X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת המניות של לאומי נדרשת לנמק מדוע לא תבטל החלטתה להמליץ על מאור לתפקיד, למרות שמינויה אינו עומד בדרישות חוק המניות הבנקאיות וחוק החברות
▪  ▪  ▪
גליה מאור [צילום: פלאש 90]

תנועת אומ"ץ הגישה (יום ד', 3.2.10) עתירה לבג"צ למתן צו על תנאי נגד הוועד הציבורי הממנה את ועדות המניות של הבנקים ונגד ועדת המניות של בנק לאומי בעניינה של מינוי גליה מאור ליושב-ראש דירקטוריון לאומי.
אומ"ץ מיוצגת בעתירה על-ידי עו"ד שמואל שנהר ממשרד פרופ' מיכאל קורינאלדי.
בעתירה דורשת התנועה מהוועדות לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתן להמליץ בפני האסיפה הכללית של בעלי המניות של בנק לאומי על מינוי גליה מאור כדירקטורית בבנק, על-רקע היותה של ההמלצה מנוגדת להוראות "הצינון" שבחוק המניות הבנקאיות, לשיטתם. כמו-כן, מבקשת התנועה מבג"צ כי ייתן צו זמני אשר יורה על עיכוב הבאת ההמלצה של הוועדות בפני האסיפה הכללית של הבנק, עד למתן החלטה אחרת על-ידי בית המשפט.
משיבים נוספים שצורפו לעתירה הם: שר האוצר, המפקח על הבנקים, היועץ המשפטי לממשלה וגליה מאור עצמה.
הטיעון המשפטי אותו מעלה אומ"ץ בעתירה, באמצעות עו"ד שמואל שנהר, הוא כי על-פי הכללים למינוי דירקטורים בבנקים שנקבעו בחוק המניות הבנקאיות, חלה תקופת צינון על מאור, הפוסלת את מועמדותה לתפקיד דירקטור חיצוני בבנק לאומי. בעתירה מוזכר גם חוק החברות, אשר קובע כי "לא ימונה לדירקטור חיצוני יחיד שיש לו... במועד המינוי או בשנתיים שקדמו למועד המינוי זיקה לחברה". "זיקה", קובעת התנועה, "פירושה, לפי אותו סעיף - 'קיום יחסי עבודה, קיום קשרים עסקיים או מקצועיים דרך כלל או שליטה וכן כהונה כנושא משרה'".
התנועה ממשיכה וטוענת כי "על-פי ידיעות בעיתונות נעשה ניסיון להתגבר על הכלל האוסר את המינוי של מאור לדירקטור על-ידי טענה ל'כשירות מיוחדת' של המועמד לכהונת דירקטור, הגוברים על האיסור". התנועה מציינת כי אין לטענה זו על מה לסמוך, שכן שיקולים של 'כשירות מיוחדת לתפקיד' יכולים לדידה להתגבר על האיסור האמור, רק אם למועמד יש זיקה אישית, עסקית או פוליטית לשר או לסגן שר. "האם לגליה מאור יש זיקה כזאת? סעיף זה בחוק מתמודד עם הסכנה שבמינוי פוליטי ואין הוא רלוונטי למקרה שלפנינו", נכתב בעתירה.
אין עדיפות ל"כישורים המיוחדים" על בעיית הזיקה לבנק
עו"ד שנהר כותב בעתירה, כי אין כל הוראה המאפשרת מינוי של מועמד לתפקיד דירקטור שיש לו זיקה לבנק, כמו שיש לגליה מאור, כאשר למועמד כזה יש 'כישורים מיוחדים' לתפקיד, כך שאין לכאורה לטענת ה"כישורים המיוחדים" עדיפות על פני בעיית הזיקה. "הדברים ברורים, משום שהחוק מדבר על שני חריגים בלבד, שניתן לכלול ברשימת המועמדים לתפקיד דירקטור: מי שכיהן כיו"ר הדירקטוריון ומי שכיהן כדירקטור בבנק במשך שבע שנים רצופות, אם נתקיימו בהם יתר התנאים האמורים", מציינת התנועה.
טענה נוספת המועלית בעתירה היא, כי מינויה של גליה מאור כדירקטור וכיושב-ראש הדירקטוריון של הבנק נגוע בניגוד עניינים. אומ"ץ מציינת בעתירה סעיף לחוק החברות הקובע את סמכויות הדירקטוריון ובו נאמר כי "הדירקטוריון יתווה את מדיניות החברה ויפקח על ביצוע תפקידי המנהל הכללי ופעולותיו...".
"מה לנו ניגוד אינטרסים מובהק יותר בין כהונתה של גליה מאור כמנכ"ל הבנק ובין כוונת הוועד הציבורי ווועדת המניות למנותה כדירקטור וכיו"ר הדירקטוריון האמור לפקח על המנכ"ל. וכל זאת מהיום למחר. הרי מטבעו של הפיקוח שהוא גם צופה פני העבר, כדי להסיק מסקנות מדרכי ביצוע תפקידו של המנכ"ל, להפיק לקחים וכדי לקבוע את מדיניות הבנק לעתיד", נכתב.

התנועה לאיכות השלטון מצטרפת למבקרים

בתוך כך, גם התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום במכתב לגורמים האמונים על אפשרות בחירתה של גליה מאור לדירקטוריון לאומי, בדרישה כי הוועד הציבורי למניות הבנקים שבהסדר יחזור בו מהחלטתו לכלול ברשימת המועמדים לתפקיד דירקטור את מאור.
התנועה טוענת כי מינויה של מאור לדירקטוריון הבנק יש בו משום פגיעה מהותית בשיקול הדעת של ועדת המניות והפרה של עקרונות הממשל התאגידי.
"המשמעות המינוי היא שמי שהייתה ועדיין מכהנת תחת כובע ביצועי-ניהולי, תחליף ברגע אחד קצר את כובעה לכובע פיקוחי-מבקר. בפועל, אם וככל שתמונה מאור לדיריקטוריון הבנק, הרי שהיא עצמה תהא הן הגורם המבוקר והן הגורם המבקר, זאת בראי העובדה כי התנהלותה, בתפקידה כמנכ"ל הבנק, ייתכן ויעמוד לביקורת במסגרת תפקידה החדש", כתבה התנועה.

תאריך:  03/02/2010   |   עודכן:  03/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה נגד מינוי מאור
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לתנועת אומץ
משה ג.  |  3/02/10 14:18
2
עצוב שכמעט כל דבר צריך להביא
להכרעת הבג"צ  |  3/02/10 15:27
 
- ואח"כ יגידו שיד בג"צ בכל
מלכיעזר  |  3/02/10 19:34
3
קצה הקרחון
אלף בית  |  3/02/10 16:11
4
איך קורה שגליה מאור שנמצאה
דיוגנס  |  3/02/10 16:28
5
דליה מאור-כישורים מיוחדים היכן ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  3/02/10 16:54
6
מאור שייכת לחבורת החושך של ווי
ראספוטין בן מדביד  |  3/02/10 22:48
7
שפחתם של אילי ההון
חיים גלבוע  |  4/02/10 12:30
8
אנו בעד גליה מאור
הפרקליטים  |  4/02/10 17:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השוטרים שהובילו את ראש ישיבת עוד יוסף חי לבית המשפט חששו שיימלט בסיוע תומכיו שהתגודדו סמוך לרכב המשטרתי    השר הממונה: אני לא הייתי כובל אותו ברגליו, כיוון שלא נראה לי נצרך, אלא הייתי מצמיד לו שוטר שילווה אותו
אלעזר לוין
משקיעים צרפתים קנו 6 דירות נופש במלון רויאל פארק בעיר ב-2.8 מיליון שקל
עופר וולפסון
ועד עובדי בנק ישראל טוען להתנהלות חד-צדדית מולו בדיונים על החוק, ובהשפעות הנגזרות ממנו על תנאי העסקת העובדים
עופר וולפסון
ע"פ כתב האישום, בכירי שופרסל חרגו מהתנאים שחלו על החברה במסגרת מיזוגה עם קלאבמרקט    רוזנהויז יצר קשר טלפוני עם ספקי הרשת המתחרה "מגה" וניסה למנוע מכירת מוצרים במחירים נמוכים מאלו של שופרסל
גלית יצחק-אוגנוב
יהורם גאון ואחיינו תרמו מלגת מחקר לזכרו של בני גאון למחלקה ההמטולוגית במרכז הרפואי וולפסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il