X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחיר התעריף החדש לצרכן הביתי יעמוד על 41.32 אג' לקווט"ש במקום 45.71 אג' הצרכן התעשייתי יהנה מהוזלה גדולה אף יותר של 16.3%
▪  ▪  ▪
יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה [צילום: עידן יוסף]

למרות הלחצים הרבים, מליאת רשות החשמל אישרה (יום ב', 1.2.10) את בסיס התעריפים החדש למקטע יצור החשמל לשנים 2010 עד 2014, ולפיו תעריף החשמל למגזר הביתי יוזל בשיעור חד. בסיס התעריף החדש ייכנס לתוקפו החל ב-15 בפברואר.
על-פי הנתונים, צפויים התעריפים לצרכן הביתי לרדת בשיעור של 9.6% (ל-41.32 אגורות לקווט"ש במקום 45.71 אגורות) ולצרכן המסחרי בשיעור של 16.3% (43.59 אגורות לקווט"ש במקום 52.08 אגורות). לצרכני תעו"ז תחול ירידה הנעה בממוצע בין כ-8.6% ועד כ-12.5% בהתאם למתח אליו מחובר הצרכן.
ההחלטה על בסיס התעריף התקבלה פה אחד על-ידי חברי מליאת הרשות והתבססה על עבודת וועדת משנה של המליאה בראשות חבר המליאה רישאר בן-חיים, ביחד עם הצוות המקצועי ברשות החשמל ובהם אגף הכלכלה בראשות ירון פישמן.
הרשות ציינה כי החלטותיה, לאחר השימוע, התקבלו על בסיס שיקולים מקצועיים ותוך איזון בין האינטרסים של הצרכנים למזעור עלויות לבין הצורך לאפשר לחברת החשמל להקים ולתפעל את מערך היצור שלה תוך שמירה על איתנותה הפיננסית.
בנימוק ההחלטה מסרה מליאת רשות החשמל כי העלויות המוכרות לחברת החשמל ללא דלקים (עלות הון ותפעול) גדלו בשיעור של כ-7.8% ומשקפים תוספת עלויות לפעילות החברה, אולם מנגד, ירדה עלות סל הדלקים בשיעור של כ-24.6% נוכח חדירת הגז הטבעי לישראל באופן משמעותי והפעלת יחידות יצור במחזור משולב בעלות נצילות גבוהה. עוד השפיעה על הירידה בתעריפים החזר חוב לצרכנים בגין סיום מנגנון הגידור בבסיס התעריף הקודם בשיעור של 2.8%. סך הירידה בעלות הייצור הינה כ-14%.
הרשות מציינת כי בסיס התעריף החדש מאפשר לחברת החשמל גידול בפעילותה בהתאם לתוכנית הפיתוח, ומאפשר לה לצעוד בתוואי של רווחיות כל עוד תיצמד לתעריפים ולווקטורים שנקבעו בו. שיקול נוסף ששקלה הרשות הוא הרצון להבטיח באמצעות איתותים תעריפיים כי חברת החשמל תפעל כחברה עסקית על-אף היותה פועלת תחת משטר של מונופול מפוקח. מדיניות זו באה לידי ביטוי, לטענת הרשות, בהקטנת חשיפת הציבור לשיקולים ניהוליים של החברה וצמצום התנודתיות במחירים עקב כך.
ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי הם מקווים שבקביעת התעריף הובאו בחשבון צרכי הפיתוח של משק החשמל, ובעיקר היכולת לממן ולהקים תחנות כוח ורשתות הולכה וחלוקה הנדרשים לצמיחת המשק. כמו-כן, אמרו במשרד, כי הם מקווים שברשות החשמל בדוק את ההשפעה שתהיה לגידול בביקוש לחשמל בשל הורדת התעריף על הצורך בהקמת תחנות כוח נוספות מעבר למתוכננות.

"הוזלת התעריף הזמנית תעלה לאזרח הקטן ביוקר"

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי הם מקווים שבקביעת התעריף הובאו בחשבון צרכי הפיתוח של משק החשמל, ובעיקר היכולת לממן ולהקים תחנות כוח ורשתות הולכה וחלוקה הנדרשים לצמיחת המשק. כמו-כן, אמרו במשרד, כי הם מקווים שברשות החשמל בדקו את ההשפעה שתהיה לגידול בביקוש לחשמל בשל הורדת התעריף על הצורך בהקמת תחנות כוח נוספות מעבר למתוכננות.
הפורום הישראלי לאנרגיה תקף את החלטת רשות החשמל להפחית את תעריפי החשמל בקרוב ל-10% בטענה כי זהו פופוליזם זול. הפורום קרא לממשלה להקים קרן ציבורית שתממן פרויקטים להתייעלות אנרגטית במשק.
מומחי הפורום הישראלי לאנרגיה הסבירו כי הוזלת התעריף הזמנית תעלה לאזרח הקטן ביוקר. בפורום אמרו בתגובה כי "ההוזלה יוצרת אשליה שיש לנו חשמל בשפע, כאשר בעצם אנו נמצאים במצב של מחסור בחשמל. הממשלה מדברת בשני קולות, מצד אחד מחליטה על הוזלת התעריף שמעודדת את הצרכן להגביר השימוש, ומצד שני אותה ממשלה החליטה על יעדים להתייעלות אנרגטית וחסכון. קיים חוסר תיאום מערכתי, כאשר את המחיר האמיתי משלם האזרח הקטן בבריאות, זיהום סביבתי ונזקי משבר האקלים".
יעל כהן-פארן, מנכ"ל הפורום הישראלי לאנרגיה, מסרה: "אנו חוששים מאוד כי החלטה זו תביא לבזבוז בחשמל, ומי שישלם על כך זה הציבור. אנו קוראים לכל הגורמים המעורבים בעניין, משרד התשתיות, המשרד לאיכות הסביבה, משרד האוצר ורשות החשמל לעמוד בלחצים מצד התעשיינים, ולגבש תוכנית לטווח הבינוני והארוך. יש צורך להקים קרן עצמאית, נפרדת מחברת החשמל, שתנהל את עודפי התעריף לצורך מטרות אלו תוך חודש ימים".

תאריך:  01/02/2010   |   עודכן:  01/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשמל יוזל מאמצע החודש ב-9.6%
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האם המיסים אינם צריכים לממן את ל"ת
תשתית החשמל?  |  1/02/10 19:02
2
האם המיסים נועדו רק לממן שכרם  ל"ת
של נאדות כלנדאו   |  1/02/10 19:04
3
יקור מוצר כאמצעי ויסות שימוש
אתי זאבי  |  1/02/10 22:39
4
כל הכבוד לעומדים בפרץ
מוטי שרון  |  2/02/10 12:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון התריע מפני סכנת מלחמה עם סוריה אם ישראל לא תגיע עמה להסדר    "נשב מייד לאחר מלחמה כזאת למשא-ומתן ונדון בדיוק על אותם דברים שאנו דנים עם הסורים כבר 15 שנים    הבהיר שישראל לא יכולה להעריך האפקטיביות של הסנקציות האמריקניות על אירן
מאיה שני
ביונסה וסוויפט קטפו את כל הפרסים, אבל הרגע הבולט ביותר בטקס פרסי הגראמי הלילה היה שייך לצעירים    פאריס ג'קסון ופרינס מייקל ג'קסון במחווה לאביהם האהוב
עופר וולפסון
את יומו הראשון בישראל פתח ראש ממשלת איטליה בנטיעת עץ זית ביער האומות של קק"ל    אמר כי לאיטליה יש הרבה מה ללמוד מישראל בתחום המים והמדבור
מערכת אתר ערוץ הספורט
השופט הבכיר נועד עם רו"ח באשר להתנהלותו הכספית בשבוע שעבר
איציק וולף
השר הממונה על הקשר עם הציבור ערך דיון בכנסת עם מנכ"ל משרד המשפטים ועם משפטנים בכירים על הצורך בחשיפת מידע רב הנמצא בידי הרשויות ואשר עד כה הוא אינו נגיש לאזרחים    "המידע אינו מידע של השלטון, הוא מידע של הציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il