X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגוני הסיוע מזהירים: העברת ילדים שרק עכשיו חוו אסון מהסביבה שלהם, אינה בהכרח טובה להם ילדי האיטי צריכים לאכול, לקבל מחסה, בגדים וטיפול רפואי יש לחפש אחר קרובי משפחתם אימוץ ללא הסכמה הוא סחר בילדים
▪  ▪  ▪
לא יתומה [צילום: AP]

מראה הילדים מהאיטי, הבוכים או הפצועים, משוטטים לבדם ברחובות, הוא מראה שובר לב, ואין פלא שמבול של אנשים עם כוונות טובות רוצים לאמצם. אך לא תמיד מדובר בצעד הנכון שיש לעשות, כך מזהירים ארגוני הסיוע.
נשיאת "Save the Children" ("הצילו את הילדים"), ג'סמין וויטבריד, אמרה לחדשות CNN כי הרוב המכריע של הילדים המסתובבים לבדם בהאיטי אינם יתומים, אלא פשוט ילדים שאיבדו את משפחותיהם בכאוס הגדול שנוצר במדינה. "בני המשפחה שלהם אולי עדיין בחיים", אמרה, "והם בוודאי רוצים נואשות להתאחד עימם".
"הוצאת ילדים מחוץ למדינה תפריד אלפי ילדים ממשפחותיהם לתמיד - פירוד שיתווסף לטראומה הנוראית ממנה הם כבר סובלים, ויגרום לנזק ארוך טווח לסיכויים שלהם להתאושש".
ואכן, גם מומחים אחרים סבורים כי הוצאת ילדים בצורה לא מבוקרת מהאיטי לא תבטיח את אושרם של הילדים או את בטיחותם בטווח הרחוק. ההורים המאמצים חייבים לעבור בדיקה של עובדים סוציאליים מקצועיים ולא ניתן לעשות זאת בתוך זמן קצר. מתן האפשרות לאימוץ ללא בדיקות רקע מעמיקות עלול להוביל לסחר בילדים ולפשעים אחרים.

מי יתום ומי לא?

ארגון הילדים של האו"ם - יוניצ"ף, אינו מסייע בנושאי אימוץ, אך מוצף בפניות מאנשים הרוצים לאמץ ילדים מהאיטי, כך על-פי דיווח של דובר הארגון, כריסטופר בונו.
בשנת 2007, על-פי הערכות של הארגון היו 380,000 יתומים בהאיטי, אך בונו הדגיש כי אינו ערב לנתונים משום שלא ניתן לאמת את המספר - או כל מספר אחר.
"לאור המערכת הגרועה של האיטי המטפלת ברווחת הילד, ולאור כל האתגרים עימם מתמודדים בני האיטי, אין זה יוצא דופן שהורים מהאיטי ימסרו את ילדיהם לאימוץ זמני", אמר בונו. "כלומר, בכדי לדעת מי באמת יתום ומי לא - יש צורך בתשומת לב קפדנית ובבדיקה דקדקנית".
"העברת ילדים שרק עכשיו חוו אסון מהסביבה שלהם, אינה בהכרח טובה להם", אמר. ילדי האיטי צריכים לאכול תחילה, לקבל מחסה, בגדים וטיפול רפואי. הצעד הבא יהיה לרשום אותם ולחפש אחר קרוביהם.
דיאנה בוני, העובדת עם בית יתומים בפורט-או-פרינס, מתנגדת נמרצות לאימוצים החדשים מחוץ להאיטי. "בשום פנים ואופן אסור לנו להוציא ילד שהתייתם לאחרונה או שנעקר מביתו", מסרה ל-CNN. "דמיינו שאתם מאבדים את רוב המשפחה שלכם, ואז מגלים שקרוב משפחה ששרד נעקר מביתו ומדינתו ואומץ על-ידי זרים ללא ידיעתכם או הסכמתכם. אימוץ ללא הסכמה הוא סחר בילדים. פשוטו כמשמעו".
בוני מטפלת בילדים הממתינים שנים לאימוץ. "זה קצת עצוב, כשיש מאות ילדים שממתינים, פשוטו כמשמעו, שנים על גבי שנים, למשפחות חדשות ואף אחד לא בא", אמרה.
האסון בהאיטי הביא למבול של תמיכה מכל העולם, כשארצות הברית בלבד תרמה יותר מ-305 מיליון דולר נכון ליום רביעי.

תאריך:  25/01/2010   |   עודכן:  25/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יתומי האיטי לא יתומים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רעיון אוילי להביא גויים לארץ! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  26/01/10 00:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בן פרץ
אחרי שסימנו וי על החרדים ועל אחמדינג'אד חברת הלווין מטפסת לצמרת שרשרת המזון והופכת את ברק ומישל אובמה לצמד שוטים מרקדים    זילות או גאונות? מה שלא יהיה, רבין וגולדה כבר בכוננות
עופר וולפסון
רשות המיסים עצרה את חסן משה, קבלן בתחום הבנייה מזה 34 שנה, בחשד כי בשנים 2007 ו-2008 זייף חשבוניות מס בסכום של 1.2 מיליון ש"ח בשמו
עופר וולפסון
רכשה אמש את יתרת המניות בחברה תמורת כ-173 מיליון ש"ח    את הנתח הראשוני באזימוט רכשה אלביט בנובמבר 2008    הרכישה משלימה את היצע המוצרים של אלאופ
גלית יצחק-אוגנוב
אושרי קפץ לראות כיצד מתקדמות עבודות ההריסה בקולנוע בגרנד קניון ולפתע התנתק מהתקרה עמוד בטון ונחת על רגלו    מצבו מתייצב
אופיר בר-זהר
מסמכים חדשים בתביעת מרדכי גילת נגד ידיעות אחרונות: חילופי ההאשמות הקשים בינו לבין ראשי העיתון    הסיבות שבגללן החליט לעזוב לאחר 32 שנה    תנאי העסקתו    והצהרת שילה דה בר: "עמדת גילת מופרכת, שלא לומר פרנואידית"    מחר צפויים הצדדים להגיע לפשרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il