X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאז רעידת האדמה שיגר מד"א צוותי מומחים וסיוע הפועלים במסגרת בי"ח שדה של הצלב האדום הנורבגי לשימור החיים ולשיקום הקהילה על הצוות מוטלת האחריות להעריך את יכולת הסיוע המקומית ולתכנן תוכניות סיוע מד"א קורא לכל אחד ואחת לעזור, על-פי יכולתו, בתרומה אישית
▪  ▪  ▪
פסיכולוגית מצוות ERU –Emergency Response Unit משוחחת עם ילד לפני ניתוח [צילום: דוברות מד"א]

האיטי, המדינה למודת הסבל ובין המדינות העניות ביותר בעולם, הוכתה ברעידת האדמה החזקה ביותר שפקדה את האזור. האסון גבה את חייהם של מאות אלפי בני אדם והותיר מיליונים חסרי-כל, שהפכו בן רגע לפליטים בתוך ארצם, משוועים לקורת גג, לתרופות, למזון ולמים.
מאז רעידת האדמה, מד"א שיגר צוותי מומחים וסיוע בתחומי הרפואה והטראומה, הפועלים במסגרת בית חולים שדה של הצלב האדום הנורבגי בבירה פורט או-פרינס, לשימור החיים ולשיקום הקהילה כחלק מהמשלחות של הצלב האדום.
האדמה כבר לא רועדת בהאיטי, אבל מחליפים אותה עתה החורבן, ההרס, בעיות המזון, המים, הביטחון והמחיה. המטרה עכשיו היא לשקם את המדינה הענייה ולסייע לתושבי האיטי להתמודד עם נזקי רעש האדמה, להפעיל תוכנית סיוע מקיפה וארוכת טווח לשימור חיים ולשיקום הקהילה. עיקר המאמץ ממוקד בחלוקת ציוד רפואי ועזרה ראשונה, שמיכות, תרופות, מים, מזון, ערכות היגיינה, כדורים לטיהור מים, יריעות ניילון ואוהלים.
צוות הפראמדיקים ממגן דוד אדום, שהתמחה בסיוע חירום (ERU -Emergency Response Unit) והינו חלק מהמשלחות של הצלב האדום, כבר פועל בפורט או-פרינס שנחרבה כמעט כליל ברעש האדמה הקטלני. מטרת המשלחת היא להבטיח את העזרה באופן ישיר לנזקקים עצמם ולוודא שהסיוע מגיע לידיים הנכונות ולמנוע שחיתות וביזה.
על הצוות מוטלת האחריות להעריך את יכולת הסיוע המקומית ולתכנן תוכניות סיוע תוך התחשבות בפעילות האגודה הלאומית והפדרציה. צוות המומחים יבצע הערכת צרכים, יערוך סקרים ויקבע את שיטת רישום הנזקקים. כמו-כן, יקבע את מיקום נקודות/מרכזי החלוקה וידאג שהם בטוחים ונקיים. הצוות יקבע את תדירות החלוקות, מספר הנזקקים אשר יטופלו בכל חלוקה ויבצע תיאום החלוקה עם נציגי האגודות האחרות. בנוסף, יכשירו מומחי מד"א את הצוות המקומי כיצד לפקח על בחירת ורישום הנזקקים, ויכשיר אותם לחלק את משאבי הסיוע כאשר הם יפקחו ויעקבו אחר תהליך החלוקה.
על-מנת לקיים מערך סיוע בסדר גודל כזה נדרשים מקורות מימון רבים, ומד"א קורא לכל אחד ואחת לעזור, על-פי יכולתו, בתרומה אישית. חשבון בנק לתרומות - מספר חשבון 17926 בנק דיסקונט סניף 151, יד אליהו תל אביב. שם החשבון: "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות באמצעות כרטיסי אשראי, נא ליצור קשר עם מד"א בטלפון: 03-6300272/3.

תאריך:  03/02/2010   |   עודכן:  03/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צוות פרמדיקים מומחים של מד"א פועל בשיקום האיטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן חדד
ממקום מושבה בניו-יורק, מביאה חן חדד את טעימת הביקורת הראשונה מפרק פתיחת העונה של "אבודים"    מי שרד, מי לא, אילו סודות נחשפו ומה צופן העתיד    ספויילרים לרוב - כבר אמרנו?
לי-אור אברבך
רשות השידור ביקשה למנוע את השימוש בשם מחשש כי הדבר יהווה הטעיה של הציבור בשל המקורות העיתונאיים    על-פי הבקשה, מדובר בגזל של קניין רוחני, סמל לאומי ואייקון ציבורי
יפעת גדות
כך אמר במסגרת כינוס הרצליה במושב תחת הכותרת "תפקידה של אירופה בעולם ובמזה"ת"    שר ההגנה הצ'כי מרטין בארטאק: "איום קיומי על ישראל הוא קו אדום מבחינת אירופה"
יפעת גדות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הקובעת הטבות ליתומים משני הוריהם, שאחד מהם נהרג מפעולת איבה
איציק וולף
ראש ממשלת איטליה ברלוסקוני אמר בכנסת כי הירי הישראלי בעופרת יצוקה היה מוצדק    "הקהילה הבינלאומית חייבת לקבל החלטה נגד אירן גרעינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il