X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החינוך החליט שעליות יהודי אתיופיה ומורשתם יילמדו בשיעורי החובה בהיסטוריה מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה קרא לשר לפעול כך שהתכנים בסיפור ההיסטורי יכללו גם את נקודת מבטם של יוצאי אתיופיה אדמסו: "אל תשמיטו את מעשי הציונות של יהודי אתיופיה עצמם מספרי ההיסטוריה"
▪  ▪  ▪
למנוע אפליה וגזענות [צילום: פלאש 90]

"אין עוררין על כך, כי שיבוץ מורשתה של יהדות אתיופיה בזיכרון הקולקטיבי, הוא בבחינת שלב חשוב בהליך שילובה המטיב של קהילת יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית" - כך כתב דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, לשר החינוך, גדעון סער, והוסיף כי "התכנים שנועדו להיות מובאים בספרי הלימוד אמורים לבטא את סיכום זכרונותיה של קהילה שבעלייתה לארץ, הגשימה כיסופי עלייה ארוכי דורות, דבר שלא זכה עד כה לעיון".
"התכנים הקיימים, אלה העוסקים בעליית קהילת יוצאי אתיופיה", כתב אדמסו, "הניחו עד כה את הדגש על פועלה של מדינת ישראל ושליחיה ובמידה רבה השמיטו את הזיכרון של העולים עצמם. כדי שהטעות לא תישנה אנו מבקשים לקיים חשיבה מעמיקה בסוגיה. אנו מוצאים כי ייצוג נאמן לסיפור ההיסטורי של יהדות אתיופיה מחייב את מקומם של אנשי מקצוע הנמנים עם בני קהילה זו", דברי אדמסו.
בתוך-כך, במכתב ששלח בשבוע שעבר לשר החינוך, סמנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, אבי מספין, ציין בפניו את החשיבות של לימוד מורשת יהודי אתיופיה בספרי הלימוד כאמצעי למניעת אפליה וגזענות במערכת החינוך. "אחת מדרכי הפעולה שעשויות למנוע אפליה וגזענות, בציבור הרחב בכלל ובמערכת החינוך בפרט", כתב מספין, "הינה העמקת ההיכרות עם תרבותם ומורשתם של יהודי אתיופיה. וזאת מהיותה של קהילה זו, חלק בלתי נפרד מהפסיפס ההיסטורי של עם ישראל".
עוד הוסיף, כי קהילת יהודי אתיופיה הינה מהעתיקות ביותר בעם היהודי, אשר שמרה באדיקות רבה את מורשתה היהודית במשך דורות רבים וחינכה את בניה לציונות ולקיבוץ גלויות. "למרות שהמושג 'ציונות' גופא, לא היה מטבע לשון באתיופיה; כל הרגשות, המעשים והעלייה האקטיבית לישראל, תוך חירוף נפשם, אמרו במיטבם - ציונות", דברי מספין.

בגרות בהיסטוריה - עליות יהודי אתיופיה

לראשונה, החל משנת הלימודים הנוכחית, תש"ע, ייבחנו תלמידי התיכונים בבחינת הבגרות בהיסטוריה על העליות של יהודי אתיופיה בעשורים האחרונים של המאה ה-20 (שנות ה-80' וה-90'). במשרד החינוך מדגישים, כי מדובר בפרק חובה לבגרות וכי הוא יחייב בלמידה את כלל התלמידים הניגשים לבגרות.
בהתאם לזאת, גיבש צוות הפיקוח על הוראת ההיסטוריה פרק לימוד העוסק בעליות היהודים מאתיופיה באותן שנים, תוך התייחסות למאפייני העלייה, ארגון העלייה, קשיים ייחודיים אשר אפיינו אותה, דרכי ההתמודדות והשתלבותם של העולים בתוך החברה הישראלית (שם הפרק: "גלי העלייה למדינת ישראל בשלושים השנים האחרונות של המאה ה-20 – תהליכי הקליטה, המעבר מכור היתוך לחברה רב תרבותית כפי שבאה לידי ביטוי בתחומים שונים בחברה ובתרבות במדינת ישראל).
פרק הלימוד יעסוק בנסיבות וברקע אשר הובילו את השלטונות באתיופיה לאפשר את עלייתם של יהודי אתיופיה אל אדמת האבות, אל הארץ אליה כספו במשך שנים רבות.
שר החינוך, גדעון סער: "עליית יהודי אתיופיה העשירה את ישראל בקהילה ציונית גאה ומסורה. עלייה זאת הייתה כרוכה במסירות נפש עד סיכון נפשות ממש. חשוב שכלל תלמידי ישראל יכירו את המורשת המפוארת של יהודי אתיופיה".

תאריך:  03/02/2010   |   עודכן:  03/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהודי אתיופיה - "חלק בלתי נפרד מהפסיפס של עם ישראל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברכות לשר המחויב למורשת ישראל
דני בז  |  3/02/10 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המהלך נעשה בתיווך חברי כנסת ערבים ששיכנעו את חמאס שהצעיר תושב חורה מעורער בנפשו    נחקר על-ידי כוחות הביטחון במעבר ארז
יפעת גדות
בנימוקי מתן הפרס ציינה הוועדה: "פרופ' אהרוני הינו מן המייסדים של תחום מדעי המינהל בישראל. תרם באופן אישי תרומה משמעותית מאוד בתורת המינהל"
יפעת גדות
הדברים נאמרו במסגרת כינוס הרצליה העשירי בנושא "מאזן החוסן והביטחון הלאומי"    הסגן המדעי לראש מפא"ת, יעקב נגל: "גלישה ושליחת מסרונים לא מלמדת ילדים קרוא וכתוב"
איציק וולף
סגן נשיא בית המשפט העליון בדימוס טוען כי הרשות המבצעת מחזיקה בכוח רב מדי ויש לרסנה    יו"ר ועדת הכנסת: להיצמד לעיקרון 'לא הכל שפיט'
יפעת גדות
כך אמרה סגנית השר לענייני גמלאים, ד"ר לאה נס, בכינוס הרצליה שדן בנושא "מאזן החוסן והביטחון הלאומי"    "ללא שינוי מערכתי אחוז הזקנים שמתחת לקו העוני יגדל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il