X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר ההגנה האמריקני נועד עם מנהיגים בהודו יורחב שיתוף הפעולה בתחומי הטכנולוגיה הצבאית והאבטחה המקוונת היעד: לחזק את הנוכחות הדמוקרטית היחידה באזור
▪  ▪  ▪
שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, עם ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג [צילום: AP]

שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס הגיע להודו כדי להעמיק את יחסי שתי המדינות ולהפוך את הודו לשותפה מרכזית באזור הבלתי-יציב. כך דיווח (יום ד', 20.1.10) ג'וליאן ברנס בלוס אנג'לס טיימס. במהלך ביקורו בן היומיים נועד השר האמריקני עם דמויות פוליטיות מרכזיות, ובכללן עם ראש ממשלת הודו מנמוהן סינג, ועם שר החוץ ס.מ. קרישנה. בנובמבר האחרון הגיע ראש הממשלה ההודי לוושינגטון והשתתף בסעודה שערך לכבודו הבית הלבן.
"זוהי מערכת יחסים שצומחת בין ארצות הברית לבין הודו", אמר נציג ממשרד ההגנה האמריקני לעיתונאים. "אנו מעוניינים לתגבר ולחזק את השיתוף הטכנולוגי שלנו עם הודו; ברצוננו לשתף יותר מידע עם הודו, ואנו רוצים לפתח תוכניות משותפות בתחומי הים, האינטרנט והחלל".
ממשלו של אובמה, כמו קודמו, מעוניין לכונן אנטיתזה לכוחה של סין הקומוניסטית ולתגבר את המדינה הדמוקרטית היחידה באזור. נציגים בניו דלהי מאשימים את סין כי הייתה מעורבת במתקפה נגד מחשבים ממשלתיים ב-15 בדצמבר, אותו יום שבו גוגל הודיעה כי מחשביה הותקפו מגורמים בסין. אמש הכחיש משרד החוץ הסיני כי סין עמדה מאחורי המתקפה.
שיתוף פעולה נגד אירן
ארצות הברית מעוניינת שהודו תשתף עימה פעולה בתחומים מרכזיים כמו אפגניסטן, פקיסטן ואירן. נציגים אמריקניים חוששים כי ללא תמיכה מצד הודו, העיצומים הבינלאומיים נגד אירן יהיו פחות אפקטיביים. בנוסף, יכולה ארצות הברית להעניק לה סיוע באבטחה מקוונת, שכן הודו פגיעה למתקפות מצד שכנתה, והאיום הסיני צפוי לסייע לה להתקרב לוושינגטון.
מכירת נשק להודו
גורמים ביטחוניים סירבו להתייחס לעסקות כלשהן למכירת נשק להודו, אולם ברור כי אחת ממטרות הביקור היא להקל על ביצוע עסקות כאלה. במהלך טיסתו להודו, אמר גייטס לעיתונאים כי ישוחח עם עמיתיו בהודו על ההקלה בחוקי הייבוא, כדי להקל על ארצות הברית לשתף את הודו בידע טכנולוגי צבאי.
ארצות הברית והודו כבר משתפות זו את זו בידע מודיעיני, בעיקר בנושא הטרור. הגורמים הביטחוניים לא אמרו אם נושא הטרור עלה בשיחות שהתקיימו היום, אולם היה זה אחד הנושאים על סדר היום של גייטס בבואו. "האתגר המשותף הגדול ביותר שארצות הברית והודו עומדות מולו הוא אולי הטרור", כתב גייטס במאמר שהתפרסם היום בטיימס ההודי. "שתי המדינות מכירות מקרוב את המחיר האנושי הנוראי שגובה הטרור".

תאריך:  20/01/2010   |   עודכן:  20/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוחקים את סין: ארה"ב מרחיבה השיתוף הצבאי עם הודו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות גלובס
כתב האישום נגד הפרקליט הבכיר כולל עבירות של מתן שוחד והלבנת הון בפרשת שוקי ויטה    סניגורו, פרופ' דוד ליבאי: "אנו מבקשים לקיים את המשפט מוקדם ככל האפשר"
גלית יצחק-אוגנוב
במעבדה מיוחדת שהוקמה בהדסה, יוכלו לעבור גבר נשא HIV והאישה שאינה נשאית, תהליך של שטיפת זרע והקפאתו כהכנה להזרקתו לבת הזוג
עופר וולפסון
לטענת התאחדות התעשיינים, החיוב החדש קובע נוסחה שרירותית שבפועל תביא לכך שמפעל ישלם גם על מים שכלל לא הזרים לביוב    "הניסיון החצוף של רשות המים לשלוח יד לכיסי המפעלים - ייעצר בבג"צ"
מאיה שני
חירט וילדרס, הפוליטיקאי שונא המוסלמים, הגיע לבית המשפט כדי לעמוד לדין על הערותיו הגזעניות    תומכיו אמרו כי זו מתקפה על חופש הביטוי
יפעת גדות
צוותי רפואה הוטסו למקום יחד עם בתי חולים ניידים אך לא היו מסוגלים להקים אותם בגלל שרוב הדרכים נהרסו ולא היו כוחות ביטחון שילוו אותם    בקרב הילדים, המצב עלול להפוך לאסון בממדים נוראיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il