X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט לתעבורה שלח את הנהג ל-45 ימי מאסר בפועל ובעקבות ערעור שהגיש הנהג לבית משפט מחוזי, בו ביקש להתחשב במצבו האישי, הופחתו ימי המאסר והועמדו על 14 יום
▪  ▪  ▪
העונש הוקל, הקנס גדל
בוטלה הרשעתו של נהג שיכור מחשש לעיוות דיון
איריס פרחי
הנהג, שהואשם בנהיגה בגילופין, עתר לביטול הרשעתו מאחר שניתנה בהיעדרו * המדינה השיבה שהנאשם זומן כדין ולא הסביר את סיבת היעדרותו
לרשימה המלאה

ה"טייס" לא זכה להקלה בעונשו
איריס פרחי
הנהג הורשע בהיעדרו בעבירה של נהיגה במהירות מופרזת, ובערעור טען שהעונש שהושת עליו חמור מדי * בית משפט מחוזי דחה את הערעור ופסק שיש להרתיע נהגים המסכנים את הציבור
לרשימה המלאה

   איריס פרחי
הופחת עונשו של אזרח שנהג ברכב שנאסר לשימוש

שמעון בן-עמי הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על פסק דינו של בית המשפט לתעבורה בעיר מיום 9.11.09, במסגרתו הוטל עליו עונש מאסר בפועל לתקופה של 45 ימים, מאסר על-תנאי לתקופה של 7 חודשים למשך 3 שנים, פסילה לתקופה של שלוש שנים וקנס בסך 3,000 שקל.
בן-עמי הורשע בעבירות של סטייה מנתיב נסיעה, נהיגה ברשלנות, אי-מילוי חובתו של עובר דרך ונהיגה בשכרות. הערעור כוון נגד ההרשעה ולחלופין נגד חומרת העונש.
מכתב האישום עלה כי ביום 17.3.08 נהג בן-עמי ברכבו, סטה מנתיב הנסיעה ימינה ופגע בשבעה רכבים חונים עד שנעצר. שוטר שנכח במקום ועיכב אותו ערך לו בדיקת מאפיינים אשר העידה על שכרות גבוהה. בבדיקת נשיפה שנערכה לו עלתה תוצאה של 800 מיקרוגרם. בן-עמי כפר באשמתו וניהל פרשת הוכחות, אולם במהלכה הודה כי היה שיכור מעבר לרמה המותרת.
בית המשפט לתעבורה הרשיע אותו בעבירות שיוחסו לו בהתבסס על התרשמות השוטרים בשטח, בדיקת המאפיינים, בדיקת הנשיפה והודאתו. בגזר הדין צוין כי מדובר בשכרות בנסיבות חמורות אשר גרמה לפגיעה לרכבים וכמעט שגרמה לפגיעה בהולכי רגל, משום שרמת השכרות הייתה גבוהה מאוד, וכי בן-עמי לא קיבל אחריות על האירוע ובחר לנהל הוכחות. לקולא, צוין כי בן-עמי הינו אדם נורמטיבי בעל עבר תעבורתי קל יחסית, אולם בית המשפט לתעבורה החליט להדגיש את האינטרס הציבורי על פני האינטרס האישי של בן-עמי.
בכתב הערעור טען בן-עמי כי אשמתו לא הוכחה ברמה הנדרשת, מכיוון שבבדיקת השכרות שנערכה לו נמצאו ליקויים רבים, וכי גרסאות השוטרים היו מלאות בסתירות. "בית משפט קמא החמיר בעונשי יתר על המידה, וכי העונש יפגע בי ובמשפחתי במידה קשה מדי".
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חנה בן-עמי, קבעה בפסק הדין כי הכרעת הדין של בית המשפט לתעבורה בוססה על שלוש אינדיקציות, "ודי בכל אחת מהן כדי להרשיע את המערער, לא כל שכן בהצטרפן. ממילא ההרשעה מבוססת על ממצאים עובדתיים ברורים אין מקום להתערב בה".
אשר לחומרת העונש, אמרה השופטת כי "אכן העונש המינימאלי הקבוע בחוק בגין נהיגה בשכרות הינו עונש מוצא, ובמקרים מתאימים ניתן וראוי לגזור עונש חמור יותר. בענייננו, רמת השכרות של המערער הייתה גבוהה, הוא גרם לתאונה בה נפגעו מספר כלי רכב, וכמעט פגע בהולכי רגל. אשר לעברו התעבורתי, אף שמספר ההרשעות שלו בהתייחס לתקופת הנהיגה אינו גדול, הוא כולל 7 הרשעות קודמות, רובן קשורות לנהיגה לא זהירה, ובגין אחת מהן אף הושת עליו עונש פסילה לתקופה של 60 ימים".
לדברי השופטת, בנסיבות העניין היה מקום לאזן את העונש במידת מה, גם בהתחשב בנסיבותיו האישיות של בן-עמי, ולאור זאת העמידה את עונש המאסר בפועל על 14 יום ואת הקנס שהושת עליו הגדילה ל-5,000 שקל. "יתר חלקי גזר הדין יישארו על-כנם".

תאריך:  28/01/2010   |   עודכן:  28/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חנה בן-עמי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית משפט מחוזי הקל בעונשו של נהג שיכור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל
ע.ג2  |  28/01/10 14:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לטענתם, קיבלו חלק מהתמונות ללא התשלילים    הנתבע השיב כי העבודה לא הוזמנה ממנו אלא מצלמת אחרת וכי היה הגורם המתווך בלבד    נפסק שהנתבע אחראי כלפי התובעים וחויב בפיצוי
איריס פרחי
לטענת התובעים, הריהוט הגיע עם פגמים ויש לבטל את העסקה ולהשיב להם את כספם    הנתבעת השיבה כי אין לבטל את העסקה והיא מוכנה לתקן את הפגמים    נפסק שתתקן את הספה ותשלם פיצוי
עידן יוסף
המשטהר פתחה בחקירה    על-פי מידע ראשוני, התקיפה קשורה לסכסוך שבין בנו של האח לבין גורמים עבריינים מיפו
אלעזר לוין
הקרן עמדה להשקיע עד 120 מיליון שקל בחברת חנן מור    הסיבות: מחלוקת על היקף ההשקעה ותנאי המימון
מערכת אתר ערוץ הספורט
גברה 0:3 בחוץ על אוסאסונה, והשלימה 1:5 בסיכום שני המשחקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il