X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לברודי יש זכויות ב-"carry" - ה-20% שגובה הקרן מהרווחים הדרישה הועברה בתחילת החודש
▪  ▪  ▪
פועל לניתוק מלא של ברודי מהקרן. רון לובש [צילום: יח"צ]

נציגים מהגופים המוסדיים הזרים אשר השקיעו את כספי עמיתיהם בקרן מרקסטון, המנוהלת כיום על-ידי רון לובש ואמיר קס, פנו בתחילת החודש אל הנהלת הקרן בדרישה כי זו תפעל לבטל את זכויות של השותף לשעבר אליוט ברודי ב"דמי הצלחה" שעשויה הקרן לגבות ממשקיעיה.
כמקובל בקרנות מסוגה של מרקסטון, נהנים מנהלי הקרן משני זרמים של הכנסות: דמי ניהול שותפים, המסתכמים במקרה של מרקסטון ב-2% מהיקף התחייבויות ההשקעה של הקרן, כלומר כ-16 מיליון דולר בשנה, וכן דמי הצלחה של 20% מהרווחים, בדרך-כלל מעל לרף שנקבע מראש. במקרה של מרקסטון, קיים הסכם לפיו אליוט ברודי ייהנה מחלק משמעותי של דמי הצלחה אלה, אם וכאשר ישולמו, אך המשקיעים בקרן מתנגדים לכך ודורשים כי זכות זו תועבר לקרן.
אליוט ברודי הודה לפני חודשיים כי שיחד מספר פקידים בכירים בחברת הניהול של קרן הפנסיה של עובדי הציבור במדינת ניו-יורק על-מנת שאלה יאשרו השקעה גדולה של בקרן מרקסטון. עובדי מדינת ניו-יורק השקיעו בסופו של דבר כ-250 מיליון דולר בקרן. השקעה של מדינת ניו-יורק, שכללה גם המלצות של חברות יעוץ בתחום, היא זו שפתחה את הדרך לגיוס שאר הכספים.
ההודאה של ברודי בשוחד הביאה להפסקת עבודתו בקרן, ולמינויו של שגריר ישראל לשעבר דני גילרמן לתפיקד יו"ר הקרן. כמו-כן, הודיע ברודי כי במסגרת סיכום שאליו הגיע עם התובע הכללי של מדינת ניו-יורק, הוא ישלם בחזרה לקרן סך של 18 מיליון דולר - שישולמו מחלק מדמי הניהול שקיבל. גזר דינו של ברודי באשמת השוחד, שבו הודה, יינתן במהלך המחצית הראשונה של 2010.
במקביל להודאתו של ברודי בשוחד, פתחו בארה"ב בחקירה לגבי אופן גיוס הכספים של מרקסטון מקרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה - קרן קלאפרס שהשקיעה כ-50 מיליון דולר במרקסטון.
בהסדר של ברודי עם התובע לא נכללה התייחסות לזכויותיו של ברודי בדמי ההצלחה. המשקיעים בקרן מבקשים עתה לוודא כי כספים אלה לא ישולמו לברודי, ויישארו ברשות המשקיעים.
נציגי המשקיעים מסרו כי ב-6 בינואר התקיימה שיחת ועידה בין הנהלת הקרן לבין המשקיעים שלה, בה קיבלו המשקיעים דיווח על ההתרחשויות ועידכון על מינויו של גילרמן. בהמשך, התקיימה שיחת ועידה נוספת, הפעם של המשקיעים בלבד וללא השתתפותם של לובש וקס, שבה דנו המשקיעים על דרכי הפעולה האפשריות. בסופה של השיחה, התקבלה בין השאר ההחלטה לפנות למרקסטון בדרישה להסדיר גם את החזר הזכויות לדמי ההצלחה.
ככל הידוע לא צפויות להתקבל בשבועיים הקרובים החלטות מיוחדות בעניין. במהלך חודש פברואר מתוכננת שיחת ועידה נוספת על המשקיעים, בה ישקלו את המשך דרכם.
ככל הידוע לובש וקס פועלים מול יועצים משפטיים במטרה לפעול לניתוקו המלא של אליוט ברודי מהקרן, כך שלא יהיה זכאי לדמי השתתפות ברווחים ממנה. בכל מקרה דמי ההשתתפות ברווחים יחולקו רק עם תום חייה של הקרן - כך שברודי לא צפוי לקבל בקרוב דמי השתתפות ברווחים. בנוסף, נעצרו כל התשלומים המגיעים לברודי מבחינת דמי ניהול והוצאות וזאת עד לבדיקת היועצים המשפטיים.
ממרקסטון נמסר בתגובה: "לובש קס ודני גילרמן שמונה ליו"ר מרקסטון ישראל נמצאים בקשר הדוק ורצוף מול משקיעי הקרן ומספקים להם את כל הפרטים הנדרשים. הם ימשיכו לעשות זאת אל מול המשקיעים בערוצים המקובלים".

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  20/01/2010   |   עודכן:  20/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קחו מאליוט ברודי את זכויותיו ב"דמי ההצלחה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כיום מפעילה החברה מישראל קו ללונדון בלבד    בחודשיים הראשונים לפעילותה בישראל טסו עם החברה כ-17,000 נוסעים מישראל ואליה
עופר וולפסון
הצעת החוק של ח"כ נסים זאב משס באה להרחיב את הפטור גם לבתי-הכנסת שאינם משמשים לתפילה בלבד, אלא גם לפעילות תורנית מגוונת    קדימה: "נתניהו מוכיח שהוא בובה על חוט בידיהם של שס"
עידן יוסף
המרכז האוניברסיטאי באריאל (המכללה) יהפוך לאוניברסיטה    ברק אישר את שינוי הסטטוס בכפוף לעמדת משרד המשפטים
מאיה שני
סקר שהתפרסם השבוע בארצות הברית מצביע על תופעה של חילופי תפקידים בין המינים    הנטל הכלכלי לא תמיד חייב ליפול על כתפיו של הגבר במשפחה
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שנתיים מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי על ליאור מירו שדקר צעיר בשברי בקבוק במועדון    "עינינו הרואות כי עוד מילדותו פורק הנאשם עול. שוב ושוב נענש ועד מהרה חוזר לסורו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il