X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לעידוד תעסוקת ישראלים בחקלאות פרסמה מתווה להעסקת ישראלים והשקעה בטכנולוגיות מחליפות ידיים כפתרון להפחתת כמות הזרים בענף החקלאות הישראלי היקף ההשקעה הנדרש: כ-325 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
"יישום הדוח יהפחית את התלות הישראלית בהעסקת זרים". פרופ' צבי אקשטיין

מסקנות דוח הוועדה לעידוד תעסוקת ישראלים בחקלאות מציעות מתווה לתמרוץ העסקת ישראלים והשקעה בטכנולוגיות מחליפות ידיים, בהיקף השקעה ממשלתי כולל של כ-325 מיליון שקלים.
המסקנות, המתפרסות היום (ג', 2.2.10), מציעות בראש ובראשונה סבסוד של הרכישה וההטמעה של טכנולוגיות מחליפות ידיים עובדות בהיקף של 40% ובעלות של 250 מיליון ש"ח. בנוסף, קובע הדוח, כי יש לממן תוכנית מחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות בעלות של 30 מיליון שקלים, לתמרץ העסקת ישראלים בענף החקלאות בעלות של 45 מיליון שקלים ולקבוע מתווה להסדרת העסקה של עובדים עונתיים, שיחליפו את העובדים הקבועים בענף החקלאות, כפי שמקובל במדינות OECD ובמדינות מפותחות אחרות. צורת העסקה זו, קובע הדוח, תתרום לצמצום ההשפעה השלילית של העסקת עובדים זרים על השכר והתעסוקה של עובדים ישראלים, להתאמת היצע העבודה בחקלאות לעונתיות ולצמצום נכונותם של העובדים הזרים לשלם דמי תיווך.
המלצות הוועדה, שהתקבלו בהסכמת כל חבריה, מוצאות ביטוי בסיכום העקרונות שנחתם בין המדינה לבין החקלאים ב-12 למאי 2009 - במסגרת הדיונים על התקציב לשנים 2010-2009 - בעניין מתווה להפחתת מספר העובדים הזרים בענף החקלאות מכ-27,500 בשנת 2009 לכ-18,900 בשנת 2015.
הוועדה לעידוד תעסוקת ישראלים בחקלאות והקטנת מספר העובדים הזרים בחקלאות, בראשות המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, סיימה למעשה את עבודתה כבר לפני כחודש. הוועדה הוקמה באוגוסט 2008 על-פי החלטת ממשלה. דוח הוועדה הוא תוצאת עבודה משותפת של נציגי משרד האוצר, משרד החקלאות, התאחדות חקלאי ישראל, משרד התמ"ת, בנק ישראל ומשרדי ממשלה נוספים המופקדים על הטיפול בעובדים זרים בענף החקלאות.
לדברי פרופ' אקשטיין, סיכום העקרונות שנחתם בין המדינה לחקלאים הוא בבחינת פריצת דרך, שכן לראשונה מאז החלה העסקת עובדים זרים בחקלאות בישראל הושגה הסכמה על שינוי מגמה בהיקף העסקתם. שינוי זה, לדבריו, יתרום למזעור השפעותיה הכלכליות והחברתיות השליליות של העסקת הזרים, וכן לעמידה ביעדי החקלאות.
פרופ' אקשטיין ציין עוד, כי סיכום העקרונות מציב אבני דרך משמעותיות בקידומה הטכנולוגי של החקלאות הישראלית ובפתרון בעיות מתמשכות כמצוקת האשראי של החקלאים, והוסיף: "יישום נחוש של המלצותיו של דוח זה צפוי להפחית את התלות של הכלכלה הישראלית בהעסקת עובדים זרים קבועים בענף החקלאות ולאפשר עמידה בתקנים הבינלאומיים של הגירת עובדים זרים, בדומה למקובל במדינות OECD".

תאריך:  02/02/2010   |   עודכן:  02/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תמרוץ העסקת ישראלים יפחית כמות הזרים בשליש"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
טעם רע
יפתח  |  2/02/10 18:37
2
עבניות ופלפל ליצוא אפשר רק בקט
חקלאי בדרום  |  4/02/10 11:59
3
מדוע לסבסד ענף בלתי מתאים
אליפז  |  8/02/10 19:33
 
- על איזה סיבסוד אתה כותב????
חקלאי מהדרום  |  9/02/10 20:22
4
יש משהו בדבריו
יפתח  |  21/02/10 17:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אלו דברי שר הביטחון לשעבר שנאמרו במסגרת יום עיון בבית לוחמי הגטאות שהתמקד בחלקם של צעירי בית"ר במרד גטו וארשה    לדבריו, המחקר ההיסטורי הציב את מורדי אצ"י בצל או כלל לא הזכיר אותם בכדי לא לפגוע בחלקם של לוחמי אי"ל, שבאו מתנועות הנוער של מה שכונה ארץ ישראל העובדת
גלית יצחק-אוגנוב
לראשונה אושרה הצעת חוק הפיקוח על מסגרות לפעוטות    מנכ"ל התמ"ת: הרחבת הפיקוח תפעל לטובת האימהות העובדות
עופר וולפסון
תנועת אומ"ץ פנתה בדרישה לחקור את התנהלותה הרשלנית לכאורה של גליה מאור בעניינו של מנכ"ל בנק לאומי בריטניה לשעבר, בטרם יוחלט על עניין מינויה לדירקטוריון הבנק
יפעת גדות
מדובר בזיקוקים, בנפצים ובחזיזים המכילים חומר נפץ, בתרסיסי שלג שאינם מאושרים על-ידי מכון התקנים, בסוגי טילים המשוגרים בעזרת חומרי הדף ואבקת שריפה, וכן ברובים ובאקדחים הדומים לכלי נשק אמיתיים
איציק וולף
האשים את הציונות הדתית בהדרת בתי הספר הממלכתיים מן היהדות כשהעמיד בראש סדר העדיפויות שלו את סוגיית השטחים    "מי שהעמיד את כל היהדות של המדינה על מטר על מטר של אדמה בשטחים, סגר את בתי הספר הממלכתיים בפני הדת היהודית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il