X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרדף אחר קרן השמש האחרונה של העונה הביא את מור אריאל ואת ר', המרוקאית המסוקסת, לעסקית המפתה והטעימה של 'ביסטרו תמרה', שסייעה להן להתנחם ולהתחמם ביום חורף סגרירי
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת ביסטרו תמרה בתל אביב]

עכשיו זה רשמי: לא עוד ימי שמש בוהקים, לא עוד חיפושים אחר הפינה הכי שמשית בבית הקפה השכונתי, לא עוד גניבה של קרן שמש אחרונה של צהריים. הוא הגיע, במלוא כיעורו וקרירותו, גאה בעצמו ובטוח שכולם ציפו לו. קבלו אותו, את האויב של הבקרים, הנשיא של הדיכאונות, הדוכס של שכבות הבגדים הלא מחמיאים: החורף.
יש שיצקצקו כעת בפליאה, אלו הם אוהדי החורף הבלתי ברורים שאוהבים לקפוא מקור, משתוקקים להיאבק עם שמיכת הפוך בבוקר ומתים על לבישת אוהלים. לעומתם, יש את חבורת הקיץ העליזה, המורכבת מהמבינים לליבי ויודעים שאין תרופה מופלאה לנפש כמו השמש, זו שנעלמה לנו עכשיו לכמה חודשים טובים.
ביום אחרון חביב של השמש, ארזתי באריזה מהודרת את חברתי המסוקסת ר', וכאחוזות תזזית תרנו אחר פיסה אחרונה של שמש חמקנית. החלפנו חמש פעמים מיקום בבית הקפה כדי שהקרניים יתפסו אותנו מכל הצדדים, רודפות אחרי השמש כמו דבורים לדבש או לפחות כמו סער לאיילה. ברגע שראיתי את קרן השמש האחרונה נעלמת, ידעתי שאכלנו אותה. מיסטר חורף הגיע, והוא כאן כדי להישאר.
"קומי", צעקתי אל ר', "הולכים לחגוג את קרן השמש האחרונה של העונה". ר' היא כמובן נערה שאינה מסרבת לארוחות או לחגיגות, ולכן היא הצטרפה בששון, בעיקר כשהודעתי לה שהולכים ל'ביסטרו תמרה', המסעדה המיתולוגית מרחוב החשמונאים שלא נס ליחה כבר למעלה מ-15 שנה.
כמו השמש מיודעתנו, גם תפריט העסקיות של ביסטרו תמרה מאיר עיניים ומלבב: במחיר המנה העיקרית תקבלו כאן גם ראשונה לבחירה וסלסלה של לחם תאנים הנאפה במקום, שזכה למילוי חוזר עקב טעמי התאנים שהתפצפצו בפה ושימחו את נפשותינו הכמהות לשמש. ממש התאפקנו שלא לאכול יותר מדי מהלחם כדי לא להתמלא, אך הבטחות לחוד ומעשים לחוד. לא רק בממשלה, גם בביסטרו תמרה.
למנה ראשונה בחרתי במרק חרירה, הלא הוא מרק מרוקאי קלאסי על בסיס עגבניות, עם ירקות שורש ופלח לימון. ר' המרוקאית מבטן ומלידה, עמדה וגיחכה: לטענתה, רק אמא מדלן יודעת להכין חרירה, ומי המשוגע שמזמין מנה כזאת במסעדה? התשובה: אשכנזים גמורים כמוני. לאשכנזיה היה המרק מעדן מארץ המעדנים. המרוקאית בחרה במנה ראשונה אשכנזית להפליא: ניוקי תפוחי אדמה ברוטב שמנת ומעט עגבניות ואגוזים. הרוטב היה סמיך ועשיר, והאגוזים התגלו כהברקת המנה. כמה עצב נגלה בעינינו כשהניוק האחרון נעלם בקרבנו.
המנה העיקרית שבחרתי היא פילה לברק בגריל על קולי פלפלים אוריינטלי (79 שקל) - מנה קלילה שהתעקשה להזכיר לי את הקיץ אהובי, ואילו זו שהוריה נולדו במרקש דפקה לה שם סטייק אנטרקוט 300 גרם (118 שקל) ברוטב יין אדום. הסטייק העסיסי כלל לא דרש את רוטב היין שנח כאבן שאין לה שום הופכין, ותוספת הפירה הייתה משמחת לבב אנוש. ר' ואני רבנו קלות על נתח השומן שבסטייק, והמזרחיים ניצחו. תמיד דופקים את הלבנבנים. כאות מחאה על האפליה הלא-מתקנת, הזמנתי טירמיסו (תוספת של 22 שקל) אשכנזי בעליל שגבינת המסקרפונה שבו התערבבה עם הבישקוטים בקלילות ובמושלמות.
כשרעבוננו שכך מעט, פנינו לבדוק את העיצוב המוקפד של ביסטרו תמרה, ומה שמחנו לגלות שלקראת סוף החודש עומדת המסעדה לעבור שיפוץ ושדרוג: שולחנות ייצאו החוצה (דווקא עכשיו, ומה בקיץ שעבר עלינו? למה ללעוג לרש, למה??), ערבי ג'אז בכל מוצ"ש ובכלל, בביסטרו תמרה מתכננים הרבה הפתעות החל מהחורף הקרוב. בכל זאת, יש סיבה לכך שמסעדה שורדת מעל עשור כאן בעיר הגדולה.
אז מה, כמה זמן נצטרך לסבול עד שנזכה לעוד קרן שמש לרפואה? פנתה אליי ר' בעצב. "אל דאגה", הרגעתי אותה. "נראה לי שהשמש קרובה מתמיד".

תאריך:  26/01/2010   |   עודכן:  26/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעולם בעקבות השמש בביסטרו תמרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
מי שיזדמן לניו-יורק בימים אלה יוכל אולי לזכות בהזדמנות לצפות באחת השחקניות החמות ביותר בהוליווד היום    סקרלט ג'והנסון מגלמת את תפקיד הנערה המושכת במחזה משנות החמישים של ארתור מילר והמבקרים מהללים    [על הבמה עם ליב שרייבר /צילום: AP]
איציק וולף
שבעה רישומים מקוריים יצאו לראשונה מאיטליה ויוצגו עד לערב פסח במשכן הכנסת    בין הרישומים: מכונת חפירה, שני דגמים של מתקן לצליית בשר
שירלי בר דיין ורועי זריהן
הקשר מגיע לתחנה החמישית בקריירה שלו
יפעת גדות
יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף למצבי חירום: "לא ניתן להפיל את כל האחריות על השלטון המקומי    התקציב שניתן בטל בשישים מול גודל הבעיה"
מאיה שני
נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בראיון ששודר היום כי ארגון אל-קאעידה הוחלש בידי הכוחות האמריקניים, וכי הקלטת שפורסמה השבוע, שבה הוא נוטל אחריות לניסיון שסוכל בטיסת דלתא, היא עדות לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il