X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גידולים סרטניים גורמים לשינוי בריחות הגוף שניתנים לזיהוי גם סרטן הריאות גורם לשינויים בתרכובות ריח המופרשות בשתן וניתן לזהות שינויים אלו ולהשתמש בהם ככלי אבחוני
▪  ▪  ▪
1.3 מיליון מקרי מוות [צילום: יח"צ]
האם טראומות ילדות גורמות לסרטן ריאות?
יפעת גדות
חוקרים גילו כי לא רק העישון, אלא גם חוויות שליליות בגיל הילדות קשורות לעלייה בסיכון לסרטן ריאות, במיוחד למוות מוקדם מסרטן ריאות
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
לתפוס מוקדם את סרטן הריאות

   יפעת גדות
שתיית תה ירוק למניעת סרטן ריאות?

ריח נוזלי הגוף יכול לשמש כדי לזהות בעלי חיים עם סרטן ריאות, עובדה שתאפשר בקרוב ביצוע מחקרים בבני אדם, כדי לזהות סמנים אבחוניים אפשריים בשתן של חולי סרטן.
סרטן ריאות הוא הגורם העיקרי למוות מסרטן בכל העולם, ואחראי ל-1.3 מיליון מקרי מוות בכל שנה. שיטות יעילות לאבחון מוקדם דרושות בדחיפות משום שלמחלה לעיתים קרובות אין תסמינים מוקדמים.
לדברי החוקרים, גידולים סרטניים גורמים לשינוי בריחות הגוף שניתנים לזיהוי, הן על-ידי בעלי חיים וחושיהם המחודדים והן בעזרת שיטות כימיקליות מתוחכמות. ממצאי המחקר הנוכחי מצביעים על כך שלחוש הריח יש פוטנציאל לשפר גישות אבחניות ופרוגנוסטיות לטיפול בסרטן הריאות.
דיווחים שונים הראו כי שינויים בריח יכולים לשמש לזיהוי אנשים חולי סרטן, אך מחקרים ניסויים בתחום זה לא הניבו תוצאות חד-משמעיות. במסגרת המחקר הנוכחי, החוקרים השתמשו במודל מאוד נוקשה של בעלי חיים כדי לשלול גורמים שיכולים להטעות ונלקחו בחשבון במחקרים קודמים בבני אדם.
הממצאים הראו כי סרטן ריאות גורם לשינויים בתרכובות ריח המופרשות בשתן, וכי ניתן לזהות שינויים אלו ולהשתמש בהם ככלי אבחוני.

דרך חדשה לאבחון מוקדם

עכברים אומנו תחילה לזהות את ריח השתן של בעלי חיים עם גידולי סרטן ריאות. לאחר מכן העכברים הצליחו להשתמש בריח השתן כדי להבחין בין בעלי חיים עם גידולים לבין בעלי חיים בריאים.
ניתוח כימי של מרכיבי השתן גילה, כי הכמויות של מספר מרכיבים כימיים היו שונות בצורה דרמטית בין העכברים עם הגידולים הסרטניים לבין העכברים הבריאים. באופן מפתיע, רמות מרכיבים רבים אחרים ירדו אצל העכברים עם הגידולים ולא עלו כצפוי.
בניסויים עוקבים, החוקרים הצליחו להבחין בין עכברים עם גידולים לבין עכברים בקבוצת ביקורת, על-ידי כך שמדדו כמויות של סמנים כימיים בשתן של העכברים ואז הרכיבו פרופילים כימיים. סיווג כימי זה היה רגיש מספיק כדי לזהות במדויק 47 מבין 50 העכברים ככאלו עם גידולים וככאלו ללא גידולים.
מציאת דרכים חדשות לבדיקות סריקה לאבחון סרטן ריאות בשלב מוקדם בחולים בסיכון, כמו מעשנים, היא אחת הדרכים שיש להורדת שיעור מקרי המוות הגבוה מהמחלה. בעזרת שימוש באותן גישות כימיות, כפי שנעשה במחקר הנוכחי, אפשר אולי יהיה לזהות ריחות בשתן של מעשנים שיוכלו לשמש כדי לזהות סרטן ריאות בשלביה המוקדמים של המחלה.
ממצאי המחקר פורסמו ב-PLoS One.

תאריך:  27/01/2010   |   עודכן:  27/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בנובמבר 1945 החלו הנאצים, שהבינו כי החיילים הסובייטיים מתקדמים לכיוונם, לפוצץ את תאי הגזים באושוויץ-בירקנאו בניסיון להסתיר את פשעיהם    יומיים לפני שחרור המחנה, המיתו אנשי הגסטפו בירייה מאות עצירים באגף החולים של המחנה ופוצצו את תאי הגז
יפעת גדות
יש להתחיל ב-15-10 דקות של פעילות פיסית
מערכת אתר ערוץ הספורט
השוויצרי עשה קאמבק מול דוידנקו. הצרפתי הדיח את דוידנקו
איריס פרחי
התובע, המתגורר בקומת קרקע, תבע מהשכן מלמעלה עשרות אלפי שקלים בגין נזק שנגרם לו לטענתו בעטייה של נזילה    בית משפט דחה את התביעה לאחר שפסק כי התובע לא הוכיח אותה
איריס פרחי
התובעת טענה שהנתבעים הבטיחו להתאים לה מדרסים שייתנו מענה לכאבים בכפות רגליה, אך לשווא    הנתבעים הסכימו להשיב את כספה של התובעת, ובפסק הדין נקבע שאכן כך יהיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il