X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הערכה: קצב צמיחה של 4% נרשם כבר מהרבעון הרביעי אשתקד לא קיים צפי להעלאת ריבית חדה על ישראל להתמודד עם אתגרי מערכת החינוך ולהתמיד ביחס חוב-תוצר יורד
▪  ▪  ▪
המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין

"ישראל היטיבה לעבור את המשבר העולמי יותר מאשר מרבית המדינות המפותחות. זאת בזכות כמה רכיבים מרכזיים שאפיינו את המשק הישראלי ערב המשבר ובמהלכו" - כך אמר (יום ג', 26.1.10) פרופ' צבי אקשטיין, המשנה לנגיד בנק ישראל, בהרצאה שנשא בפני ועידת המנהלים השנתית של המי"ל. לדבריו, התחזית של בנק ישראל לשנת 2010 היא לשיעורי צמיחה של 3.5%.
אקשטיין ציין בנאומו כי "לפי ההערכות שלנו ונתונים שאנו רואים היום, אנחנו צומחים מעל 4% כבר מהרבעון הרביעי של 2009. מרכיב משמעותי בנתון זה הוא שיעור האבטלה - המשק מראה התאוששות בתחום זה מעל מה שצפו. אצלנו האבטלה יורדת וזה משמעותי ליציאה בריאה של המשק מהמשבר".
באשר לשיעור הריבית אמר אקשטיין כי "כשמסתכלים קדימה - לא רואים צפי לעליית הריבית. ההחלטה שלנו שלא לשנות את הריבית נובעת מהפער בתוצר שעדיין שלילי ויש נתונים לצמיחה".
אחת הסיבות, לדעת אשקטיין, בעקבותיה ישראל היטיבה לעבור את המשבר היא המדיניות המוניטרית הגמישה, עם יעד אינפלציה הנע בין 1% ל-3%, והנכונות להתערבות בשווקים הפיננסיים כשהם סוטים מהתנהלות התואמת תנאים כלכליים בסיסיים.
עוד הוסיף אקשטיין כגורם ממתן את המדיניות של מחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל אותה כינה "אחראית ושמרנית".
מדיניות פיסקלית מאוזנת בשילוב עם יחס חוב-תוצר נמוך (77%) - מדיניות המתבססת על המייצבים האוטומטיים, כלומר על הגדלת הגירעון באמצעות ירידה במיסוי ולא באמצעות מערכת תמריצים המגדילה את בסיס ההוצאה הציבורית, היוותה גורם חיובי נוסף.
המשנה לנגיד הזכיר בנאומו גם את העודף המשמעותי בחשבון השוטף ואת הייצוא עתיר הטכנולוגיות המתקדמות והאטרקטיביות של המשק הישראלי בקרב משקיעים זרים ומקומיים, כסיבות לעליונותו של המשק בעת המשבר.
הפריון בענפים שאינם קשורים לייצוא - נקודת החולשה במשק
"החולשות המרכזיות של המשק, שעמן עלינו להתמודד ביום שלאחר המשבר", הוסיף אקשטיין, "הן הפריון הנמוך בענפים הלא-מייצאים - ענפי השירותים, הפיננסים והמגזר הציבורי - ואי השוויון הגבוה בהכנסות משקי הבית". אי-השוויון מתבטא לדבריו בשיעור עוני גבוה, הנובע משיעורי תעסוקה נמוכים, משכר נמוך בעבודות הדורשות מיומנות נמוכה וממערכת מוגבלת של שירותי רווחה לאוכלוסיות החלשות.
בהמשך דבריו התייחס אקשטיין לאתגרי המדיניות הפיסקלית, והדגיש כי ההשקעה בישראל, יחסית לתוצר, בשירותי בריאות, בתשתיות, בשירותי רווחה ובשירותים תומכי תעסוקה היא מהנמוכות במדינות המפותחות. "לאחר החסרת ההוצאה הציבורית על ריבית וביטחון", הוסיף, "היקף ההוצאה הציבורית בישראל נמוך ביחס למשקים אחרים". לדברי אקשטיין, כדי להבטיח צמיחה בת-קיימא, על ישראל להתמודד עם אתגרי מערכת החינוך ולהתמיד ביחס חוב-תוצר יורד. עוד אמר, כי על המדינה לשקול מחדש את תוואי הורדת המיסים, ולשמר בתקציב 2011 את גודלה הנוכחי של ההוצאה ביחס לתוצר.

תאריך:  26/01/2010   |   עודכן:  26/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשנה לנגיד: "צפי צמיחת התוצר ב-2010 - 3.5%"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בשביל מה צריך משנה לנגיד?
הביזבוז חוגג  |  26/01/10 19:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לדעת מומחים רעידת אדמה יכולה להתרחש בשנים הקרובות ותפגע באזורים כמו טבריה, קריית שמונה, חיפה ועוד    התמריצים מעודדים רק קבלנים "באזורים נבחרים" כמו תל אביב וסביבתה
מאיה שני
ועדה מטעם הקונגרס האמריקני קובעת כי ארצות הברית איננה מוכנה להיערך אל מול מתקפה ביולוגית אפשרית מצד אל-קאעידה
יפעת גדות
טקס הזכרון נפתח בשירת "העיירה בוערת" בעברית ובאידיש    מחר יתקיימו בגרמניה ובעולם כולו הטקסים לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה
עופר וולפסון
שרי התמ"ת והאוצר מינו ועדה לבחינת מדיניות הטבות המס והמענקים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון    תפקידה המרכזי של הוועדה יהיה להציע שינויים במכלול התמריצים הקיימים בחוק כיום
עופר וולפסון
מזכיר ארגון מגדלי העופות אומר כי התקנות החדשות של משרד החקלאות באשר לתנאי המחיה של התרנגולות המטילות תחייבנה הריסת מאות לולים והקמת חדשים במקומם    "יש לזכור שייקור בעלויות המגדלים, יתגלגל בסופו של דבר לצרכנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il