X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות ההפחתה החדה המתוכננת בתעריף החשמל בחודש הבא אמרו בארגוני הסביבה כי רק התייעלות אנרגטית תיישב את חוסר האיזון בין ההיצע לביקוש בחשמל "עלייה בביקושים תביא לייצור מוגבר ולהקמת תחנות כוח נוספות אשר יובילו לפליטות מזהמים וגזי חממה"
▪  ▪  ▪
יעל כהן פארן, מנכ"ל הפורום הישראלי לאנרגיה [צילום: יח"צ]

הפורום הישראלי לאנרגיה פנה (יום א', 24.1.10) במכתב חריף ליו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, בדרישה לבטל את ההפחתה המתוכננת בתעריף החשמל בשיעור של 10% עד 12%, כפי שהתפרסמה בתקשורת. ההפחתה אמורה להתבצע בעקבות עידכון מקטע הדלקים וכניסת הגז הטבעי לשימוש במשק החשמל.
הפורום קרא להקפיא את ההורדה המתוכננת ולהקצות את המשאבים שיחסכו לטובת פיתוח משק חשמל בר-קיימא ולהקמת קרן לאומית להתייעלות אנרגטית. להתנגדות מצטרפים ארגונים סביבתיים נוספים בהם גרינפיס, מגמה ירוקה וחיים וסביבה - ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל.
בהמשך לראיון שנתן שפירא בסוף השבוע לעיתון דה-מרקר , פנו אליו הארגונים בדבר הצורך הדחוף בהשתתפותה של הרשות במאמצים להגברת ההתייעלות האנרגטית במשק החשמל בישראל.
"התייעלות אנרגטית היא חלק אינטגרטיבי מניהול משק חשמל מודרני. השגת יעד הממשלה להפחתה בשיעור של 20% מצריכת החשמל בשנת 2020, תביא לחסכון של מיליארדי דולר בעלויות משק החשמל. לפיכך, המקור הטבעי למימונה של התייעלות, בדומה להשקעות במערך הייצור ובתשתיות אחרות, הוא תעריף החשמל", כתבו בפורום. יצויין, כי רשות החשמל היא הממונה על קביעת מחיר החשמל ובכך קובעת היא - ולא הממשלה - את התקציב העומד בפועל לרשות משק החשמל הלאומי.
חברי הפורום הישראלי לאנרגיה טוענים כי ההחלטה להפחית את התעריף עומדת בניגוד מוחלט לכל הגיון ואינה פועלת לטובת הצרכנים והמשק ומזכירים כי רשות החשמל חייבת בין היתר על-פי חוק לפעול בהתאם למדיניות הממשלה ולמדיניות שר התשתיות, אשר העמידו את קידום ההתייעלות האנרגטית כיעד מרכזי. "על החלטות הרשות אם כן לשקף מטרות אלו ואת יעד ההתייעלות האנרגטית אותו הציבה הממשלה בהחלטתה מספטמבר 2008, בשיעור של 20% מצריכת החשמל עד לשנת 2020", קבעו במכתבם.

"הזינוק בביקוש לחשמל עלול להביא למחסור מסוכן"

יעל כהן פארן, מנכ"ל הפורום הישראלי לאנרגיה, מסרה בתגובה כי "משק החשמל של ישראל מצוי במשבר בשל הגידול המתמשך בביקושים ועתודות כושר ייצור נמוכות. אין לטעות בירידה הזמנית בביקוש לחשמל שנרשמה בשנה החולפת; באם תתממשנה תחזיות הצמיחה לשנה הקרובה, צפוי הביקוש לחשמל לשוב ולזנק ולהגדיל בכך את סכנת המחסור בחשמל, שפגיעתו במשק עלולה להיות קשה. הגידול הצפוי בביקושים יחייב הקמת תחנות כוח חדשות, שלהקמתן עלות כלכלית וסביבתית גבוהה. על-מנת להימנע ממצב זה, על כלל הגופים במשק להרתם לצורך יישומה של תוכנית לאומית להתייעלות אנרגטית."
"התייעלות אנרגטית היא הדרך המהירה והזולה ביותר ליישב את חוסר האיזון בין היצע לביקוש", מוסיפה כהן פארן ומציינת כי יו"ר הרשות עצמו הביע לא פעם את תמיכתו בהקמת קרן ציבורית שתממן פרויקטים להתייעלות אנרגטית במשק ותמומן באמצעות תוספת של אחוז בודד לתעריף החשמל. "אם יו"ר הרשות שפירא אכן רציני בכוונתו להקים את הקרן, מדוע לבלבל את הציבור ולהוזיל את החשמל בשביל להעלותו רק כעבור חודשים ספורים? לרשות החשמל היכולת להפעיל שיקול דעת נרחב, מעבר לעבודת עידכון תעריפי החשמל, ואנו קוראים לה להקפיא את הורדת התעריפים לצרכנים".
ד"ר שחר דולב, אחראי תחום מחקר בפורום הישראלי לאנרגיה, מסר: "עלייה בביקושים תביא לייצור מוגבר והקמת תחנות כוח נוספות אשר יובילו לפליטות מזהמים וגזי חממה. במקום זאת, יש כאן הזדמנות להפנות את הכספים העודפים מהקפאת התעריף להתייעלות אנרגטית ללא צורך בתקציבי מדינה נוספים ולמנוע בכך את ההשלכות הסביבתיות.
נאור ירושלמי, מנכ"ל חיים וסביבה, מציין כי יש לנקוט פעולות המביאות ליתרון למשק כולו בטווח הבינוני והארוך. "הפחתת תעריף החשמל היא ראייה קצרת טווח", הוא אומר. "פרויקטים של התייעלות אנרגטית מקטינים את חשבונות החשמל בטווח הארוך, מייצרים תעסוקה בתחום האנרגיה, מקטינים את חשיפת המשק הישראלי לתנודתיות שווקי האנרגיה ומצמצמים את פליטות גזי החממה וגזים רעילים ממערך ייצור החשמל".

תאריך:  25/01/2010   |   עודכן:  25/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לבטל בדחיפות ההפחתה המתוכננת בתעריף החשמל"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עובדי חב' החשמל גונבים חשמל
לכיסם הפרטי  |  25/01/10 14:14
 
- לא תגנוב
חשמלאי  |  27/01/10 22:28
2
נושא כל כך חשוב ו...
אחת שקראה ת'כתבה  |  25/01/10 14:37
3
הדרך לגהנום רצופה כוונות טובות
גימי-יהודי מיהודה  |  25/01/10 15:52
4
חשמלמל ירוק נכחד...
אמדון  |  25/01/10 23:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
צמצום ב-3 גרם מלח ביום יוכל להציל 194,000 עד 392,000 שנות חיים איכותיות ולחסוך ב-24-10 מיליארד דולר בשנה בעלויות הטיפול הרפואי    התערבות יעילה וזולה יותר מתרופות להורדת לחץ הדם לכל האנשים הסובלים מהמצב
עופר וולפסון
מספר דורשי העבודה במשק עלה ב-0.5% בדצמבר והסתכם בכ-223 אלף    עם זאת, ירידה של 1.1% נרשמה במספר האקדמאים דורשי העבודה    העלייה נמשכת במספר המובטלים הקשים
גילי איזיקוביץ
הרשת האמריקנית המשדרת תוכניות כמו אמריקן איידול, האוס ו-24 הודיעה כי בכוונתה להפיק פיילוט שיתבסס על הסיטקום הישראלי שיצר אדיר מילר
מאיה שני
הבריטים קוצפים על האמריקנים כי לא דאגו לחקור את הסלנג שלהם ושגו בפרסומת למקדונלד'ס
מערכת סרט
אווטאר מתייצב במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים בעולם, עם הכנסות הנושקות לשני מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il