X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"עשרות השעות של הכשרות ותרגולים שעברנו לא מכינות איש צוות לממדי ההרס והחורבן שאנחנו רואים, לחוסר האונים, מול הדרישות והציפיות של האוכלוסיה המקומית והמערכות הסובבות אותך. זה הרגע שבו אתה גאה להיות חלק, ולו קטן, מהמענה לאנשים שכה זקוקים לך"
▪  ▪  ▪
כורעים תחת העומס [צילום: דוברות מד"א]
חוסר בציוד [צילום: דוברות מד"א]

האיטי - אסון רפואי בממדים חסרי-תקדים
יפעת גדות
צוותי רפואה הוטסו למקום יחד עם בתי חולים ניידים אך לא היו מסוגלים להקים אותם בגלל שרוב הדרכים נהרסו ולא היו כוחות ביטחון שילוו אותם * בקרב הילדים, המצב עלול להפוך לאסון בממדים נוראיים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
האיטי - המחלות מתחילות להתפשט

משלחת מד"א, שהיא חלק ממשלחת הצלב האדום (הצל"א) הנורווגי פרסה בית חולים שדה בחצר בית החולים האוניברסיטאי שבפורט-או-פרינס ומטפלת בתושבי הבירה.
בית החולים נפגע באופן קשה, בניין האשפוז המרכזי אומנם לא נהרס, אולם רוב מבני מחלקות בית החולים החד-קומתיים התמוטטו ורוב מתקניו נהרסו, חלקים גדולים בבית החולים נותקו מחשמל ואין אספקת מים למקום. סמוך לבית החולים שנפגע קרס בית הספר לאחיות ומניחים כי מתחת להריסות קבורים 50 אנשים.
"כרגע אנו מתמקדים בטיפול רפואי בפצועים ובסיוע הומניטרי", אמר ראש המשלחת, חיים רפלובסקי. "חדר המיון הופעל עד עכשיו על-ידי צוותים רפואיים מקומיים והוא כורע תחת העומס. התפוסה מעל מאות אחוזים ממה שבית חולים יכול להכיל. יש מחסור בתרופות, במיטות, במכשור רפואי ובדברים בסיסיים כמו מחטים, תחבושות ומנות דם. גם לאחר שתגברנו את בית החולים ופתחנו חלק נוסף בחדר המיון המופעל על-ידי פרמדיקים וחובשים אמריקניים וישראלים עדיין יש כעס מצד התושבים המקומיים על עיכוב בטיפול ויש חשש להתפרצות אלימה כלפי הצוותים".
לבקשת הנהלת בית החולים האוניברסיטאי, הצבא האמריקני לקח אחריות על אבטחת המתחם, שולט בכניסות ומפעיל סיורים חמושים בתוכו.
מרגע הגעתם, צוותי הפרמדיקים של מד"א אינם נחים ומטפלים בעשרות הפצועים המגיעים למרפאת בית חולים שדה. רוב הפצועים מאופיינים בקטיעות איברים טראומטיות שלא טופלו עד כה: "יש כאן צוותי רפואה עם יכולות כירורגיות, אבל בשל מחסור בציוד רפואי שנהרס הם מתקשים להעניק את הטיפול הרפואי הנדרש וככל הנראה הפצועים יאלצו להמתין זמן רב עד שיזכו לטיפול כירורגי דפיניטיבי בקטיעה, המתחייב מהטיפול הרפואי ולא ניתן לגבס שברים".
בנוסף לבית חולים שדה של הצל"א הנורווגי פועל במקום בית חולים של הצל"א, הסיוע הבינלאומי השוויצרי המפעיל בית חולים לילדים, IMC - International Medical Corps.
במתחם בית החולים של הצל"א ביקרו נשיא ומנכ"ל הפדרציה של הצל"א, עם משלחת נכבדה מאוד של מנכ"לי אגודות צל"א, שציינו לשבח את נכונות מד"א להתגייס ולסייע, ואת החשיבות שרואים במשימה.

תאריך:  20/01/2010   |   עודכן:  20/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש משלחת מד"א בהאיטי: כורעים תחת העומס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
שר ההגנה האמריקני נועד עם מנהיגים בהודו    יורחב שיתוף הפעולה בתחומי הטכנולוגיה הצבאית והאבטחה המקוונת    היעד: לחזק את הנוכחות הדמוקרטית היחידה באזור
שירות גלובס
כתב האישום נגד הפרקליט הבכיר כולל עבירות של מתן שוחד והלבנת הון בפרשת שוקי ויטה    סניגורו, פרופ' דוד ליבאי: "אנו מבקשים לקיים את המשפט מוקדם ככל האפשר"
גלית יצחק-אוגנוב
במעבדה מיוחדת שהוקמה בהדסה, יוכלו לעבור גבר נשא HIV והאישה שאינה נשאית, תהליך של שטיפת זרע והקפאתו כהכנה להזרקתו לבת הזוג
עופר וולפסון
לטענת התאחדות התעשיינים, החיוב החדש קובע נוסחה שרירותית שבפועל תביא לכך שמפעל ישלם גם על מים שכלל לא הזרים לביוב    "הניסיון החצוף של רשות המים לשלוח יד לכיסי המפעלים - ייעצר בבג"צ"
מאיה שני
חירט וילדרס, הפוליטיקאי שונא המוסלמים, הגיע לבית המשפט כדי לעמוד לדין על הערותיו הגזעניות    תומכיו אמרו כי זו מתקפה על חופש הביטוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il