X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנובמבר 1945 החלו הנאצים, שהבינו כי החיילים הסובייטיים מתקדמים לכיוונם, לפוצץ את תאי הגזים באושוויץ-בירקנאו בניסיון להסתיר את פשעיהם יומיים לפני שחרור המחנה, המיתו אנשי הגסטפו בירייה מאות עצירים באגף החולים של המחנה ופוצצו את תאי הגז
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

היום לפני 65 שנה, ב-27 בינואר, שנת 1945, שוחרר מחנה אושוויץ.
כ-7,500 אסירים שוחררו על-ידי הצבא האדום ביום זה ומדינות רבות קבעו לתאריך זה את יום הזיכרון לשואה, ובהן גרמניה, שב-1996 קבעה אותו כיום זיכרון לקורבנות הנאצים.
בחודש נובמבר 1945 החלו הנאצים, שהבינו כי החיילים הסובייטיים מתקדמים לכיוונם, לפוצץ את תאי הגזים באושוויץ-בירקנאו בניסיון להסתיר את פשעיהם. יומיים לפני שחרור המחנה, המיתו אנשי הגסטאפו בירייה מאות עצירים באגף החולים של המחנה ופוצצו את תאי הגז.
ב-18 בינואר 1945 פונה מהמקום הסגל הנאצי ורוב האסירים הובלו לכיוון מערב. החולים והחלשים הושארו מאחור. כ-7,500 אסירים שוחררו על-ידי הצבא האדום ב-27 בינואר 1945.
באושוויץ נרצחו מיליון וארבע מאות אלף, ילדים, נשים וגברים.
תעודות היסטוריות ועדויות של ניצולים מוכיחות כי באביב 1944 ידעו בעלות-הברית על הנעשה במחנה ההשמדה אושוויץ. בשנים האחרונות הגיעו לידי חיל-האוויר שמונה סרטי צילום ובהם תצלומי אוויר של המחנה, אשר פוענחו כדי לברר עד כמה ניתן היה להבין את המתרחש שם.
אף אחת מבעלות-הברית לא עשתה דבר כדי לעצור את רצח ההמונים באושוויץ. אף תא גזים אחד לא הושמד בידי מטוסי בעלות-הברית.
הפקודה להקמתו של מחנה הריכוז אושוויץ ניתנה ב-‎27 באפריל 1940 ובנייתו החלה, כאמור, זמן קצר לאחר מכן. ביוני ‎1940 החלו הנאצים להביא ברכבות משלוחי אסירים למחנה, רובם אסירים פוליטיים, ולאו-דווקא יהודים.
בחודש מרס ‎1941 הוקם אגף שני למחנה, הרבה יותר גדול, שנקרא אושוויץ ‎II-בירקנאו - מקום ההשמדה ההמונית של היהודים (אושוויץ 2), וזמן לא רב לאחר הקמתו החלו הנאצים בבנייתן של ‎ארבע משרפות ענקיות, ליד כל אחת תאי גזים להמתת בני-אדם. התאים הוסוו כמקלחות כדי להטעות את הנידונים למוות עד לרגע האחרון. במונוביץ הוקם מחנה שלישי - אושוויץ ‎III-בונה-מונוביץ. יחד עם מחנות נוספים שהיו מסונפים, השתרע אושוויץ על שטח של 40 קמ"ר.
השמדת היהודים באושוויץ לא פסקה עד לרגע האחרון. מחנה אושוויץ הצטיין בארגונו הטכני המושלם ובציודו המדעי המקורי, שמטרתו היחידה הייתה ניצול כוח עבודתם של מיליוני הנידונים למוות תוך כדי תהליך השמדתם, ניצול מלא של מעשה הרצח עצמו, כלומר: שימוש בגופות הקורבנות למשל לעשיית סבון, שדידת שערותיהם ובנוסף שדידת בגדיהם וכל חפציהם.
המטרה כללה גם ניצול אכזרי של האסירים לניסויים "רפואיים": בנשים התבצעו ניסויים של עיקור והשבחת גזע, ואילו הרופא הידוע-לשימצה יוזף מנגלה ערך ניסויים "מדעיים" בתאומים ובגמדים, רובם ילדים.
באושוויץ מתו, פרט להשמדה ההמונית בגז, מאות אלפים ברעב, בניסויים "רפואיים", בעונשים ובעינויים אכזריים, במחלות ובמגפות עקב תנאי התברואה הירודים, ביריות ובמכות, ובהתאבדות.
והעולם שתק.

תאריך:  27/01/2010   |   עודכן:  27/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יש להתחיל ב-15-10 דקות של פעילות פיסית
מערכת אתר ערוץ הספורט
השוויצרי עשה קאמבק מול דוידנקו. הצרפתי הדיח את דוידנקו
איריס פרחי
התובע, המתגורר בקומת קרקע, תבע מהשכן מלמעלה עשרות אלפי שקלים בגין נזק שנגרם לו לטענתו בעטייה של נזילה    בית משפט דחה את התביעה לאחר שפסק כי התובע לא הוכיח אותה
איריס פרחי
התובעת טענה שהנתבעים הבטיחו להתאים לה מדרסים שייתנו מענה לכאבים בכפות רגליה, אך לשווא    הנתבעים הסכימו להשיב את כספה של התובעת, ובפסק הדין נקבע שאכן כך יהיה
איריס פרחי
התובע טען שאדם אחר שכר רכב מהנתבעת והוא רק חתם על הסכם השכירות    הנתבעת השיבה שאין זה מעניינה מה הוסכם בין התובע לצד ג'    בית המשפט הסכים עימה ודחה את התביעה
רשימות נוספות
נוסד בנק אנגלו-פלשתינה [1902]  /  יפעת גדות
בחירות ראשונות [1949]  /  יפעת גדות
'אפל' משיקה את 'מקינטוש' [1984]  /  יפעת גדות
15 שנה להיווסדה של התחנה המרכזית החדשה בת"א  /  לילך רובין
בין היגיון לגאולה  /  יבשם עזגד
היה או לא היה  /  אלכס פז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il