X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרי התמ"ת והאוצר מינו ועדה לבחינת מדיניות הטבות המס והמענקים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון תפקידה המרכזי של הוועדה יהיה להציע שינויים במכלול התמריצים הקיימים בחוק כיום
▪  ▪  ▪
מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני

שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר ושר האוצר, יובל שטייניץ, מינו (ג', 26.1.10) ועדה לבחינת מדיניות הטבות המס והמענקים במסגרת חוק עידוד השקעות הון.
המדינה מפעילה באמצעות חוק לעידוד השקעות הון את מסלול התמריצים העיקרי לעידוד המגזר העסקי ובראשו המגזר התעשייתי. בתמ"ת ובאוצר אמרו היום כי השינויים הרבים שחלו במאפייני התעשיה המסורתית והטכנולוגית בישראל, כמו גם בכלכלה הגלובלית, מחייבים בחינה מעמיקה של מבנה התמריצים הקיים בחוק כיום.
תפקיד הוועדה יהיה לבחון את מבנה התמריצים הקיים כיום בחוק, ולהציע שינויים במכלול התמריצים הקיימים בו, בראיית מיקוד וייעול המשאבים להשגת צמיחה בת קיימא במגזר העסקי-תעשייתי ופיתוח פוטנציאל הזדמנויות התעסוקה בפריפריה.
בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, וחבריה יהיו מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, אשר ישמש גם כממלא-מקום יו"ר הוועדה; מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ת, חזי צאייג; סגן הממונה על התקציבים, ערן פולק ומנהל אגף א' ברשות המיסים, אופיר כהן.
לדיוני הוועדה יוזמנו דרך קבע נציג המועצה הלאומית לכלכלה, נציג המטה לקידום הנגב והגליל במשרד התמ"ת, נציג הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, נציג מינהל הכנסות המדינה במשרד האוצר ונציגי הלשכה המשפטית במשרדי האוצר והתמ"ת.
דוחות רבים שנכתבו אודות החוק לעידוד השקעות הון והשפעותיו על המשק הישראלי, כמו גם דוחות מבקר המדינה שהתייחסו למנגנוני הקצאת ההטבות ודוח בנק ישראל בנושא, מצביעים על צורך אמיתי בדיון מקצועי שיקיף את מכלול השפעות החוק.
הוועדה תבחן אם חוק עידוד השקעות הון אכן מהווה מכשיר מרכזי בידי הממשלה לשיפור כושר התחרות של המגזר העסקי בישראל כלפי השוק הבינלאומי ולהשגת מטרות מרכזיות נוספות, כמו תמיכה בפוטנציאל הזדמנויות התעסוקה בפריפריה, וכל זאת על-אף היקף המשאבים הנרחב המוקצה במסגרת הטבות החוק. מעבר לכך, אומרים באוצר ובתמ"ת, ייתכן כי מבנה התמריצים הקיים מסיט משאבים רבים גם למגזרים אשר ספק אם נדרשת תמיכה ממשלתית בפועלם.
נדבך מרכזי נוסף אותו תבחן הוועדה היא השתלבות הטבות המס במסגרת החוק במדיניות המס הכוללת, השפעת החוק על בסיס המס ושיעורו במשק, ומידת האטרקטיביות שהחוק מייצר בהקשר זה ביחס לתחרות הבינלאומית על תעשיות עתירות הידע.
המלצות הוועדה יוגשו לשרים עד ל-20 במאי 2010, בטרם הצגתם לקבינט החברתי כלכלי, לא יאוחר מה-15 ביוני 2010.

תאריך:  26/01/2010   |   עודכן:  26/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל האוצר יעמוד בראש ועדה לבחינת הטבות מס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מזכיר ארגון מגדלי העופות אומר כי התקנות החדשות של משרד החקלאות באשר לתנאי המחיה של התרנגולות המטילות תחייבנה הריסת מאות לולים והקמת חדשים במקומם    "יש לזכור שייקור בעלויות המגדלים, יתגלגל בסופו של דבר לצרכנים"
עופר וולפסון
ההתאוששות במשק אשתקד מתבטאת גם ברכישות בכרטיסי האשראי של הצרכנים הפרטיים    גידול ניכר במיוחד נרשם ברכישות מוצרי תעשיה, כאשר בתוכם ענף הרהיטים רשם זינוק חד
יפעת גדות
העולם הטכנולוגי העתידי לכשעצמו עלול להקנות יכולות הפוגעות בפרטיות מחד, ומאידך מתפתחים צרכים, במיוחד בתחום הביטחון, המובילים לכך שיש להתערב או לפגוע בפרטיות של אנשים אם רוצים להשיג ביטחון מוגבר
אלעזר לוין
הדירות במגדלי היוקרה בצפון תל אביב נמכרו תוך 12 ימי עבודה
מאיה שני
אסטרונום בכיר מז'נבה מעריך כי עוד השנה נמצא כוכב לכת שקרוב דיו בגודלו לכדור הארץ ומאפשר חיים, זאת בזכות הטכנולוגיה המתקדמת הנמצאת בידינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il