X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב עולה, כי הוספת מגנזיום למי שתייה, משפרת את היכולות הקוגניטיביות החוקרים פיתחו תרכובת מגנזיום המקלה על החדרתו למוח ואינה גורמת לתופעות לוואי
▪  ▪  ▪
ניתן לשפר את הזיכרון [צילום: AP]

עלייה ברמות המגנזיום במוח מגבירה את תהליכי הלמידה והזיכרון אצל חולדות צעירות ומבוגרות. כך עולה ממחקר חדש שפורסם השבוע בכתב העת נוירון.
זאת ועוד, ד"ר אינה סלוצקי, מובילת קבוצת המחקר במחלקה לפיזיולוגיה ופארמקולוגיה בבית הספר לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב, וצוות בינלאומי, מצאו כי הוספת מגנזיום למי שתייה, משפרת את היכולות הקוגניטיביות.
מאוניברסיטת תל אביב נמסר, כי ממצאים אלו תומכים בהשערה לפיה רמות לא מספיקות של מגנזיום, עלולות לפגוע בתהליכי הלמידה והזיכרון אצל בני אדם.
למרות הממצאים, ד"ר סלוצקי אינה ממליצה למהר לחנות הטבע הסמוכה על-מנת לרכוש גלולות מגנזיום, מאחר שלטענתה בגלולות המוצעות כיום בשוק, לתרכובות המגנזיום ישנה חדירות נמוכה למחסום הדם-מוח. לכן, כדי לשנות את ריכוזו במוח, עד היום היה צורך בשימוש של כמויות גדולות של החומר הגורמות לתופעות לוואי במערכת העיכול.
פיתוח תרכובת חדשה
בעקבות כך, פיתחו חברי הצוות תרכובת מגנזיום חדשה, שמקלה על החדרתו למוח ואף אינה גורמת לתופעות לוואי, ובאמצעות תרכובת זו הם הצליחו לשפר את הזיכרון.
התרכובת החדשה בשם MgT מגבירה את רמת המגנזיום במוח כאשר היא ניתנת כתוספת מזון תוך שהיא מתגברת על המחסום בין כלי הדם למוח שמונע מהתרופות הקיימות להעביר את המגנזיום לתוך המוח.
החוקרים בחנו את השפעת התרכובת על חולדות וגילו עלייה ברמת המגזיום במוח, הובילה לשיפור בזיכרון המרחבי והאסוציאטיבי, הן בחולדות צעירות והן בחולדות מבוגרות.
כמו-כן, נמצא כי גם בחולדות צעירות וגם במבוגרות, הגדילה ה-MgT את הגמישות בין הסינפסות ונרשם גידול משמעותי במספר הסינפסות בהיפוקמפוס, אזור במוח האחראי על הלמידה ועל הזיכרון.
הגלולות עדיין אינן זמינות בשוק
מהאוניברסיטה עוד נמסר, כי בעתיד עשויה תרכובת זו להוות בסיס להכנת גלולות מגנזיום מסוג חדש, שיחדירו טוב יותר את היון דרך מחסום הדם-מוח, וישמשו לתרופות למניעת אובדן זיכרון אצל בני אדם. עד לזמינותו המסחרית של החומר, לאחר שיעבור את שלבי הבדיקות הקליניות, עדיף להגביר צריכת מוצרי המזון העשירים במגנזיום.
לדברי ד"ר סלוצקי, "לאופי התזונה יש השפעה משמעותית על יכולת הלמידה והזיכרון. זיהוי גורמים במזון המשפיעים לטובה על הסינפסות - אזור המפגש של תאי העצב המהווה את צינור התקשורת בין הנוירונים במוח, עשוי לשפר את הלמידה והזיכרון ולמנוע התדרדרות ביכולת הזו הנובעת מהגיל וממחלות".
"מחצית מהאוכלוסיה במדינות המתועשות סובלת ממחסור במגנזיום, המחמיר עם הגיל. מגנזיום חיוני לתפקודן הנכון של רקמות רבות בגוף, לרבות המוח. אם נשמרת במוח רמה הולמת של מגנזיום, ניתן להאט את אובדן התפקודים הקוגניטיביים", אמרה סלוצקי.

תאריך:  02/02/2010   |   עודכן:  02/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגנזיום - משפר למידה וזיכרון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מים עשירים במגנזיום
דודודו  |  3/02/10 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בעקבות שידור בתוכנית "לילה כלכלי" על כוונתם של יהודה גואטה ואבישי מושל להרחיב את רשת הסופרמרקטים שלהם תחת השם "סופר באבא", חודשה התביעה נגדם בטענה כי סימן המסחר אינו שייך להם
גלית יצחק-אוגנוב
במסגרת תוכניתו של השר כץ, יצוידו החל ממחר בוחני נהיגה ועובדי משרד הרישוי במדים ייצוגיים    העובדים יקבלו גם הכשרה שנועדה לשפר את יכולתם המקצועית
אייל גרוסברד
אחרי שהפך לקלע מס' 1 של LA אי פעם. קובי: לא אני שברתי שיא, אלא אנחנו
עופר וולפסון
ההשקעות נטו של זרים בבורסה בת"א הסתכמו בכ-60 מיליון דולר נטו בדצמבר - ירידה של כחצי מיליארד דולר לעומת נובמבר    ב-2009 - גידול משמעותי של משקיעים מוסדיים מישראל במניות בחו"ל
אלעזר לוין
החברה תצייד מאות סוכני ביטוח חיים במכשיר החדש, שיאפשר להחזיק את כל המשרד בכיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il