X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלו דברי שר הביטחון לשעבר שנאמרו במסגרת יום עיון בבית לוחמי הגטאות שהתמקד בחלקם של צעירי בית"ר במרד גטו וארשה לדבריו, המחקר ההיסטורי הציב את מורדי אצ"י בצל או כלל לא הזכיר אותם בכדי לא לפגוע בחלקם של לוחמי אי"ל, שבאו מתנועות הנוער של מה שכונה ארץ ישראל העובדת
▪  ▪  ▪
[צילום: בית לוחמי הגטאות]

"במהלך מרד גטו ורשה פעלו בתחומי הגטו שני כוחות מורדים. האחד של אי"ל, בפיקוד מרדכי אנילביץ, יצחק צוקרמן וצביה לובטקין והאחר, של אצ"י (ארגון צבאי יהודי), בפיקודו של פאוול פרנקל. כולם במרד הזה היו גיבורים, שייזכרו לנצח. כולם נלחמו מתוך ידיעה שהם הולכים אל מותם, אך לימים, המחקר ההיסטורי הציב את מורדי אצ"י בצל, או כלל לא הזכיר אותם. זה קרה לדעתי ממניעים פוליטיים ובכדי לא לפגוע בחלקם של לוחמי אי"ל, שבאו מתנועות הנוער של מה שכונה ארץ ישראל העובדת".
זאת היא תמצית דבריו של משה ארנס, שר הביטחון לשעבר ומחבר הספר "דגלים מעל לגטו". משה ארנס דיבר במסגרת יום עיון שהתקיים בסוף השבוע (31.01.10) בבית לוחמי הגטאות ואשר התמקד בחלקם של צעירי בית"ר במרד גטו וארשה.
יוזם הכנס, שר הביטחון לשעבר, משה ארנס, אמר כי "הכנס עסק בגבורה יהודית שכמעטה ונשכחה מן ההיסטוריה. החשיבות שאני רואה ביום כזה, היא הוצאה לאור של כמה שיותר פרטים על המרד החשוב הזה, שחברי לוחמי הגטאות קבעו כיום העצרת שהם יזמו ואשר לימים, אומץ על-ידי המדינה כיום השואה במדינת ישראל".
יום העיון החל בהקרנת סרט על ייחודו של בית לוחמי הגטאות ולאחריו התקיים באולם יזכור של הבית סיור ודיון על הדילמות של הציבור ושל ההנהגה בדרך אל המרד. הדיון לווה בסיור בתערוכת "גטו ורשה הלוחם". הרצאתו של משה ארנס הייתה תחת הכותרת "דגלים מעל הגטו" כשם ספרו, והיא התמקדה בטענתו, על הצנעת חלקם של לוחמי אצ"י במרד.
"בעת כתיבת ספרי, נעזרתי בארכיון בית לוחמי הגטאות," אומר ארנס, "אבל המידע העיקרי על המרד ועל הנפת הדגלים בכיכר מולנובסקי, היה גלוי לכל, משום שהוא מופיע בעדותו של מפקד דיכוי המרד, הגנרל הנאצי, יורגן שטרופ, שהעיד על דיכוי המרד במסגרת משפטי נירנברג. גם רינגלבלום מספר במסמכים שבארכיון שלו, על כך שצפה במרד וראה דגלים מתנפנפים בכיכר בעת המרד. זאת היא עובדה היסטורית, שרק מסמלת את הצנעת חלקם של לוחמי הארגון הצבאי במרד החשוב ביותר במהלך תקופת השואה".
נושאים נוספים שעלו בכנס: יאנוש קורצ'ק: מחנך במבחן השואה, עדות של יעקב קרישבאון על אחיו הבית"רי בוורשה ו"האתגר חינוכי: המסע לפולין של תנועת בית"ר.

תאריך:  02/02/2010   |   עודכן:  02/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המידע ההיסטורי על מרד גטו ורשה הונע ממניעים פוליטיים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
לראשונה אושרה הצעת חוק הפיקוח על מסגרות לפעוטות    מנכ"ל התמ"ת: הרחבת הפיקוח תפעל לטובת האימהות העובדות
עופר וולפסון
תנועת אומ"ץ פנתה בדרישה לחקור את התנהלותה הרשלנית לכאורה של גליה מאור בעניינו של מנכ"ל בנק לאומי בריטניה לשעבר, בטרם יוחלט על עניין מינויה לדירקטוריון הבנק
יפעת גדות
מדובר בזיקוקים, בנפצים ובחזיזים המכילים חומר נפץ, בתרסיסי שלג שאינם מאושרים על-ידי מכון התקנים, בסוגי טילים המשוגרים בעזרת חומרי הדף ואבקת שריפה, וכן ברובים ובאקדחים הדומים לכלי נשק אמיתיים
איציק וולף
האשים את הציונות הדתית בהדרת בתי הספר הממלכתיים מן היהדות כשהעמיד בראש סדר העדיפויות שלו את סוגיית השטחים    "מי שהעמיד את כל היהדות של המדינה על מטר על מטר של אדמה בשטחים, סגר את בתי הספר הממלכתיים בפני הדת היהודית"
מתן אברמוביץ'
רוזנטל, שנלחם בטייקונים הגדולים במשק ויצא נגד משפחת עופר בסרטו מעורר-המחלוקת "שיטת השקשוקה", ייאלץ להתמודד מול הרייטינג של "אולפן שישי" בהנחיית יאיר לפיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il