X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שנתיים מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי על ליאור מירו שדקר צעיר בשברי בקבוק במועדון "עינינו הרואות כי עוד מילדותו פורק הנאשם עול. שוב ושוב נענש ועד מהרה חוזר לסורו"
▪  ▪  ▪
שנתיים מאסר [צילום אילוסטרציה: AP]
השופט נעם סולברג [הרשות השופטת]

"הנאשם נטל בקבוק זכוכית, שבר אותו על מעקה אבן והתקרב לכסאו של מנגיסטו כשהוא אוחז בידו את הבקבוק המשונן. בעומדו מאחורי מנגיסטו אחז הנאשם בראשו של מנגיסטו ונעץ את הבקבוק השבור בצווארו"

"עינינו הרואות כי עוד מילדותו פורק הנאשם עול. שוב ושוב נענש ועד מהרה חוזר לסורו. הנאשם נוטה להתקוטט, גם בהעדר כל הצדקה, ובאופן תוקפני, אלים ומסוכן. במספר תיקים ניתנו לנאשם גזרי דין קלים, בהתחשב בגילו הצעיר ועל-מנת להמריצו לחזור למוטב. הנאשם לא למד את הלקח"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שנתיים מאסר בפועל ושנה וחצי חודשי מאסר על תנאי על ליאור מירו שהורשע כי דקר צעיר סמוך למועדון 'אקו' בבית שמש. שנות המאסר בפועל יחושבו מאז מעצרו של מירו ב-5 בדצמבר 2008.
התקרית אירעה לפני קצת יותר משנה, ב-5 בדצמבר 2008, אז הגיע מירו אל המועדון סמוך לשעה 21:30 תוך הפרת תנאי מעצר-בית שבו הוא היה נתון. ליד המועדון הבחין בשלושה צעירים ממוצא אתיופי, ובהם צעיר בשם אבי מנגיסטו. שני חבריו של מנגיסטו שוחחו ביניהם בשפה האמהרית. מירו סבר כי השניים לועגים לו והתקרב אליהם בניסיון להכותם בידיו. השניים עזבו את המקום ונכנסו בחזרה אל המועדון, שם התיישבו עם אבי מנגיסטו. לאחר זמן קצר ניגש הנאשם אל המקום שבו ישבו מנגיסטו וחבריו. הנאשם נטל בקבוק זכוכית, שבר אותו על מעקה אבן והתקרב לכסאו של מנגיסטו כשהוא אוחז בידו את הבקבוק המשונן. בעומדו מאחורי מנגיסטו אחז הנאשם בראשו של מנגיסטו ונעץ את הבקבוק השבור בצווארו. כתוצאה מן הדקירה נגרם למנגיסטו חתך באורך של שלושה ס"מ ובעומק של ס"מ אחד והוא נזקק לתפירת הפצעים ולשיקום רפואי.
השופט נעם סולברג קבע בגזר הדין כי מדובר בצעיר הנוטה להתקוטט גם ללא כל עילה ובהיעדר כל הצדקה.
"בהיותו ילד בן 12 נשפט הנאשם על עבֵרות של שימוש ברכב ללא רשות ואיומים. בית המשפט לנוער דן אותו לקנס כספי; בהיותו נער בן 15 נשפט הנאשם על פציעה בנסיבות מחמירות. בית המשפט לנוער דן אותו לשבעה חודשי מאסר בפועל ולארבעה חודשי מאסר-על-תנאי. לאחר שהשתחרר מן הכלא, בהיותו כבן 16, נשפט הנאשם על שימוש ברכב ללא רשות ונדון לעונש של מאסר-על-תנאי; בהיותו בן 17, שוב נשפט הנאשם על עבֵרה של פציעה בנסיבות מחמירות, שמאפייניה היו אלימות, שימוש בנשק קר ואיומים. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לנוער, גזר על הנאשם שנת מאסר בפועל ושמונה עשרה חודשי מאסר-על-תנאי; את העבֵרה הנדונה בתיק זה, ביצע הנאשם בהיותו כבן 19.5", ציין השופט את ההיסטוריה הארוכה של מירו.
"עינינו הרואות כי עוד מילדותו פורק הנאשם עול. שוב ושוב נענש ועד מהרה חוזר לסורו. הנאשם נוטה להתקוטט, גם בהעדר כל הצדקה, ובאופן תוקפני, אלים ומסוכן. במספר תיקים ניתנו לנאשם גזרי דין קלים, בהתחשב בגילו הצעיר ועל-מנת להמריצו לחזור למוטב. הנאשם לא למד את הלקח", הדגיש.
עם זאת ציין השופט כי עם כל חומרת מעשי-העבירה של הנאשם ומסוכנותם, וחרף ההכרח להטיל עליו עונש כבד בשל המעשה הנדון, ולאור עברו, ראוי הנאשם וראויה משפחתו למידה של רחמים. "אמו חולה מאד; המשפחה מרוכזת בטיפול בה; יש חשש שמא לא תזכה עוד אמו לחיות במחיצתו של בנה לאחר שחרורו מן המאסר; בעבר היה הנאשם עצמו קורבן לאלימות; לטענתו גם באירוע הנוכחי לא היה המעורב היחיד, והוא חשש שמא בני החבורה היריבה שתויים ושמא יפגעו בו".

תאריך:  20/01/2010   |   עודכן:  20/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעיר המועד לאלימות נשלח לשנתיים מאסר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אז למה לא להעניש אותו באמת
ע.ג2  |  20/01/10 19:44
2
כככהה
שמואל676ר3  |  30/04/10 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הרעידה אירעה ב-06:03 זמן מקומי, כ-56 קילומטרים צפונית מערבית לפורט-או-פרינס    עוצמת הרעידה - 6 בסולם ריכטר    הבהלה פשטה בעיר
עופר וולפסון
הלשכה דיווחה על ירידה של 0.1% בשיעור הבלתי-מועסקים לרמה של 7.4%    בשיא המשבר עמד שיעור האבטלה על 7.9%
עופר וולפסון
הפרס - המוענק זו השנה הרביעית - ניתן ע"י "האגודה לזכות הציבור לדעת", בעבור עיתונאות כלכלית אמיצה המדווחת ללא התחשבות בגורמים עסקיים או פוליטיים
גלית יצחק-אוגנוב
הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק שתאפשר לילדים אוטיסטים עד גיל 18, לקבל מקופות החולים טיפולים פארה-רפואיים
מתן שירם
השבוע, אחרי 48 שנים מול מיקרופון ומצלמה, ייפרד איש הטלוויזיה דניאל פאר - נצר אחרון לדור המייסדים של הערוץ הממלכתי, מרשות השידור    בראיון ל"גלובס" הוא מדבר על הידרדרותו של הערוץ הראשון, על החסרונות של המגישים הצעירים ועל הרוגל'ך שיחכו לו במסיבת הפרידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il