X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי נתוני המרכז הלאומי להשתלות, נרשמה עלייה של יותר מ-50% בשיעור ההיענות לתרום איברים לאחר קביעת מוות מוחי בוצעו 282 ניתוחי השתלות מתורמים חיים ונפטרים
▪  ▪  ▪
תורמים יותר [צילום: AP]

נרשמה עלייה בשיעור ההסכמות לתרומת איברים בשנת 2009. כך עולה מנתוני המרכז הלאומי להשתלות. על-פי הנתונים, נרשם גידול בשיעור ההיענות לתרום איברים לאחר קביעת מוות מוחי מ-46.45% ל-54.33%. הסכמות לתרומה ניתנו על-ידי 69 משפחות ואילו 56 משפחות נמנעו מלתרום.
מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר, כי העלייה בשיעורי ההסכמות נובעת בחלקה מירידה במספר קביעות המוות המוחי על-פי בקשת המשפחה, אך למרות זאת ניכרת עלייה במוכנות לתרום מעל למחצית המשפחות. זו השנה הראשונה בה מספר ההסכמות עלה על מספר אי-ההסכמות.
כמו-כן, נרשמה עלייה בגיוס תרומת רקמות: ב-2009 נתרמו 682 קרניות לשיפור הראייה לעומת 636 ב-2008, 47 תרומות עור נתרמו לטיפול בכוויות לעומת 41 ב-2008, 30 מסתמי לב להחלפת מסתמי לב פגומים נתרמו לעומת 33 ב-2008, ו-17 תרומות עצם נתרמו לניתוחים אורטופדיים כמו במצבים של גידולי עצם, שברי הליכה ועוד, לעומת 16 ב-2008.
עוד עולה, כי בשנת פעילות זו בוצעו 282 ניתוחי השתלות, מתורמים חיים ונפטרים, בהשוואה ל-280 השתלות בשנה החולפת. על-פי הממצאים, הושתלו 47 ריאות, מספר המעמיד את ישראל במקום מכובד בהשוואה למדינות מערביות.
מסיכום הפעילות ל-2009 עולה, כי בשנה זו בוצעו 230 ניתוחי השתלה, במסגרתם הושתלו 257 איברים מתורמים שנפטרו באבחנת מוות מוחי. ב-27 ניתוחי השתלה בוצעו השתלות משולבות של שני איברים לפחות, בעיקר ריאות, כליה ולבלב.
עם זאת, נרשמה עלייה של כ-16% במספר הממתינים להשתלה, למרות שיעור השתלות גבוה יחסית - מ-923 ממתינים ב-1 בינואר 2009 ל-1,069 ב-1 בינואר 2010.
חלה עלייה במספר החתומים על כרטיס אדי: המאגר מונה 516 אלף חתומים. רק ב-2009 נוספו 45,000 חותמים חדשים למאגר החתומים על כרטיס אדי.
במרכז הלאומי להשתלות מציינים, כי הישג זה הוא תוצר של 12 שנות פעילות הסברה והעלאת מודעות בקרב הציבור. הגידול בשיעור ההיענות לתרומת איברים מעמיד את ישראל בשורה אחת עם מדינות מערביות, כמו גרמניה, ארה"ב, אנגליה והולנד. עם זאת, במרכז הלאומי להשתלות איברים מביעים תקווה שהמוכנות לתרום תגבר ושיצליח להציל יותר חולים מדי שנה.

תאריך:  01/02/2010   |   עודכן:  01/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי עצר שני ערבים ישראלים תושבי מזרח ירושלים בחשד שגויסו לחמאס בחו"ל ואספו מידע ואמצעי לחימה לקראת פיגוע מתוכנן בישראל
עכבר העיר אונליין
ביונסה הלכה הביתה עם שישה פרסי גראמי, ביניהם שיר השנה    סינגל השנה שייך לקינגז אוף לאון, וגם ליידי גאגא והבלק אייד פיז לא הלכו בידיים ריקות
אסא ששון, חגי עמית
לחברה יש תזרים שנתי של מיליוני שקלים בודדים ואג"ח בתשואה לפדיון של יותר מ-30%
איריס פרחי
המדינה טענה שתקופת הפסילה שהטיל בית משפט לתעבורה על הנהג קצרה מדי והעונש קל מדי    בית משפט מחוזי הסכים והאריך את תקופת הפסילה
איריס פרחי
התובעת טענה כי יש לבטל עסקת "טרייד-אין" משום שהנתבעים "עבדו עליה"    הנתבעים השיבו כי העסקה בוצעה כדין והתובעת ביקשה לבטלה עקב חוסר כדאיות    התביעה נדחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il