X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענת התאחדות התעשיינים, החיוב החדש קובע נוסחה שרירותית שבפועל תביא לכך שמפעל ישלם גם על מים שכלל לא הזרים לביוב "הניסיון החצוף של רשות המים לשלוח יד לכיסי המפעלים - ייעצר בבג"צ"
▪  ▪  ▪
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים [צילום: ישראל סאן]

התאחדות התעשיינים עתרה שלשום (ב', 18.1.10) לבג"צ, בדרישה לביטול הכללים החדשים שקבעה רשות המים לחיוב מפעלי תעשיה בתשלום עבור שירותי ביוב.
בכללים החדשים, אותם פרסמה רשות המים בסוף שנת 2009, נקבע תעריף עבור שפכים, המשולם לתאגידי המים והביוב, הפועלים ברשויות המקומיות השונות.
טענת התאחדות התעשיינים היא כי הכללים החדשים קובעים כי במקום שכל מפעל תעשיה ישלם עבור שירותי הביוב בדיוק לפי כמות השפכים אותם הזרים לביוב, כפי שהיה נהוג עד היום במרבית הרשויות המקומיות - החיוב מעתה יהיה לפי נוסחה שרירותית שבפועל תביא לכך שבכל המקרים המפעל ישלם גם על מים שכלל לא הזרים לביוב, כלומר - ישלם בגין שירות שלא צרך.
מהתאחדות התעשיינים נמסר, כי הניסיון החצוף של רשות המים לשלוח יד גסה לכיסי התעשיה הישראלית, דווקא בשיאו של משבר כלכלי ובימים בהם נדרש לחזק את כושר התעשיה הישראלית, ייעצר בבג"צ. "לא ניתן לגבות ולו גם שקל נוסף מעבר למה שהתעשיה מזרימה בפועל - ואין זה משנה באיזו עטיפה או אמתלה תעטוף את זה רשות המים", אמרו בהתאחדות.
"המדינה יצרה גוף טוטליטארי שמקבל החלטות נעדרות כל הגיון כלכלי או אחר", מסרו עוד בהתאחדות. "לא ייתכן שמפעלים אשר משתמשים במים כחלק מהמוצר יחויבו בגינם באגרת ביוב, כאילו הוזרמו אליו: מפעלי מזון, יחויבו על מים למילוי בקבוקי משקה - אגרת ביוב; מפעלי בטון אשר מוסיפים מים ליצירת המלט, יחויבו כאילו הזרימו מים לביוב; מפעלי טקסטיל, שהמים משמשים חלק מהמוצר ומתאדים בתהליך, ישלמו אגרת ביוב".
באי-כוח ההתאחדות, עוה"ד מוטי ארד ואמיר ונג ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות', המחישו בתרחישים שונים המוצגים בעתירה, כיצד התשלום שיידרש ממפעלי תעשיה לפי הכללים החדשים יהיה אקראי ושרירותי, כך שלעתים מפעל המזרים לביוב שפכים רבים יידרש לתשלום נמוך ממפעל אחר שמזרים פחות שפכים. כמו-כן, הם טוענים כי גם מפעלים שאינם משתמשים בשירותי ביוב כלל יידרשו עדיין לשלם - זאת מבלי שהשתמשו כלל בשירות.
יצוין כי התאחדות התעשיינים דורשת בעתירה, שחישוב תשלום אגרת הביוב יהיה בדיוק לפי כמות המים המוזרמים בפועל לביוב על-ידי המפעל.
טענה נוספת שהועלתה היא, כי הכללים החדשים אף יובילו לפגיעה באיכות הסביבה, שכן במקרים רבים שיטת החיוב האקראית שבכללים החדשים של הרשות תשלול מהמפעלים תמריץ בדמות הפחתת תשלום אם יצליחו לייעל את הזרמת השפכים מהמפעל. עקב הפגיעה הסביבתית שתיגרם, הוסיפה התאחדות התעשיינים גם את המשרד להגנת הסביבה כמשיב לעתירה.

תאריך:  20/01/2010   |   עודכן:  20/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החיוב למפעלי תעשיה עבור ביוב - נטול הגיון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
חירט וילדרס, הפוליטיקאי שונא המוסלמים, הגיע לבית המשפט כדי לעמוד לדין על הערותיו הגזעניות    תומכיו אמרו כי זו מתקפה על חופש הביטוי
יפעת גדות
צוותי רפואה הוטסו למקום יחד עם בתי חולים ניידים אך לא היו מסוגלים להקים אותם בגלל שרוב הדרכים נהרסו ולא היו כוחות ביטחון שילוו אותם    בקרב הילדים, המצב עלול להפוך לאסון בממדים נוראיים
מאיה שני
גם בקליפורניה נאלצים להתמודד עם איתני הטבע    הרשויות ביקשו מ-600 בתים להתפנות    [אדם מחפש מחסה בבית שכניו / צילום: AP]
עידן יוסף
העיר חיפה סובלת מהצפות ברחובות רבים    שותקה התנועה האווירית בשדות ראש פינה וחיפה    נחל הגעתון מציף את נהריה
סיון בראימן
מביא עימו ניסיון ניהולי רב, כאשר בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל תנובה    ראש הדירקטוריון יובל גביש: "כהן מביא לאייס הבנה קמעונאית רחבה בכל שרשרת הפעילות ואין לי ספק שהוא יוכל להצעיד את החברה קדימה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il