מודאגים מכך שמחלות הן שיהיו האתגר הגדול הבא לעשרות אלפי הפצועים וחסרי-הבית שהשאירה אחריה רעידת האדמה.
צוותי רפואה שהגיעו לאזור כדי להקים בתי חולים ניידים סיפרו כי נדהמו ממספר הנפגעים והזהירו מפני האיום המיידי של טטנוס ונמק, כמו גם מהתפשטות חצבת, דלקת קרום המוח וזיהומים אחרים.
אף אחד לא החל עוד להעריך את מספר הפצועים מרעידת האדמה, שהרסה את בירת האיטי ב-12 בינואר, אך גורמים רשמיים בהאיטי מאמינים כי מספר ההרוגים נע בין 100,000 ל-200,000.
אחד הסימנים של "החזרה למצב נורמלי" היה הופעתם של רוכלים ברחבות המציעים פירות וירקות למכירה. אך עדיין, ביום שני, ניתן היה לראות מאות בוזזים שהסתערו על החנויות שנפגעו בפורט-או-פרינס, אספו מזון שנשאר במקום ונאבקו האחד בשני.

תאריך:  19/01/2010   |   עודכן:  19/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דוח האיומים על השטחים הפתוחים של החברה להגנת הטבע לשנת 2010, בדגש על שמירת המגוון הביולוגי, חושף: 93 איומים, מהחרמון בצפון ועד אילת בדרום    כמות האיומים הגדולה ביותר, מבחינה מספרית, היא בצפון הארץ - 24
עידן יוסף
81 עולים מאתיופיה מהבוקר בישראל    ביום רביעי יצטרפו אליהם עוד 63, ותוך חודשיים יעלו יותר מ-600    8,000 נוספים עדיין ממתינים להחלטת הממשלה
איריס פרחי
לדבריה, לאחר שהחזירה פריט לבוש פגום וקיבלה זיכוי לא מצאה פריט אחר והמוכרת העליבה אותה    הנתבע השיב שהתובעת לא התנהגה יפה למוכרת    בית המשפט: כסף הלקוחה יוחזר
איריס פרחי
בית משפט דן ב"תאונת פח", ולאחר ששמע את הצדדים פסק שלא ניתן להעדיף את גרסתו של הנהג התובע על פני הנהגת הנתבעת    החלטתו: לדחות התביעה ללא הוצאות
איריס פרחי
המדינה, שחתמה עם הנאשם על הסדר טיעון, ערערה על קולת העונש לבית משפט מחוזי וטענה שהוא חורג מרמת הענישה שאישר בית המשפט העליון    הערעור נדחה ונפסק שאין מקום להתערבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il