X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגישו בשמו בקשת פסילה לביהמ"ש המחוזי נגד השופטת מעלים טענות למשוא פנים והעדפת טענותיו של המנהל המיוחד איתן ארז קובלים בנוסף על השפעת דיווחי התקשורת על החלטות ביהמ"ש
▪  ▪  ▪
על הכוונת של רייפמן. השופטת ורדה אלשיך [צילום: בוצ´צ´ו]

עורכי-דינו של אלי רייפמן, דורון אפיק ושלומי תורג'מן, הגישו (ב', 25.1.10) בשמו בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפסול עצמו ולהורות על פסלות השופטת ורדה אלשיך מלנהל את התיק.
בבקשתם מציינים פרקליטיו של רייפמן כי קיים חשש כבד למשוא פנים מצד אלשיך, "בייחוד לאור החלטת בית המשפט בשבוע האחרון בדבר מחיקת בקשה לפיטורי המנהל המיוחד - ידו הארוכה של בית המשפט - תוך התעלמות מהוראות חוק העונשין המחייבות עצירת ההליך וברור הנושא".
הרקע לטענת ההתעלמות מקורה בתלונה שהוגשה למשטרה כנגד המנהל המיוחד לנכסי רייפמן, עו"ד איתן ארז, בגין עבירות חמורות, לרבות סחיטה באיומים ומעילה בכספי הכינוס. לדברי באי-כוחו של רייפמן, לא טרח בית המשפט אף לבקש את תגובת המנהל המיוחד ומחק את הבקשה.
טענה נוספת שמעלים אפיק ותורג'מן היא כי בית המשפט הושפע מאמצעי התקשורת ואף ביסס החלטותיו על כתבות עיתונאיות באופן שגם הוא מעלה לדעתם "חשש כבד וממשי למשוא פנים".
"חלק גדול מהחלטות בית המשפט לא רק שמושפעות באפון מובהק מכתבות תקשורתיות, אלא אף שבית המשפט מבסס החלטות אלה על דברים אשר קרא, שמע או, במקרה אחד, כיבה את הטלוויזיה בתחילת הכתבה אך קיבל כעובדה את סיקור המנהל המיוחד את שנאמר לכאורה באותה כתבה, כאשר המנהל המיוחד אף הוא ציין כי לא ראה את הכתבה בטלוויזיה אלא אף שמע עליה ממאן דהוא", נכתב בבקשה.
רייפמן טוען עוד באמצעות עורכי-דינו כי מזה חודשים תלויה ועומדת בקשה למינוי מומחה אשר יבחן את גרסתו אותה נתן בבית המשפט או את הדוחות אשר הגיש, אך בקשה זו טרם הוכרעה. בעניין זה נכתב כי "המבקש (רייפמן - ע.ו.) מסביר את גרסתו ביחס להעברת המניות והאפשרויות העומדות בפניו. הסבריו של המבקש כולם זוכים לביזוי ודחיה. ביחס להסברים אלו נקבע כי הם לא אמינים וכי נוצר רושם ביחס לאפשרות העברת המניות. על סמך רושם זה, נשלח המבקש למאסר שוב ושוב, הסבריו של המבקש ביחס לדוחות אותם הגיש נדחו על-ידי בית המשפט הנכבד ללא נימוק אלא בשל 'צורתם' של הדוחות. יתרה מכך, למרות הצהרת נציגת כונס הנכסים הרשמי לפיה יועברו על-ידי כונס הנכסים הרשמי ועל-ידי המנהל המיוחד הוראות ביחס לדוחות ורמת הפירוט בהם, דבר זה טרם נעשה וכאשר העלה המבקש טרוניה כלשהי ביחס לאמור, נדחו טענות המבקש בזלזול".
מוקדם יותר היום, יש לציין, אישרה השופטת אלשיך את שכר הטרחה הזמני של עו"ד ארז, בסכום של כ-120 אלף ש"ח, גם זאת על-רקע התנגדותם של באי-כוחו של רייפמן, אשר טענו לאי-סדרים בניהול קופת הכינוס. בתחילה ביקש ארז כ-300 אלף ש"ח אך הגיע להסכמה עם כונס הנכסים הרשמי שיקבל את שכרו על-פי התקנות וכי יוסיפו לו תוספת מאמץ מיוחד של 50% בשל מורכבות התיק.

תאריך:  25/01/2010   |   עודכן:  25/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באי-כוחו של רייפמן: "על אלשיך לפסול עצמה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בראון חברון לשלטון
הוגי הרעיון  |  25/01/10 18:33
2
נוכלים ב"עמ
אריסטו מקיוולי  |  25/01/10 19:59
3
זה נראה רע
אנטי וירוס  |  26/01/10 05:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ימים ספורים לפני כניסת וינשטיין לתפקיד היועמ"ש מבוצע מחטף: ממונה יועץ משפטי חדש למזכירות הממשלה שיתן לממשלה ולוועדותיה ייעוץ משפטי שוטף וישתתף בישיבות הממשלה    המהלך מבוצע תוך שיתוף פעולה בין נתניהו לנאמן    הולנדר אישר תקן לתפקיד    מזוז אישר המינוי אך סיכל ההצעה שישמש מחליף היועמ"ש בהעדרו
עופר וולפסון
סקירת מגדל לקראת כניסתה של הוט לתחום קישוריות האינטרנט כספקית מעלה כי החברה לא צפויה להרוויח מהמהלך, ואולי אף להפסיד בטווח הארוך    "מטרת השירות העיקרית הינה הנמכת שיעורי הנטישה", קובעים במגדל
אורי קליין
רגע לפני האוסקר: מה כדאי לראות על המסכים?
יואב יצחק
שרה נתניהו הגישה תביעה נגד מעריב, הכתב בן כספית והעורך יואב צור; תובעת מיליון ש"ח והתנצלות    הגישה בנוסף תלונה נגד ידיעות אחרונות במועצת העיתונות
סיון בראימן
עו"ד אביבה קולמן תכהן כסגניתה    לדברי וסרמן: "אני רואה אתגר גדול בתפקיד, ואשמח מאוד לקדם תוכניות ופרויקטים בנושאים הקשורים למעמד האישה, להתנדבות, לחינוך ורווחה ולעבודה קהילתית"
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il